Bu çalışmada sosyopedagoji ve ergoterapi arasındaki ilişki hedef kitle, temel hedefler, kullanılan metod ve teknikler, iyileştirici yardımcı materyaller bağlamında irdelenecektir. Toplumu yine toplumla eğitim aracılığıyla iyileştirmeyi hedefleyen sosyopedagoji bireyi içerisinde bulunduğu koşullar çerçevesinde yorumlar ve bunu yaparken bütünleyici holistik bir yaklaşım sergiler. Sosyopedagoji koruma, bakım, danışmanlık, sosyal entegrasyon, eğitim, yeniden eğitim hizmetleri sunan yardım ve eğitimin birlikteliğinden huzurlu toplum yaratmayı planlayan bir disiplindir. Sosyopedagoji yatılı ve tamamlayıcı kurumlarla hizmet alanını genişletmektedir. Çalışmada sosyopedagojinin çözüm üretmeye çalıştığı, bireyi toplumsal hayatın dışına iten sorunlardan sosyal dışlanma, yalnızlaşma, otonomi, sosyal kimlik edinememe/yitimi konularına değinilecektir. Ergoterapi, toplumsal hayata katılımı ve aktiviteyi kısıtlayan herhangi bir engel, hastalık, yaşlılık, sağlıklı geçirilememiş sosyalleşme süreci, madde bağımlılığı, eşcinsellik, toplumdan tecrit edilme gibi olumsuzlukları düzeltici, iş ve uğraşı aktiviteleriyle tedavi edici bir rehabilitasyon çeşididir. Yeniden eğitim ve yeniden adaptasyon olmak üzere iki ana hedef üzerine kuruludur. Sosyopedagoji ve ergoterapi hedefler noktasında sıkça buluşan iki alandır. Sosyopedagoji gibi ergoterapi de her yaş grubundan insana hitap etmektedir. Sosyopedagojinin özellikle çocukları hedef kitlenin zirvesine koyması sebebiyle bu çalışmada çocuk grubunun ön planda tutulacağı belirtilmelidir. Danışan, holistik bir yaklaşımla gözlemlendiği ve tedavinin bu doğrultuda gerçekleştirildiği ergoterapi eylem üzerine kuruludur. Bu iki alanı birleştirmede çocuk edebiyatı iyileştirici yardımcı araç olarak çalışmada kendisine yer edinecektir. Çocuğun eylemle, eylemin aracı olan edebiyatla sosyal hayata döndürülme biçim ve olasılıkları ele alınacaktır
In this study, the relationship between sociopedagogy and ergotherapy will be examined in the context of target audience, basic goals, methods and techniques used, and healing auxiliary materials.Aiming to improve the society through education with the society, the sociopedagogy interprets the individual within the framework of his / her conditions and shows a holistic approach while doing so.Sociopedagogy is a discipline that plans to create a peaceful society from the combination of assistance and education, which offers conservation, care, counseling, social integration, education, retraining services.Sociopedagogy expands its service area with boarding and complementary institutions.In this study, the problems,to which sociopedagogy tries to find solutions, restraining the individual from being social such as social exclusion,loneliness, autonomy,failure to acquire social identity or losing will be mentioned. Ergotherapy is a type of rehabilitation that heals problems restraining person from being social such as any obstacles, disease, old age, unsuccessful socialization process, drug addiction, homosexuality, isolation from the society and treats them with work and occupational activities.It is based on two main objectives: retraining and re-adaptation.Sociopedagogy and ergotherapy are two areas that frequently have the same goals.Like sociopedagogy, ergotherapy appeals to people of all age groups. It should be noted that the child group will be kept in the forefront in this study, since sociopedagogy puts children at the peak of the target audience. Ergotherapy, where the client is observed with a holistic approach and treatment is carried out according to this observation, is based on the action. In joining these two fields, child literature will be included in the study as a healing tool.The ways and possibilities of the child's return to social life through action and literature, which is the tool of action, will be discussed
Sociopedagogy Ergotherapy Literature Children’s Literature Child
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |