BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Açık Liseye İlişkin Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 40 - 47, 01.01.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı örgün eğitimden ayrılıp eğitimlerine açık lise lisesinde sürdüren bireylerin açık lise lisesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nicel araştırma yönteminde tarama modeli çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İli Ula ilçesinde ikamet eden ve Açık lise lisesine kayıtlı 65 öğrenciden 43'ü oluşturmaktadır. Açık liseye devam eden öğrencilerin 28’i kadın 15'i erkektir. Öğrencilere Fidan tarafından ''Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançlarına” yönelik hazırlamış olduğu 9 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin açık liseye ilişkin lise görüşlerinin genel aritmetik ortalamasının X= 3,88; katılıyorum düzeyinde olduğu saptanmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin açık lise uygulamasına yönelik memnuniyetlerinin yüksek olduğu ifade edilebilir. Açık liseye İlişkin Lise öğrencilerinin görüşleri arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark p

Kaynakça

  • Anadolu Üniversitesi. (2017). 2017-2018 Öğretim Yılı Öğrenci Kılavuzu. 24.1.2017,
  • Balcı, A. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bakioğlu, A. ve Can, E (2014). Uzaktan eğitimde kalite ve akreditasyon. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Can, E. (2014). Türkiye’de yükseköğretim geçişte açık ve uzaktan eğitim sistemi: mevcut durum, sorunlar ve öneriler, Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları (Yay.Haz.: A.Akdoğanbulut İnsan ve A. YavuzAkengin), 16-18 Ocak, Antalya.
  • Canberk, N.G. (2015) Öğretme ve Öğrenme; Uzaktan Eğitimin Temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi. Cilt 4 Sayı 2, S: 13(157-170) Çankaya, İ. (2019). Liseyi terk eden bireylerin terk etme nedenlerine ilişkin görüşleri.
  • V. INESS Human and Civilization Congress From Past to Future. 17-21 Nisan 2019 Alanya.
  • Çığlık, H., & Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım, IJODE, 1(1): 87
  • Deryakulu, D. (2000). Yapıcı öğrenme. Ali Şimşek (Ed), Sınıfta demokrasi. Ankara: Eğitim- Sen Yayınları.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim dünyasının nitel araştırma yöntemiyle incelenmesi: Doğal yada yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 415-439.
  • Fidan, M. (2016) Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 31(3), 536
  • Karakaya, İ. (2014) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kılıç, E. (2003) İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Somuncuoğlu, D. (2005). Türkiye ve Dünya’da uzaktan eğitim uygulamaları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 85-100. Şahin, T. (2017) Anadolu Üniversitesi Açık lise siteminin Tarihsel Gelişimi (1982-2015)
  • Kronolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi. Önder, G. (2016). 2016-2017 Öğretı̇m Yılı Açıköğretı̇m, İktı̇sat, İşletme Fakültelerı̇ Güz Dönemı̇ Ara
  • Sınavı 26-27 Kasım 2016. Açıköğretim e-Bülten.19.
  • Öztürk, Ö. (2018) Açık Öğreti,m sistemine kayıt Yaptıran ve Yaptırmayan Öğrencilerin Sisteme Yönelik Görüşleri. S: (157-170) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Şimşek, H, & Yıldırım, A. (2015). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Turkan, Y. S., & Cihan, A. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmenin Türkiye’ye katkısı ve ülkemizde bu alandaki karar alma-uygulama süreçlerinin kritik başarı faktörleri kapsamında değerlendirilmesi, İstanbul Açık ve Uzaktan Eğitim Dergisi (AUZED-IJODE), (1), 51-60.

The Students' Opinions About Open High School

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 3, 40 - 47, 01.01.2020

Öz

The aim of this study is to determine the opinions of individuals who leave formal education and continue their education in an open high school about open high school. The study is a survey model study in quantitative research method. The study group of the research consists of 43 of 65 students who live in Ula district of Muğla Province and enroll in Open High School. 28 of the students attending open high school are women and 15 of them are men. A scale consisting of 9 questions prepared by Fidan for " Attitudes of Distance Education Students towards Distance Education and Epistemological Beliefs " was applied to the students. High school opinions of the individuals participating in the study about open high school the general arithmetic mean is X = 3.88; I agree . It can be stated that the individuals participating in the study have high satisfaction with the open high school application. It has been observed that there is a significant difference p

Kaynakça

  • Anadolu Üniversitesi. (2017). 2017-2018 Öğretim Yılı Öğrenci Kılavuzu. 24.1.2017,
  • Balcı, A. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bakioğlu, A. ve Can, E (2014). Uzaktan eğitimde kalite ve akreditasyon. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Can, E. (2014). Türkiye’de yükseköğretim geçişte açık ve uzaktan eğitim sistemi: mevcut durum, sorunlar ve öneriler, Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları (Yay.Haz.: A.Akdoğanbulut İnsan ve A. YavuzAkengin), 16-18 Ocak, Antalya.
  • Canberk, N.G. (2015) Öğretme ve Öğrenme; Uzaktan Eğitimin Temelleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi. Cilt 4 Sayı 2, S: 13(157-170) Çankaya, İ. (2019). Liseyi terk eden bireylerin terk etme nedenlerine ilişkin görüşleri.
  • V. INESS Human and Civilization Congress From Past to Future. 17-21 Nisan 2019 Alanya.
  • Çığlık, H., & Bayrak, M. (2015). Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım, IJODE, 1(1): 87
  • Deryakulu, D. (2000). Yapıcı öğrenme. Ali Şimşek (Ed), Sınıfta demokrasi. Ankara: Eğitim- Sen Yayınları.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim dünyasının nitel araştırma yöntemiyle incelenmesi: Doğal yada yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 415-439.
  • Fidan, M. (2016) Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 31(3), 536
  • Karakaya, İ. (2014) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kılıç, E. (2003) İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149-160.
  • Somuncuoğlu, D. (2005). Türkiye ve Dünya’da uzaktan eğitim uygulamaları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 85-100. Şahin, T. (2017) Anadolu Üniversitesi Açık lise siteminin Tarihsel Gelişimi (1982-2015)
  • Kronolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi. Önder, G. (2016). 2016-2017 Öğretı̇m Yılı Açıköğretı̇m, İktı̇sat, İşletme Fakültelerı̇ Güz Dönemı̇ Ara
  • Sınavı 26-27 Kasım 2016. Açıköğretim e-Bülten.19.
  • Öztürk, Ö. (2018) Açık Öğreti,m sistemine kayıt Yaptıran ve Yaptırmayan Öğrencilerin Sisteme Yönelik Görüşleri. S: (157-170) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Şimşek, H, & Yıldırım, A. (2015). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Turkan, Y. S., & Cihan, A. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmenin Türkiye’ye katkısı ve ülkemizde bu alandaki karar alma-uygulama süreçlerinin kritik başarı faktörleri kapsamında değerlendirilmesi, İstanbul Açık ve Uzaktan Eğitim Dergisi (AUZED-IJODE), (1), 51-60.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Avni Aytekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE A. Aytekin, “Öğrencilerin Açık Liseye İlişkin Görüşleri”, Researcher, c. 8, sy. 3, ss. 40–47, 2020.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.