“School Based Disaster Education Project” was
signed between Ministry of National Education and Japan International
Cooperation Agency (JICA), to dissemination of disaster education and to
effectively conduct studies for minimizing disaster damages; and total of 80
pilot schools were chosen from 8 provinces (İstanbul, Bursa, Balıkesir,
Çanakkale, Kocaeli, Sakarya, Tekirdağ ve Yalova) of Marmara Region and from
Düzce and Bolu. Roles of three working groups established was defined to be
conducting and dissemination of the project, comparing training programs of
Japan and Turkey, and redefining Disaster and Emergency Plans and applying the
same more effectively, respectively for group one, group two, and group three.
Within the scope of the project four books, namely “Basic Disaster Knowledge”,
“Disaster Education (Theory and Practice)”, “Guidebook for School Disaster and
Emergency Management Planning”, and “Training Evaluation Method” were prepared,
and these books were delivered to several schools, pilot schools in the pilot
provinces being in the first place. Our objective is to give information on the
studies and activities conducted, books prepared, and results obtained within
the scope of the project, and to contribute to the studies to be conducted with
this perspective.
Milli
Eğitim Bakanlığı ile Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı arasında afet
eğitimlerini yaygınlaştırmak ve okullarda afet zararlarını en aza indirme
çalışmalarını etkili bir şekilde yürütebilmek için “Okul Tabanlı Afet Eğitimi
Projesi” anlaşması imzalanmıştır. Marmara Bölgesinde bulunan 8 il (İstanbul,
Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Kocaeli, Sakarya, Tekirdağ ve Yalova) ile Düzce ve
Bolu illerinden toplam 80 okul pilot okul olarak seçilmiştir. Proje başlaması
ile birlikte oluşturulan üç çalışma grubundan birincisi projenin yürütülmesi ve
yaygınlaştırılması, ikincisi Japonya ve Türkiye arasındaki müfredat karşılaştırması,
eğitim materyallerinin değerlendirilmesi ve sınıf içi etkinlik planlarının
hazırlanması, üçüncü ve son grup da okullardaki Afet ve Acil Durum Planlarının
yeniden düzenlenmesi ve daha efektif olarak hayata geçirilmesi için çalışmalar
yapmıştır. Proje kapsamında sırasıyla
“Temel Afet Bilgileri”, “Afet Eğitimi Etkinlikleri”, “Okul Afet ve Acil
Durum Yönetimi Planlama Kılavuzu”, ve “Afet Eğitiminde Öğretmen Eğitimin
Değerlendirilmesi” konulu dört adet kitap hazırlanmış ve başta pilot illerdeki
pilot okullar olmak üzere birçok okula dağıtılmıştır. Amacımız proje kapsamında
yapılan çalışmalar ve faaliyetler, hazırlanmış olan kitaplar ve elde edilen
sonuçlar hakkında bilgiler vermek ve bu yönde yapılacak çalışmalara katkı
sağlamaktır.
Konular | Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |