Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, , 0 - 0, 31.08.2021
https://doi.org/10.33403/rigeo.870846

Öz

Kaynakça

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 92-97.
  • Akkaş Baysal, E. & Ocak, G. (2020). Covid-19 salgını sonrasında okul kavramındaki paradigma değişimine ve okulların yeniden açılmasına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 172-201.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. doi: https://doi.org/10.5281/ zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Çiftçi, B. & Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education, 5(2), 111-130.
  • Çoban, S. (2012, November). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi [Öz]. XVII. Türkiye'de İnternet Konferansında sunulan bildiri, Eskişehir, Türkiye
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-211.
  • Doğan, S. & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Journal of Economics and Social Research Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massive Open Online Course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 3(1), 36-59.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (Covid-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
  • İmamoğlu, H. V. & Siyimer İmamoğlu, F. (2020). Coronavirüs salgını ve uzaktan eğitim süreci hakkında öğretmen görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 742-761.
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Karabudak, M. G. (2020). Opinions of 1st grade teachers on distance education adaptation process during the Covid 19 pandemic period. Social Scientific Centered Issues, 2(2), 72-80.
  • Karaca, O., Topal, M. & Aldır, Z. (December, 2011). Uzaktan eğitim sorunları [Öz]. International Science and Teknology Coference’de sunulan bildiri, İstanbul, Türkiye.
  • Karakaya, F., Arık, S., Çimen, O. & Yılmaz, M. (2020). Investigation of the views of biology teachers on distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), 6(4), 246-258. Doi:10.21891/jeseh.792984
  • Korkmaz, G. & Toraman, Ç. (2020). Are we ready for the post-Covid-19 educational practice? An investigation into what educators think as to online learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri: Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nitel mi, nicel mi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Okan, N. (June, 2020). Pandemi Sürecinde Yapılan Online Derslerin Verimliliğinin İncelenmesi ve Yüz Yüze Yapılan Derslerle Karşılaştırmasının Yapılması. Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar, Artvin.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • Rahman, M. Karim, R. & Byramjee, F. (2015). Prospect of distance learning. Journal of International Education Research, 11(3), 173-178.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Türker, A. & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7-15.
  • Yıldırım, Ş. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.

The Views of Social Studies Teachers on Distance Education

Yıl 2021, , 0 - 0, 31.08.2021
https://doi.org/10.33403/rigeo.870846

Öz

Face-to-face training activities were suspended in Turkey in mid-March 2020 due to the COVID-19 (Corona virus) global pandemic, which is rapidly increasing its impact in the world and Turkey. The aim of this study is to determine the opinions of social studies teachers working in Diyarbakır regarding distance education activities carried out by the Ministry of National Education. When the literature is examined, the fact that there are not many studies to determine the views of social studies teachers on distance education shows the need for this study. This study is in the phenomenology model and was conducted as a qualitative research. Semi-structured interview technique was used for data collection. The study group of the research consists of 20 social studies teachers working in secondary schools in Diyarbakır in the first semester of the 2020-2021 academic year. In order to conduct this study, necessary permissions were obtained from Fırat University Ethics Committee and Diyarbakır National Education Directorate. In this study, 11-item interview questions were used as data collection tools in the interviews with the participants. The semi-structured interview with the participants was carried out with the distance education module (Zoom), and the data were recorded by voice recording. The data collected within the scope of this study were analyzed according to the “descriptive analysis” method. According to the results of this study; In the distance education process, the necessary equipment and internet for students is inadequate. During the distance education process, students have a low level of participation in live lessons.

Kaynakça

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 92-97.
  • Akkaş Baysal, E. & Ocak, G. (2020). Covid-19 salgını sonrasında okul kavramındaki paradigma değişimine ve okulların yeniden açılmasına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 172-201.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. doi: https://doi.org/10.5281/ zenodo.3778083
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Çiftçi, B. & Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education, 5(2), 111-130.
  • Çoban, S. (2012, November). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi [Öz]. XVII. Türkiye'de İnternet Konferansında sunulan bildiri, Eskişehir, Türkiye
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-211.
  • Doğan, S. & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Journal of Economics and Social Research Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massive Open Online Course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 3(1), 36-59.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (Covid-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282.
  • İmamoğlu, H. V. & Siyimer İmamoğlu, F. (2020). Coronavirüs salgını ve uzaktan eğitim süreci hakkında öğretmen görüşleri: Şehit Bülent Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(4), 742-761.
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Karabudak, M. G. (2020). Opinions of 1st grade teachers on distance education adaptation process during the Covid 19 pandemic period. Social Scientific Centered Issues, 2(2), 72-80.
  • Karaca, O., Topal, M. & Aldır, Z. (December, 2011). Uzaktan eğitim sorunları [Öz]. International Science and Teknology Coference’de sunulan bildiri, İstanbul, Türkiye.
  • Karakaya, F., Arık, S., Çimen, O. & Yılmaz, M. (2020). Investigation of the views of biology teachers on distance education during the Covid-19 pandemic. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), 6(4), 246-258. Doi:10.21891/jeseh.792984
  • Korkmaz, G. & Toraman, Ç. (2020). Are we ready for the post-Covid-19 educational practice? An investigation into what educators think as to online learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309.
  • Kör, H., Çataloğlu, E. & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri: Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nitel mi, nicel mi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Okan, N. (June, 2020). Pandemi Sürecinde Yapılan Online Derslerin Verimliliğinin İncelenmesi ve Yüz Yüze Yapılan Derslerle Karşılaştırmasının Yapılması. Uluslararası Covid-19 Kongresi: Eğitimde Yeni Normlar, Artvin.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394.
  • Rahman, M. Karim, R. & Byramjee, F. (2015). Prospect of distance learning. Journal of International Education Research, 11(3), 173-178.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Türker, A. & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 1(1), 7-15.
  • Yıldırım, Ş. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K. & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Çakmak 0000-0002-0612-814X

Turan Kaçar 0000-0001-8390-7262

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2021
Kabul Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çakmak, Z., & Kaçar, T. (2021). The Views of Social Studies Teachers on Distance Education. Review of International Geographical Education Online, 11(3). https://doi.org/10.33403/rigeo.870846
AMA Çakmak Z, Kaçar T. The Views of Social Studies Teachers on Distance Education. Review of International Geographical Education Online. Ağustos 2021;11(3). doi:10.33403/rigeo.870846
Chicago Çakmak, Zafer, ve Turan Kaçar. “The Views of Social Studies Teachers on Distance Education”. Review of International Geographical Education Online 11, sy. 3 (Ağustos 2021). https://doi.org/10.33403/rigeo.870846.
EndNote Çakmak Z, Kaçar T (01 Ağustos 2021) The Views of Social Studies Teachers on Distance Education. Review of International Geographical Education Online 11 3
IEEE Z. Çakmak ve T. Kaçar, “The Views of Social Studies Teachers on Distance Education”, Review of International Geographical Education Online, c. 11, sy. 3, 2021, doi: 10.33403/rigeo.870846.
ISNAD Çakmak, Zafer - Kaçar, Turan. “The Views of Social Studies Teachers on Distance Education”. Review of International Geographical Education Online 11/3 (Ağustos 2021). https://doi.org/10.33403/rigeo.870846.
JAMA Çakmak Z, Kaçar T. The Views of Social Studies Teachers on Distance Education. Review of International Geographical Education Online. 2021;11. doi:10.33403/rigeo.870846.
MLA Çakmak, Zafer ve Turan Kaçar. “The Views of Social Studies Teachers on Distance Education”. Review of International Geographical Education Online, c. 11, sy. 3, 2021, doi:10.33403/rigeo.870846.
Vancouver Çakmak Z, Kaçar T. The Views of Social Studies Teachers on Distance Education. Review of International Geographical Education Online. 2021;11(3).