Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 160 - 175, 31.08.2016

Öz

In this study, it was aimed to determine the trust status of prospective social studies teachers regarding various knowledge sources related to nuclear energy and power stations regarded as a controversial socio- scientific issue and their perceptions on the possible risks and benefits of nuclear energy and power stations. Target population of the study consisted of prospective teachers studying in the Social studies Teaching Department of Faculty of Education at Afyon Kocatepe University during the fall term of 2015- 2016 academic year. Volunteer teacher candidates from each grade participated in the study. The data required for the study were collected by using "Risks and Benefits about Nuclear Energy" questionnaire developed by İşleri (2012) and a measurement tool which determines the reliability of the knowledge sources related to nuclear energy and establishment of power stations. Descriptive statistics were
conducted on the data obtained after the application of the measurement tools to 270 prospective teachers.
According to the results obtained from the study, it was found out that the prospective teachers agreed that
the nuclear energy and power stations were both risky and beneficial. According to another result
obtained, scientists working on the issue received the highest confidence whereas members of parliament,
companies and news on televisions received the lowest confidence.





  

Kaynakça

  • Altın, V . (2004). Y eni ufuklara: nükleer enerji. Bilim ve T eknik Dergisi. 441, 1-23. http://www.biltek.tubitak.gov.tr/bdergi/yeniufuk/icerik/nukleer.pdf Erişim tarihi: 10/01/2016
  • Ateş, H. ve Saraçoğlu, M. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gözünden nükleer enerji. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(3), 175-193.
  • Çukurçayır, M. A. ve Sağır, H. (2007). Enerji sorunu, çevre ve alternatif enerji kaynakları. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 20, 257-278.
  • Demirbaş, L. (2002). Türkiye’de enerji sektörü, sektörün problemleri, Avrupa Birliği ve Türkiye’de enerji politikalari. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Dudley, B. (2015). Bp statistical review of world energy. https://www.bp.com/content/dam/bp/pdf/energy-economics/statistical-review-2015/bp- statistical-review-of-world-energy-2015-full-report.pdf Erişim tarihi: 15/02/2016
  • Durğun, B. (2013).Elektrik tüketimi ile büyüme arasinda nedensellik ilişkisi: Türkiye örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Ediger, V.Ş. ve Kentmen, Ç. (2010). Enerjinin toplumsal boyutu ve Türk halkının enerji tercihleri. Mülkiye Dergisi, 34(268): 281-300.
  • Güneş, C. (2012). Linyit kömürü sahalarının ekonomiye kazandırılması. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/energy-resources/tr-enerji- linyit-komuru.pdf Erişim tarihi: 01/02/2016
  • Internatıonal Energy Agency. (2004). Enerji istatistikleri el kitabı. https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/statistics_manual_turkish.p df Erişim tarihi: 08/02/2016
  • İşleri, B. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine farklı bilgi kaynaklarının etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.
  • Karasar, N.(2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kızıltan, O. (2010). Nükleer enerjinin türkiye’deki enerji ihtiyacini karşilamadaki rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koca, N. ve Bulut, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türkiye’nin enerji kaynaklarına ilişkin görüşleri. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, 10(11), 1007-1022. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8481
  • Koç, E. ve Şenel, M. C. (2013). Dünyada ve Türkiye’de enerji durumu -genel değerlendirme. Mühendis ve Makina, 54(639), 32-44.
  • Korkmaz, Ö. ve Develi, A. (2012). Türkiye’de birincil enerji kullanımı, üretimi ve gayri safi yurt içi hasıla (GSYİH) arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,27(2), 1-25.
  • Köksal, B. ve Civan, A. (2010). Nükleer enerji sahibi olma kararını etkileyen faktörler ve Türkiye için tahminler. Uluslararası İlişkiler, 6(24), 117-140.
  • Mercan, K. (2011). Türkiye için nükleer enerjinin gerekliliği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özcan, M. (2013). Türkiye elektrik enerjisi üretim genişletme planlamasında yenilenebilir enerji kaynaklarının etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Şenyuva, E. ve Bodur, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin nükleer santrallere ilişkin görüşleri ile çevre okuryazarlık düzeyleri ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1),19-37.
  • TC. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı. (2009). Elektrik enerjisi piyasası ve arz güvenliği stratejisi belgesi. http://www.enerji.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FBelge%2F Arz_Guv e nligi_Strateji_Belgesi.pdf Erişim Tarihi: 14/12/2014.
  • TC. Enerji ve T abii Kaynaklar Bakanlığı. (2013). 2014 Yılı bütçe sunumu. http://www.enerji.gov.tr/File/?path=ROOT%2f1%2fDocuments%2fSayfalar%2f2014+Y %C4%B1l%C4%B1+B%C3%BCt%C3%A7esinin+TBMM+Plan+ve+B%C3%BCt%C3 %A7e+Komisyonuna+Sunumu.pdf Erişimtarihi:14/12/2014
  • Tekeşin, C. (2011). Türkiye için alternatif enerji kaynaklarina yönelik ödeme istekliliğinin hesaplanması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turgut, K. (2011). Neden Nükleer Enerji. İdarecinin Sesi Dergisi. 144, 62-65.
  • Urgun, N. (2015). Yenilenebilir enerji kaynakları bakımından Türkiye'nin potansiyeli ve bu potansiyelin harekete geçirilmesine yönelik stratejiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Uslusoy, S. (2012). Yenilenebilir enerji kaynaklari kullanan enerji etkin binalarin yapi bileşeni açisindan irdelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yavuzaslan, K. (2009). Türkiye’nin enerji politikalari ve nükleer enerji ihtiyaci. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri.(9. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zabunoğlu, H. O. (2012). Nükleer enerji: nedir? Nasil üretilir? İlgili meseleler. http://www.nuke.hacettepe.edu.tr/tr/webfiles/Announcements/NE_ne_nasil_meseleler.pdf Erişim Tarihi: 9/11/2014
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 160 - 175, 31.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Altın, V . (2004). Y eni ufuklara: nükleer enerji. Bilim ve T eknik Dergisi. 441, 1-23. http://www.biltek.tubitak.gov.tr/bdergi/yeniufuk/icerik/nukleer.pdf Erişim tarihi: 10/01/2016
  • Ateş, H. ve Saraçoğlu, M. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gözünden nükleer enerji. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(3), 175-193.
  • Çukurçayır, M. A. ve Sağır, H. (2007). Enerji sorunu, çevre ve alternatif enerji kaynakları. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 20, 257-278.
  • Demirbaş, L. (2002). Türkiye’de enerji sektörü, sektörün problemleri, Avrupa Birliği ve Türkiye’de enerji politikalari. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Dudley, B. (2015). Bp statistical review of world energy. https://www.bp.com/content/dam/bp/pdf/energy-economics/statistical-review-2015/bp- statistical-review-of-world-energy-2015-full-report.pdf Erişim tarihi: 15/02/2016
  • Durğun, B. (2013).Elektrik tüketimi ile büyüme arasinda nedensellik ilişkisi: Türkiye örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Ediger, V.Ş. ve Kentmen, Ç. (2010). Enerjinin toplumsal boyutu ve Türk halkının enerji tercihleri. Mülkiye Dergisi, 34(268): 281-300.
  • Güneş, C. (2012). Linyit kömürü sahalarının ekonomiye kazandırılması. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/energy-resources/tr-enerji- linyit-komuru.pdf Erişim tarihi: 01/02/2016
  • Internatıonal Energy Agency. (2004). Enerji istatistikleri el kitabı. https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/statistics_manual_turkish.p df Erişim tarihi: 08/02/2016
  • İşleri, B. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine farklı bilgi kaynaklarının etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.
  • Karasar, N.(2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kızıltan, O. (2010). Nükleer enerjinin türkiye’deki enerji ihtiyacini karşilamadaki rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Koca, N. ve Bulut, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Türkiye’nin enerji kaynaklarına ilişkin görüşleri. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, 10(11), 1007-1022. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8481
  • Koç, E. ve Şenel, M. C. (2013). Dünyada ve Türkiye’de enerji durumu -genel değerlendirme. Mühendis ve Makina, 54(639), 32-44.
  • Korkmaz, Ö. ve Develi, A. (2012). Türkiye’de birincil enerji kullanımı, üretimi ve gayri safi yurt içi hasıla (GSYİH) arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,27(2), 1-25.
  • Köksal, B. ve Civan, A. (2010). Nükleer enerji sahibi olma kararını etkileyen faktörler ve Türkiye için tahminler. Uluslararası İlişkiler, 6(24), 117-140.
  • Mercan, K. (2011). Türkiye için nükleer enerjinin gerekliliği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özcan, M. (2013). Türkiye elektrik enerjisi üretim genişletme planlamasında yenilenebilir enerji kaynaklarının etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Şenyuva, E. ve Bodur, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin nükleer santrallere ilişkin görüşleri ile çevre okuryazarlık düzeyleri ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1),19-37.
  • TC. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı. (2009). Elektrik enerjisi piyasası ve arz güvenliği stratejisi belgesi. http://www.enerji.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FBelge%2F Arz_Guv e nligi_Strateji_Belgesi.pdf Erişim Tarihi: 14/12/2014.
  • TC. Enerji ve T abii Kaynaklar Bakanlığı. (2013). 2014 Yılı bütçe sunumu. http://www.enerji.gov.tr/File/?path=ROOT%2f1%2fDocuments%2fSayfalar%2f2014+Y %C4%B1l%C4%B1+B%C3%BCt%C3%A7esinin+TBMM+Plan+ve+B%C3%BCt%C3 %A7e+Komisyonuna+Sunumu.pdf Erişimtarihi:14/12/2014
  • Tekeşin, C. (2011). Türkiye için alternatif enerji kaynaklarina yönelik ödeme istekliliğinin hesaplanması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Turgut, K. (2011). Neden Nükleer Enerji. İdarecinin Sesi Dergisi. 144, 62-65.
  • Urgun, N. (2015). Yenilenebilir enerji kaynakları bakımından Türkiye'nin potansiyeli ve bu potansiyelin harekete geçirilmesine yönelik stratejiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Uslusoy, S. (2012). Yenilenebilir enerji kaynaklari kullanan enerji etkin binalarin yapi bileşeni açisindan irdelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yavuzaslan, K. (2009). Türkiye’nin enerji politikalari ve nükleer enerji ihtiyaci. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri.(9. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zabunoğlu, H. O. (2012). Nükleer enerji: nedir? Nasil üretilir? İlgili meseleler. http://www.nuke.hacettepe.edu.tr/tr/webfiles/Announcements/NE_ne_nasil_meseleler.pdf Erişim Tarihi: 9/11/2014
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakkı Yazıcı Bu kişi benim

Ramazan Bulut

Sibel Yazıcı

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2016
Kabul Tarihi 11 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, H., Bulut, R., & Yazıcı, S. (2016). Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations. Review of International Geographical Education Online, 6(2), 160-175.
AMA Yazıcı H, Bulut R, Yazıcı S. Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations. Review of International Geographical Education Online. Ağustos 2016;6(2):160-175.
Chicago Yazıcı, Hakkı, Ramazan Bulut, ve Sibel Yazıcı. “Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations”. Review of International Geographical Education Online 6, sy. 2 (Ağustos 2016): 160-75.
EndNote Yazıcı H, Bulut R, Yazıcı S (01 Ağustos 2016) Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations. Review of International Geographical Education Online 6 2 160–175.
IEEE H. Yazıcı, R. Bulut, ve S. Yazıcı, “Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations”, Review of International Geographical Education Online, c. 6, sy. 2, ss. 160–175, 2016.
ISNAD Yazıcı, Hakkı vd. “Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations”. Review of International Geographical Education Online 6/2 (Ağustos 2016), 160-175.
JAMA Yazıcı H, Bulut R, Yazıcı S. Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations. Review of International Geographical Education Online. 2016;6:160–175.
MLA Yazıcı, Hakkı vd. “Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations”. Review of International Geographical Education Online, c. 6, sy. 2, 2016, ss. 160-75.
Vancouver Yazıcı H, Bulut R, Yazıcı S. Knowledge Sources and Opinions of Prospective Social Studies Teachers about Possible Risk and Benefit Analysis: Nuclear Energy and Power Stations. Review of International Geographical Education Online. 2016;6(2):160-75.