Araştırmanın
amacı, üniversite öğrencilerinin facebook kullanma alışkanlıkları ile mutluluk
düzeyleri, yaş, cinsiyet, gelir düzeyi ve okunan bölüm arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Çalışmaya, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi zihin engelliler, matematik, okul öncesi ve sınıf öğretmenliği
bölümünde öğrenim gören 171 kız, 112 erkek toplam 283 öğrenci katılmıştır.
Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan, katılımcıların sosyodemografik
özelliklerini belirleyen Kişisel Bilgi Formu ile Facebook Bağımlılık Ölçeği ve
Oxford Mutluluk Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Bulgular üniversite
öğrencilerinin facebook bağımlılıkları ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı
bir ilişkinin olmadığı, facebook bağımlılıkları ile mutluluk düzeyleri
ortalamalarının cinsiyetlere göre anlamlı olmadığı, yaşa göre anlamlı olduğu,
gelir düzeyine göre anlamlı olmadığı, okunulan bölümlere göre anlamlı olduğu
sonuçlarına ulaşılmıştır.
The
aim of the research is to examine the relationship between facebook usage
habits of university students and the level of happiness, age, gender, income
level and department. The study sample included 171 female, 112 male total 283
students at Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education
the department of mental retardation, mathematics, pre-school and classroom
teacher. The data were obtained by using personal information form, Facebook
Addiction Scale and Oxford Happiness Questionnaire. The results showed that
there was no sinificant relationship between facebook addictions and happiness
levels of the university students. Moreover, facebook addictions and happiness
levels were not meaningful according to genders but, it is significant terms of
age,and department but not meaningful in terms of income level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |