Araştırmanın amacı Y kuşağının çeşitli özelliklerini
anlamaktır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’daki çeşitli devlet
üniversitelerinden kolayda örneklemeyle 237 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada,
Costa & McCrea’nın Beş Büyük Kişilik Envanterinden geliştirilen Johnson’un
(2014)’un 120 maddelik formu, Wong & Law’ın duygusal zekâ ölçeği (2002) ve
Rogers’ın Q sort ölçeği (1961) kullanılmıştır. Sonuçlar duygusal zekâ ile
kişilik özellikleri arasında istatistiki anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya
koymuştur. Duyguların etkili kullanımı sorumlulukla olumlu korelasyon ve
duyguların düzenlenmesi nevrotiklik ile olumsuz korelasyon göstermiştir ve
diğer korelasyonlara göre daha güçlüdür. Duygusal zekanın tüm boyutlarıyla
anlamlı ve olumlu korelasyona sahip olan kişilik boyutları dışa dönüklük ve
açıklık/deneyime açıklık olarak bulunmuştur. Kişilik özelliklerinin duygusal
zekâ üzerindeki etkilerini anlamak için yapılan regresyon analizlerinde,
duyguların düzenlenmesi ve etkili kullanılmasında etkilerin istatistiki olarak
daha güçlü olduğu bulunmuştur. Duygusal zekanın bu yönlerinin etkili performans
göstermeyle ilişkili olduğu gerekli olarak dikkate alındığında, bu çalışma iki
boyuta etki eden kişilik özelliklerini bularak katkı sağlamıştır. Ayrıca, Y
kuşağına Rogers’ın Q sort ölçeği kullanılarak kendilerine yönelik algıları
sorulmuştur. Bulgulara göre, Y kuşağı kendisini olumlu özelliklerde daha iyi,
olumsuz özellikleri daha az puanlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |