The intensity in port operations also by the nature of port services number of workers and time of work is very little because it is the most preferred way of maritime transportation, therefore safety should be an essential factor for workers as well as for the environment. Because of the work hours and the activities port operations embodies a lot of risk factors. One of the most important risk factors; material handling and storing operations are huge risks on their own, the results of not calculating the risk factors and inadequate safety precautions also when you consider the accidents that happened will result in many deaths and environmental disasters. Alongside this huge disaster, the damage of operations shows how important is to analyse the risk factors in material handling and storing. Here, the main purpose of working, shows that port operations must identify the risk factors in terms of safety that are related to dangerous material handling Also the other purpose of working is to identify the managerial precautions that must be applied in order to identified risk factors not happen. For these purposes, Fine Kenny and FMEA with the risk analysing methods determined the risk factors in material handling and storing. At the end of the research, to minimize the risk factors, essential improver and preventive actions are identified and made suggestions about creating a safer working environment in port operations.
Port Business Maritime Transportation Dangerous Goods Risk Analysis Fine-Kinney and FMEA Methods
Denizyolu taşımacılığının en çok tercih edilen taşıma yönetmelerinden biri olması nedeniyle liman işletmelerinde yaşanılan yoğunluk ve liman hizmetlerinin yapısı gereği, çalışan sayısı ve iş süreçleri fazladır. Bu nedenle liman işletmelerinde iş güvenliği, çalışanlar ve çevre açısından vazgeçilmez bir unsur olmaktadır. İş süreçleri ve yapılan faaliyetler nedeniyle liman işletmeleri iş güvenliği açısından birçok risk etmenini bünyesinde barındırmaktadır. Bu risk etmenlerinden en önemlilerinden biri olan tehlikeli madde elleçleme ve depolama operasyonu, başlı başına çok büyük tehlike unsurlarını bünyesinde barındırmakta, risk analizinin doğru yapılmaması ve güvenlik önlemlerinin yetersiz kalması sonucunda gerçekleşecek kazanın sonucu, yaşanan kazalardan da göz önüne alındığında birçok ölüm ve çevresel felaketle sonuçlanmaktadır. Böyle büyük bir felaketin yanı sıra işletmelerin uğradığı zarar, tehlikeli madde elleçleme ve depolamada risk analizinin ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı, liman işletmelerinde iş güvenliği açısından tehlikeli yük elleçlemesine ilişkin olası tehlikeleri belirlemektir. Bunun yanında belirlenen risklerin gerçekleşmemesi için uygulanması gereken yönetimsel önlemleri belirlemek çalışmanın diğer bir amacıdır. Bu amaçlara yönelik olarak da Fine Kinney ve FMEA (Hata Türleri ve Etkileri Analizi-Failure Mode Effects Analysis) risk analizi yöntemleri ile tehlikeli madde depolama ve elleçleme operasyonlarında tehlike unsurları belirlenerek, oluşturduğu risk unsurları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetler belirlenip, riskleri minimuma indirmeye ve liman işletmelerinin yük operasyonlarında daha güvenli bir çalışma ortamı oluşturmaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Liman İşletmeleri Deniz Taşımacılığı Tehlikeli Madde Risk Analizi Fine-Kinney ve FMEA Yöntemleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |