Artificial intelligence, like other technological disruptive forces, has revolutionized almost every industry and led to significant changes in business practices. Today, artificial intelligence solutions play an essential role in many areas of marketing. Expectations that artificial intelligence will grow and increase its power in the marketing industry are incredibly high. Therefore, the question is when the full integration of artificial intelligence into our daily lives will occur. In this research, a literature review was done on the use of artificial intelligence in marketing; then, a bibliometric analysis was made on the subject through VOSviewer software, visual network maps related to artificial intelligence and marketing keywords, and visual density. Using maps and visualization scope maps, the most intensively studied subheadings in the literature and the countries that have done the most studies on the subject were determined. In the research conducted through the Web of Science database, some of the most studied topics regarding the use of artificial intelligence in marketing are machine learning, digital marketing, consumer behavior, online advertising, customer journey, human-computer interaction, anthropomorphism, sentiment analysis, virtual influencers, Chatgpt, natural language processing, data mining, virtual reality, topic modeling, social networks, systematic analysis, text mining, voice assistants. In addition, it was observed that the studies were concentrated in countries such as the USA, England, China, India, France, Canada, Spain and Germany.
Yapay zekâ da diğer teknolojik yıkıcı güçler gibi neredeyse tüm endüstrilerde devrim yarattı ve iş uygulamalarında önemli değişikliklere yol açtı. Günümüzde yapay zekâ çözümleri pazarlamanın birçok alanında önemli bir rol oynamaktadır. Yapay zekânın büyüyerek pazarlama endüstrisindeki gücünü artıracağına yönelik beklentiler son derece yüksek. Bu nedenle, şu an yapay zekânın günlük yaşamımıza tam entegrasyonun ne zaman olacağı sorusudur Bu araştırmada pazarlamada yapay zekâ kullanımına ilişkin literatür taraması yapılmış, sonrasında VOSviewer yazılımı aracılığıyla konuya ilişkin bibliyometrik bir analiz yapılmış, yapay zekâ ve pazarlama anahtar kelimelerine ilişkin görsel ağ haritaları, görsel yoğunluk haritaları ve görselleştirme kapsamı haritaları kullanılarak literatürde en yoğun çalışılan alt başlıklar ve konuya ilişkin en fazla çalışma yapan ülkeler belirlenmiştir. Web of Science veri tabanı aracılığıyla yapılan araştırmada, pazarlamada yapay zekâ kullanımına ilişkin en fazla çalışılan konulardan bazıları makine öğrenme, dijital pazarlama, tüketici davranışı, online reklamcılık, müşteri yolculuğu, insan-bilgisayar etkileşimi, insanbiçimcilik, duygu analizi, sanal influencerlar, Chatgpt, doğal dil işleme, veri madenciliği, sanal gerçeklik, konu modelleme, sosyal ağlar, sistematik analiz, metin madenciliği, ses asistanları olarak belirlenmiştir. Ayrıca yapılan çalışmaların ABD başta olmak üzere İngiltere, Çin, Hindistan, Fransa, Kanada, İspanya, Almanya gibi ülkelerde yoğunlaştığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama Teknolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |