Biz bu makalede Hz. Aişe’nin kendisinden ilim almış talebelerini Ahmed b.
Hanbel’in Müsned’i çerçevesinde ele aldık. Çalışmada ilk olarak Hz. Aişe’nin
ravileri; tabakaları, cerh-ta’dil durumları, Hz. Aişe’den kaç aktardıkları hadis
miktarı, ulaşabildiysek ölüm yılları da belirtilerek değerlendirilmiştir. Ayrıca
hanım ve erkek raviler, müphem raviler ayrı başlıklar altında sınıflandırılmış ve
her ravi grubu alfabetik olarak sıralanmıştır. Ardından Hz. Aişe’nin, ravileri ile
diyalogları bağlamında hangi durumlarda hadis rivayet ettiğini tespit ederek
onun rivayet metodunu değerlendirdik.
We examine the students receiving the knowledge from Aisha in the framework of Ahmad b. Hanbal's Musnad in this article. First, Aisha's narrators are evaluated by specifying their layers, situation in terms of al-jarh we al-tadeel, the amount of the hadith transfering from Aisha and the year of death if we reach. In addition, male and female narrators, ambiguous (mubham) narrators are classified under separate headings and each transmitter group are listed alphabetically. Then Aisha, we evaluate her narrative method in the context of her dialogue with narrators by determining which cases Aisha narrated hadith.
ملخص درسنا في هذا البحث طلاب أحمد بن حنبل من خلال كتابه "المسند". تناولنا أوّلا روّاة عائشة رضي الله عنها، وطبقاتهم وأحوالهم في الجرج والتعديل، وعدد رواياتهم عن عائشة، ووفياتهم إن وقفنا عليها. ومن ثم تم تصنيف الرواة ذكورا وإناثا ثم مبهما تحت عناوين مستقلة بحسب الترتيب الهجائي. وأخيرا درسنا منهج عائشة في الرواية من خلال أحوالها في الرواية ومحاوراتها مع الرواة.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Diğer ID | JA25ER94TV |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 9 |