Çalışmanın çıkış noktası kapitalizm ve mekân ilişkisidir. Bu arka plan dahilinde çalışma, kentlerin üretim mekânından tüketim mekanına dönüştüğü tarihsel bağlamda kentsel turizme odaklanmaktadır. Bu bağlamda makalenin amacı, kentsel turizmin gelişimi ve kentlerin tüketim odaklı hale gelmeleri arasındaki ilişkinin açıklanmasıdır. Sanayisizleşme süreçleri sonrasında kentsel turizme yönelimle beraber kentler tüketim odaklı hale gelmişlerdir. Bu süreçte kentlerin kendisinin de metalaştırıldığı ve imajlarla donatılarak tüketime sunulduğu görülmektedir.
The relationship between capitalism and space is the starting point of this study. In this background, it focuses on the urban tourism, in the historical base in which cities are transformed from production space to consumption space. Within this context, the aim of the article is that explain relation between development of urban tourism and cities become consumption-oriented. After the deindustrialization processes, cities have become consumption-oriented with the orientatiton to urban tourism. Within that period, it is seen that the cities themselves are commodified and presented to consumption by being equipped with images.
capitalism urban tourism consumption space tourism consumption
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ | ISSN 2149-2239 ____________________