problem çözme becerisi benlik saygısı Algılanan sosyal destek problem kavramı
Bu çalışmada, yetişkin bireylerde algılanan sosyal destek düzeyinin problem çözme becerisi ve benlik saygısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma olarak, Trabzon ilinde yaşayan 18-65 yaş arasındaki sağlıklı bireylerden oluşan 462 kişilik bir örneklem grubundan anket yoluyla elde edilen verilerin değerlendirilmesiyle istatistiksel analizler yapılarak çıkarımlar elde edilmiştir.
Araştırmaya katılanların 208’i kadın, 254’ü erkeklerden oluşmaktadır. Yapılan normallik testlerinde, verilerin normal dağılıma sahip olduğu görülmüştür: Yetişkinlerde algılanan sosyal destek, problem çözme becerisi ve benlik saygısı ile alt boyutlarına ilişkin korelasyon analizinde sosyal destek genel puanı ile problem çözme toplam puanlaması arasında düşük ve negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Buna göre, sosyal destek genel arttıkça, problem çözme becerisi hafif düzeyde azalmaktadır. Aynı şekilde sosyal destek genel puanı ile benlik saygısı toplam puanlaması arasında düşük ve negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Katılımcıların alınan destek durumuna bakıldığında, aile desteği ve arkadaş desteği alt boyutları ve problem çözme becerisi arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca psikoterapi alan kişilerde benlik saygısı daha yüksek düzeyde çıkmıştır.
problem çözme becerisi benlik saygısı Algılanan sosyal destek problem kavramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ | ISSN 2149-2239 ____________________