Bu çalışmada Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ile Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 316 öğretmen adayının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik görüşleri çeşitli değişkenler açısından analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Evrekli ve diğ. (2009a) tarafından geliştirilen 19 maddelik ölçek sosyal bilgilere uyarlanmış ve ön uygulamada güvenirlik katsayısı ölçeğin geneli için .93 (Cronbach's Alpha) olarak belirlenmiştir. Cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü ile anne-baba eğitim durumları ve ailenin aylık gelir değişkenleri SPSS 16 paket programında t testi, Anova ve kruskal wallis testleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda kızların erkeklere göre yapılandırmacı yaklaşıma yönelik daha pozitif tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca genel ve meslek lisesi mezunlarının Anadolu Lisesi mezunlarına göre bu yaklaşıma daha pozitif baktıkları tespit edilmiştir. Son olarak babası üniversite mezunu olan öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı daha fazla benimsedikleri belirlenmiştir.
Sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adaylarının görüşleri yapılandırmacı yaklaşım
This study was carried out to investigate prospective social studies teachers’ attitudes towards
the constructivist approach against certain variables. The study was implemented with 316 students attending Social
Studies Department in Faculty of Education at Recep Tayyip Erdoğan University and Karadeniz Technical
University. For data collection, the scale developed by Evrekli et al. (2009) was used. The scale consisting of 19
items was adapted to social studies. A pilot study was implemented and overall reliability coefficient of the scale
was found as .93 (Cronbach's Alpha). Study variables including gender, grade, type of high school graduated,
parents’ education level and monthly income of families were analyzed with t test, ANOVA and Kruskal-Wallis
tests on SPSS 16. It was found out that girls have a more positive attitude towards constructivist approach than boys.
In addition, graduates of regular high schools and vocational high schools were found to have a more positive
attitude towards this approach than graduates of Anatolian High Schools. Lastly, a higher attitude towards the
constructivist approach was seen among participants whose fathers are university graduates.
Social studies education prospective teachers’ views constructivist approach
Diğer ID | JA35ST79GY |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.