Within the Ottoman educational system, teachers were referred to many names such as
muallim, mudarris, mullahs and hodja. The understanding of teachership of Ottoman Empire is not able to evaluate
from a single perspective. Because, understanding of teachers of the Ottomans as showed variability as a vertical
in 600 years’ time and demonstrated differences as a horizontal in a wide geography all over the Middle East,
Eastern Europe and Mediterranean. However, if it should to make an overall assessment, the teachers of Ottoman
have essentially inherited their all the features from Islamic educational tradition. In this study, the approach of
Ottoman teachership will be discussed as general and will be focus on the basic outlines and problem areas about
issue.
Osmanlı eğitim sisteminde öğretmenler; muallim, müderris, molla, hoca gibi adlarla anılmışlardır. Osmanlıdaki öğretmen anlayışını tek bir perspektiften ele almak mümkün değildir. Çünkü Osmanlıdaki öğretmen anlayışı, hem 600 yıllık bir zaman içerisinde dikey değişkenlik göstermiş, hem de geniş bir coğrafyada yatay farklılıklar ortaya koymuştur. Ancak genel bir değerlendirme yapmak gerekirse Osmanlının öğretmenleri esas itibariyle İslam eğitim geleneğinin hemen hemen tüm özelliklerini barındırmışlardır. Bu çalışmada Osmanlı öğretmenlik anlayışı, ana hatlarıyla ele alınacak ve temel problem alanları üzerinde durulacaktır.
Diğer ID | JA35ST97CP |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.