Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Research Of Social Media Reputation İn The Context Of Corporate Reputation According To The Perception Of The Students İn Universities: Sample Of Recep Tayyip Erdoğan University

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 21 - 43, 30.08.2016

Öz

This research has been carried out to determine the university’s social media reputation according to students’ perception. The students of Recep Tayyip Erdoğan University create the study group. The survey study has been performed on 850 university students, who accepted to answer the questionnaire. The survey, which has been prepared by the researcher, includes a question form to define the students, and a scale to find out the social media reputation of the university. By scanning the related literature, the reliability and validity studies for the scale consisting of 15 proposals have been conducted. The general reliability of the scale has been found Crombach alpha=0.931. In the end of factor analysis which has been made to decide the structure validity, “institutional operation responsibility and trust” and “communication” have been decided as two sub factors. The obtained data have been analyzed with the statistical software package. In the research, together with definitive statistics, t-test, Mann Whitney u test, ANOVA, Kruskall Whallis and Scheffe tests have been applied according to normal distribution. It has been concluded that the social media reputation of university is on the mid-level level from the students’ perspective. The results show that the students’ age, the time they spend on social media or their academic year at university play no roles in their views on the social media reputation of the university; however, the views vary according to their department and gender.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Abul, A. (2014), İşletmelerde Sosyal Medya Kullanımı: İşletme Bölümü Öğrencilerinin Algıları Üzerine Bir Araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 316-327.
  • Akar, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alikılıç, Ö.A. (2011), Halkla İlişkiler 2.0-Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alsop, Ronald J (2004), Immutable Laws of Corporate Reputation, NY:Wall Street Journal Book.
  • Aydın, Ali Fikret, (2011), Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 9, ss. 78-92.
  • Barutçu, S. ve Tomaş, M. (2013), ''Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü'', Journal of Internet Applications and Management, 4 (1), 5-24.
  • Carmeli, Abraham ve Tishler, Asher, (2005), Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Emprical Investigation of Industrial Enterprises. Corporate Reputation Review, Vol: 8, No: 1, pp. 13-20.
  • Chun, Rosa. (2005), “Corporate Reputation: Meaning and Measurement”, International Journal of Management Reviews, 7 (2), 91-109.
  • Çiftçioğlu, B.A., 2009, Kurumsal İtibar Yönetimi, Bursa, Dora Yayıncılık.
  • Dörtok, Arın (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? Rota Yayınları, İstanbul.
  • Er, G. (2008), Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Kadıbeşegil, S. (2012), İtibar Yönetimi, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Kara, T. (2012), ''Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama ve Türkiye Bilgi & İletişim Hizmetleri Endüstrisinde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Bir Araştırma'', Global Media Journal, 2 (4), 102-117.
  • Kara, T. ve Özgen, E. (2012), Sosyal Medya/Akademi, Beta Basım, İstanbul
  • Komıto, Lee & Bates, Jessica (2009), Virtually Local: Social Media and Community Among Polish Nationals in Dublin, Aslib Proceedings: New Information Perspectives, Vol. 61 No. 3, ss. 232-244.
  • Köseoğlu, Ö. (2013), ''Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Facebook: Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Analiz'', Global Media Journal, 3 (6), 74-101.
  • Marconi, J. (2001). Reputation Marketing. Building and Sustaining Your Organization’s Greatest Asset. Blacklick OH, USA: McGraw-Hill Companies, The. American Marketing Association.
  • Solmaz, B. ve Görkemli, H. (2012), ''Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 183-189.
  • Ebru Uzunoğlu ve Burcu Öksüz. (2008), Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü, Selçuk İletişim, Cilt: 5, Sayı: 3, ss. 112-123.
  • Z. Beril Akıncı Vural ve Mikail Bat. (2010), Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University,20(5), ss. 3348‐3382.
  • Yayla, Kemal (2010) İnternet Pazarlamasında Yeni Eğilimler: Çevrim İçi Sosyal Ağların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.

Üniversitelerde Öğrenci Algılarına Göre Kurum İtibarı Bağlamında Sosyal Medya İtibarının Araştırılması: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 21 - 43, 30.08.2016

Öz

Bu araştırma üniversite sosyal medya itibarının öğrenci algılarına göre belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubu olarak Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 850 üniversite öğrencisi üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan anket öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini belirlemeye yönelik soru formu ve üniversite sosyal medya itibarını belirlemeye yönelik ölçekten oluşmadır.  İlgili literatür taranarak belirlenen ve 15 önermeden oluşan ölçek için güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapılmıştır. Üniversite sosyal medya itibarını belirlemeye yönelik ölçeğin genel güvenirliği Crombach alpha=0.931 olarak bulunmuştur. Yapı geçerliliğini belirlemek üzere yapılan faktör analizi sonucunda “kurumsal işleyiş sorumluluk ve güven” ve “iletişim” olmak üzere iki alt faktör belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler ile birlikte normal dağılıma göre t-testi, man whitney u testi,  anova, kruskall whallis ve scheffe testleri uygulanmıştır. Öğrencilere göre üniversitenin sosyal medya itibarının orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üniversitenin sosyal medya itibarının yaş, sosyal medyaya ayrılan süre,  üniversitede kaçıncı yıl öğrenim görüldüğüne göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Üniversitenin sosyal medya itibarının öğrenim görülen akademik birim ve cinsiyete göre farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Abul, A. (2014), İşletmelerde Sosyal Medya Kullanımı: İşletme Bölümü Öğrencilerinin Algıları Üzerine Bir Araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 316-327.
  • Akar, E. (2010), Sosyal Medya Pazarlaması, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alikılıç, Ö.A. (2011), Halkla İlişkiler 2.0-Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Alsop, Ronald J (2004), Immutable Laws of Corporate Reputation, NY:Wall Street Journal Book.
  • Aydın, Ali Fikret, (2011), Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 9, ss. 78-92.
  • Barutçu, S. ve Tomaş, M. (2013), ''Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü'', Journal of Internet Applications and Management, 4 (1), 5-24.
  • Carmeli, Abraham ve Tishler, Asher, (2005), Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Emprical Investigation of Industrial Enterprises. Corporate Reputation Review, Vol: 8, No: 1, pp. 13-20.
  • Chun, Rosa. (2005), “Corporate Reputation: Meaning and Measurement”, International Journal of Management Reviews, 7 (2), 91-109.
  • Çiftçioğlu, B.A., 2009, Kurumsal İtibar Yönetimi, Bursa, Dora Yayıncılık.
  • Dörtok, Arın (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz? Rota Yayınları, İstanbul.
  • Er, G. (2008), Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • Kadıbeşegil, S. (2012), İtibar Yönetimi, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Kara, T. (2012), ''Sosyal Medya Üzerinde Yeni Nesil Pazarlama ve Türkiye Bilgi & İletişim Hizmetleri Endüstrisinde Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Bir Araştırma'', Global Media Journal, 2 (4), 102-117.
  • Kara, T. ve Özgen, E. (2012), Sosyal Medya/Akademi, Beta Basım, İstanbul
  • Komıto, Lee & Bates, Jessica (2009), Virtually Local: Social Media and Community Among Polish Nationals in Dublin, Aslib Proceedings: New Information Perspectives, Vol. 61 No. 3, ss. 232-244.
  • Köseoğlu, Ö. (2013), ''Bir Pazarlama İletişimi Ortamı Olarak Facebook: Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Analiz'', Global Media Journal, 3 (6), 74-101.
  • Marconi, J. (2001). Reputation Marketing. Building and Sustaining Your Organization’s Greatest Asset. Blacklick OH, USA: McGraw-Hill Companies, The. American Marketing Association.
  • Solmaz, B. ve Görkemli, H. (2012), ''Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (28), 183-189.
  • Ebru Uzunoğlu ve Burcu Öksüz. (2008), Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü, Selçuk İletişim, Cilt: 5, Sayı: 3, ss. 112-123.
  • Z. Beril Akıncı Vural ve Mikail Bat. (2010), Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Yasar University,20(5), ss. 3348‐3382.
  • Yayla, Kemal (2010) İnternet Pazarlamasında Yeni Eğilimler: Çevrim İçi Sosyal Ağların Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Ensar Lokmanoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2017
Kabul Tarihi 16 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Lokmanoğlu, Ensar. “Üniversitelerde Öğrenci Algılarına Göre Kurum İtibarı Bağlamında Sosyal Medya İtibarının Araştırılması: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2/4 (Ağustos 2016), 21-43.

32674 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.