Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Place and Importance of University Student Clubs in Socialization

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 6, 203 - 217, 31.12.2017

Öz

Universities build volunteer student clubs in their own bodies in order to make students
happy with the solution of today's world problems during their university life.
In this context, Recep Tayyip Erdogan University has 70 student clubs.
One of these is the Community of Social
Education and Practice. The main aim of this community is to provide and reinforce
students’ social sensitivity before and after the community service practices
course in faculties of education. The community has been operating since 2014. As
in all areas of education, studies on values education in universities,
especially in education faculties,
are increasing at an accelerated pace especially
with the aim of increasing the qualifications of the future teachers. On the
other hand, the extracurricular activities of faculty students are of great
importance both culturally and socially.
In this context, student activities are extremely important in terms of
truly effective citizenship. In this study, the aims and activities of Recep
Tayyip Erdoğan Community of Social Services, Education and Practices were
evaluated according to student opinions.

Kaynakça

  • Akyol, A., & Onbaşı, A. (2014). Öğrenci Topluluklarının Sivil Toplumdaki Rolü ve Önemi– Hitit Üniversitesi Felsefe ve Tarih Topluluğu Merkezli Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Sivil Toplum Zirvesi. Eskişehir. Akyüz, H., & Türkmen, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 2016; 4:(SI 1): 340-357. Balcı, V., & İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18. Bayındır, N. (2012). Dumlupınar Üniversitesi sınif öğretmeni adaylarinin serbest zamanlarini değerlendirme biçimleri. Dumlupinar University Journal of Social Science/Dumlupinar Üniversitesi Soysyal Bilimler Dergisi, 1(32). Demirel, M., & Harmandar, D. (2009). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılımlarında engel oluşturabilecek faktörlerin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 839-846. Lapa, T. Y. ve Ardahan, F. (2009). "Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Nedenleri ve Değerlendirme Biçimleri", Hacettepe Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 20, sayı 4, s.132-144. Öztürk, M., & Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 49-67. Özdilek, Ç., Demirel, M., & Harmandar, D. (2007). Dumlupınar ve Sakarya üniversitelerinde öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin boş zaman etkinliklerine katılım nedenleri ve düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-13. Süzer, M. (2000). Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarini değerlendirme alışkanlıkları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 123-133. Şakar, S. E. (2008). Üniversite Gençliğinin Ruhsal Sorunları . Çankaya Üniversitesi Gündem.ocak (289. 88-92
  • Toplum Gönüllüleri (2013). Rapor. Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk ve Sosyal Girişimcilik Pilot Projesi. Er. Tarihi.14.12.2017 http://www.sogla.org/uploads/5/0/5/8/5058659/49_-_ universitelerde_sosyal_sorumluluk_rapor_tog.pdf.
  • Tatar, A., Tok, S., & Saltukoğlu, G. (2011). Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 21(4), 325-338. Yaldır, A., Koyuncuoğlu, M. U., & Demir, B. (2016) Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi Uygulaması. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı. Aydın.1-8. Yüksek Öğretim Kurulu (2011) Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi (17.11.2011).http://www.cumhuriyet.edu.tr/userfiles/file/EgitimFakultesi/thu/thuy.pdf Er.Tar. 10.10.2017

Üniversite Öğrenci Topluluklarının Toplumsallaşmada Yeri ve Önemi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 6, 203 - 217, 31.12.2017

Öz

Üniversiteler, günümüz dünya sorunlarının çözümüne
dönük olarak ve üniversite öğrencisi olduğu süre içerisinde onları mutlu
edebilme adına kendi bünyelerinde gönüllü öğrenci toplulukları kurmaktadır. Bu
bağlamda Recep  Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nde 70 öğrenci topluluğu
bulunmaktadır. Bunlardan biri de Toplumsal Eğitim ve Uygulama Topluluğu’dur. Bu
topluluğun temel amacı, eğitim fakültelerinde var olan Topluma Hizmet
Uygulamaları dersinin öncesinde, ders süresince ve ders sonrasındaki yıllarda
öğrencilerin  toplumsal duyarlılıklarını sağlamak ve pekiştirmek üzere
Yüksek Öğretim Kurulu’nun böyle bir topluluk kurulması önerisi doğrultusunda
kurulmuştur. Bu topluluk faaliyetini 2014 yılından bu yana sürdürmektedir. Eğitimin
her alanında olduğu gibi üniversitelerde özellikle eğitim fakültelerinde
değerler eğitimine dönük çalışmalar önemli bir hızla artmakta, özellikle
geleceğin öğretmenlerinin niteliklerini artırmaya dönük uygulamalar
yapılmaktadır. Diğer taraftan  fakülte öğrencilerinin ders dışı
faaliyetlerinin kültürel ve sosyal açıdan önemi büyüktür. Bu bağlamda, öğrenci
etkinlikleri  gerçekten etkin vatandaşlık bağlamında son derece önemlidir.
Bu çalışmada, Recep  Tayyip Erdoğan Toplumsal Hizmet, Eğitim ve
Uygulama  Topluluğa katılım amaçları ve faaliyetleri öğrenci görüşlerine
göre değerlendirilmiştir.









Kaynakça

  • Akyol, A., & Onbaşı, A. (2014). Öğrenci Topluluklarının Sivil Toplumdaki Rolü ve Önemi– Hitit Üniversitesi Felsefe ve Tarih Topluluğu Merkezli Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Sivil Toplum Zirvesi. Eskişehir. Akyüz, H., & Türkmen, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 2016; 4:(SI 1): 340-357. Balcı, V., & İlhan, A. (2006). Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım düzeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 11-18. Bayındır, N. (2012). Dumlupınar Üniversitesi sınif öğretmeni adaylarinin serbest zamanlarini değerlendirme biçimleri. Dumlupinar University Journal of Social Science/Dumlupinar Üniversitesi Soysyal Bilimler Dergisi, 1(32). Demirel, M., & Harmandar, D. (2009). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılımlarında engel oluşturabilecek faktörlerin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 839-846. Lapa, T. Y. ve Ardahan, F. (2009). "Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Nedenleri ve Değerlendirme Biçimleri", Hacettepe Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 20, sayı 4, s.132-144. Öztürk, M., & Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 49-67. Özdilek, Ç., Demirel, M., & Harmandar, D. (2007). Dumlupınar ve Sakarya üniversitelerinde öğrenim gören Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin boş zaman etkinliklerine katılım nedenleri ve düzeylerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-13. Süzer, M. (2000). Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarini değerlendirme alışkanlıkları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 123-133. Şakar, S. E. (2008). Üniversite Gençliğinin Ruhsal Sorunları . Çankaya Üniversitesi Gündem.ocak (289. 88-92
  • Toplum Gönüllüleri (2013). Rapor. Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk ve Sosyal Girişimcilik Pilot Projesi. Er. Tarihi.14.12.2017 http://www.sogla.org/uploads/5/0/5/8/5058659/49_-_ universitelerde_sosyal_sorumluluk_rapor_tog.pdf.
  • Tatar, A., Tok, S., & Saltukoğlu, G. (2011). Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 21(4), 325-338. Yaldır, A., Koyuncuoğlu, M. U., & Demir, B. (2016) Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi Uygulaması. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı. Aydın.1-8. Yüksek Öğretim Kurulu (2011) Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi (17.11.2011).http://www.cumhuriyet.edu.tr/userfiles/file/EgitimFakultesi/thu/thuy.pdf Er.Tar. 10.10.2017
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

İlhan Turan

Ahmet Duysak Bu kişi benim

İbrahim Hayri Kuğuoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 7 Aralık 2017
Kabul Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

ISNAD Turan, İlhan vd. “Üniversite Öğrenci Topluluklarının Toplumsallaşmada Yeri Ve Önemi”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/6 (Aralık 2017), 203-217.

32674 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.