Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Field Study Of University Students’ Brand City Perception: Example Of Ardahan

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 8, 406 - 426, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. ve Özkan, D. S. (2013/2). Üniversite-Sanayi-Kent Etkileşimi ve Bir Markalaşma Stratejisi Olarak: Bilim Kent Uygulamaları ve Isparta Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18), 280-289.
  • Baxter, J. ve Kerr, G. (2010). The Meaning and Measurement of Place Identity and Place Image. Paper Presented at the 50th European Regional Science Association Congress , 19 (23).
  • Can, M. C. ve Başaran, Z. K. (2014). Kent Markası ve İmajının Belirlenmesi: Rize Örneği. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi , 42.
  • Cop, R. ve Akpınar, İ. (2014). Öğrencilerin Şehirlerin Markalaşmasına Yönelik Algıları. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi (1), 75.
  • Demirel, M. (2014). Burdur Kent İmajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (10), 10-231.
  • Hürriyet Gazetesi. (2013) http://www.hurriyet.com.tr/uluslararasi-ogrenci-sayisi-4-milyon-25151762 [06.05.2016]
  • İlgüner, M. (2011). Marka Şehir. İstanbul, İstanbul/Ümraniye: Marketing Yayınları.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion Of Identity or a Transitory Marketing Trick? Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie , 506-514.
  • Kotler, P. ve Levy, S. J. (1969). Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing , 33 (1), 10-15.
  • Lee, H. ve Jain, D. C. (2009, Ağustos). Dubai's brand assessment success and failure in brand management – Part 1. PLACE BRANDING AND PUBLIC DIPLOMACY 5(3) , 234-246.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.Fakültesi , 113-133.
  • Paul, D. E. (2004). World cities as hegemonic projects: the politics of global imagineering in Montreal. Political Geography (23), 571-596.
  • Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi (10), 231-238.
  • Şahin, E. (2015). Bir Destinasyon Unsuru Olarak Yerel Gastronominin Marka Şehir Pazarlamasında Etkileri: Gaziantep Örneği. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı .
  • Şahin, G. (2010). Turizmde Marka Kent Olmanın Önemi: İstanbul Örneği. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı , 1 - 51.
  • T.C. Başkanlık Yatırım Destekleme ve Tanıtım Ajansı. http://www.invest.gov.tr/tr-TR/Pages/Home.aspx [04.05.2016]
  • Toksarı, M.,vd. (2014). Bir Şehrin Markalaşması ve Pazarlaması Süreci: Konya İlinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi , 330.
  • Torlak, M. (2015). Marka Şehir Oluşturma ve Bursa Şehrinin Markalaşması İçin Yol Haritası. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , 7 (2), 47-93.
  • Unesco. (2016). http://www.uis.unesco.org/Education/Pages/international-student-flow-viz.aspx [07.05.2016]
  • Wagner, O., ve Peters, M. (2009). Can association methods reveal the effects of internal branding on tourism destination stakeholders? Journal of Place Management and Development , 2 (1), 52-69.

Üniversite Öğrencilerinin Marka Şehir Algısı Üzerine Bir Alan Araştırması: Ardahan Örneği

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 8, 406 - 426, 30.12.2018

Öz



Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin Doğu Anadolu
Bölgesi’nin en kuzeyinde yer alan Ardahan iline olan turist, yatırımcı, öğrenci
ve emekli talebini artırmak için şehrin mevcut algısını ölçerek, konumlandırma
stratejileri geliştirmektir. Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin Ardahan iline
yönelik algılarını ölçerek, şehir markalaşması sürecinde yerel değerlerin nasıl
tanıtılması gerektiğine dair pazarlama stratejileri geliştirilmesi
hedeflenmiştir. Öğrencilerin, şehrin imaj unsurlarına, şehrin marka kişiliğine ve
şehir yönetiminden beklentilerine yönelik algıları belirlenmiştir.  Zaman ve maliyet kısıtlarından dolayı sadece
Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine anket
uygulanmıştır. 340 adet anket, analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda
Ardahan şehrinin marka şehir algısının düşük olmasına karşın, kış turizmi
açısından yüksek bir marka potansiyeline sahip olduğu tespit edilmiştir.



 




Kaynakça

  • Adıgüzel, O. ve Özkan, D. S. (2013/2). Üniversite-Sanayi-Kent Etkileşimi ve Bir Markalaşma Stratejisi Olarak: Bilim Kent Uygulamaları ve Isparta Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (18), 280-289.
  • Baxter, J. ve Kerr, G. (2010). The Meaning and Measurement of Place Identity and Place Image. Paper Presented at the 50th European Regional Science Association Congress , 19 (23).
  • Can, M. C. ve Başaran, Z. K. (2014). Kent Markası ve İmajının Belirlenmesi: Rize Örneği. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi , 42.
  • Cop, R. ve Akpınar, İ. (2014). Öğrencilerin Şehirlerin Markalaşmasına Yönelik Algıları. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi (1), 75.
  • Demirel, M. (2014). Burdur Kent İmajı: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (10), 10-231.
  • Hürriyet Gazetesi. (2013) http://www.hurriyet.com.tr/uluslararasi-ogrenci-sayisi-4-milyon-25151762 [06.05.2016]
  • İlgüner, M. (2011). Marka Şehir. İstanbul, İstanbul/Ümraniye: Marketing Yayınları.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion Of Identity or a Transitory Marketing Trick? Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie , 506-514.
  • Kotler, P. ve Levy, S. J. (1969). Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing , 33 (1), 10-15.
  • Lee, H. ve Jain, D. C. (2009, Ağustos). Dubai's brand assessment success and failure in brand management – Part 1. PLACE BRANDING AND PUBLIC DIPLOMACY 5(3) , 234-246.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.Fakültesi , 113-133.
  • Paul, D. E. (2004). World cities as hegemonic projects: the politics of global imagineering in Montreal. Political Geography (23), 571-596.
  • Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi (10), 231-238.
  • Şahin, E. (2015). Bir Destinasyon Unsuru Olarak Yerel Gastronominin Marka Şehir Pazarlamasında Etkileri: Gaziantep Örneği. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı .
  • Şahin, G. (2010). Turizmde Marka Kent Olmanın Önemi: İstanbul Örneği. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı , 1 - 51.
  • T.C. Başkanlık Yatırım Destekleme ve Tanıtım Ajansı. http://www.invest.gov.tr/tr-TR/Pages/Home.aspx [04.05.2016]
  • Toksarı, M.,vd. (2014). Bir Şehrin Markalaşması ve Pazarlaması Süreci: Konya İlinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi , 330.
  • Torlak, M. (2015). Marka Şehir Oluşturma ve Bursa Şehrinin Markalaşması İçin Yol Haritası. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , 7 (2), 47-93.
  • Unesco. (2016). http://www.uis.unesco.org/Education/Pages/international-student-flow-viz.aspx [07.05.2016]
  • Wagner, O., ve Peters, M. (2009). Can association methods reveal the effects of internal branding on tourism destination stakeholders? Journal of Place Management and Development , 2 (1), 52-69.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

Handan Yılmaz Bu kişi benim

Erol Ustaahmetoğlu 0000-0002-0120-6057

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2018
Kabul Tarihi 20 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

ISNAD Yılmaz, Handan - Ustaahmetoğlu, Erol. “Üniversite Öğrencilerinin Marka Şehir Algısı Üzerine Bir Alan Araştırması: Ardahan Örneği”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/8 (Aralık 2018), 406-426.

32674 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.