Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin Doğu Anadolu
Bölgesi’nin en kuzeyinde yer alan Ardahan iline olan turist, yatırımcı, öğrenci
ve emekli talebini artırmak için şehrin mevcut algısını ölçerek, konumlandırma
stratejileri geliştirmektir. Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin Ardahan iline
yönelik algılarını ölçerek, şehir markalaşması sürecinde yerel değerlerin nasıl
tanıtılması gerektiğine dair pazarlama stratejileri geliştirilmesi
hedeflenmiştir. Öğrencilerin, şehrin imaj unsurlarına, şehrin marka kişiliğine ve
şehir yönetiminden beklentilerine yönelik algıları belirlenmiştir. Zaman ve maliyet kısıtlarından dolayı sadece
Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine anket
uygulanmıştır. 340 adet anket, analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda
Ardahan şehrinin marka şehir algısının düşük olmasına karşın, kış turizmi
açısından yüksek bir marka potansiyeline sahip olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 8 |
____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ | ISSN 2149-2239 ____________________