Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Çocuk Sevgisi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 10, 269 - 281, 31.12.2019

Öz

ÖZ: Geleceğin
öğretmenleri olan öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleği alan bilgisinin
yanı sıra çocukları sevmeleri, onlarla güçlü bir iletişim bağı kurmaları önem
taşımaktadır. Öğretmenlerin mesleklerinin görev ve sorumluluklarını yerine
getirebilmeleri, mesleki yeterlilikleri taşımaları kadar, mesleklerini
sevmeleriyle de yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler
öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumlarını farklı değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan 187 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Barnett ve Sinisi tarafından kişilerin
çocuklara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla geliştirmiş oldukları ölçek
kullanılmıştır. Ölçek Duyan ve Gelbal tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Çocuk
Sevme Ölçeği Ölçeğinin güvenilirlik Cronbach Alpha değeri 0.85dir.
  Veri toplama araçlarının uygulanmasından
sonra, elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak bilgisayar
ortamında istatistiksel işleme tabi tutulmuş; bu bağlamda veriler üzerinde
betimsel istatistikler, Mann Whitney U Test ve
 
Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
bilgiler öğretmenliğini sevme ile çocuk sevgisi arasında anlamlı bir ilişki
ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Research DesignQualitative, and Mixed Methods Approaches. (S. B. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmaklı, K. (2010). Çocuk Yetiştirmek Sanattır (2. Baskı). Yağmur Yayınları.
  • Çay, Y., & Şanal, M. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 134-142.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 207-237
  • Çimen, L. K. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çocuk Sevme Eğilimlerine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Turkısh Studies, 10(11), 811-830.
  • Demir, E., & Köse, M. (2016). Öğretmenliğin Rol Modelliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi(53), 38-57.
  • Gelbal, S., & Duyan, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(38), 127-137.
  • İman, E. D. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-504.
  • Kaynak, K., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (6-9 Haziran 2013). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları İle Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale .
  • Keskin, Y. (2013). Mesleki Yeterliliklerin Kazanılması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(3), 319-339.
  • Türk, R., Özdemir, F. K., & Yıldız, G. K. (2017). Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 45-52.
  • Türkoğlu, M., Dincel, S., & Cansoy, R. (2012). Sevginin Eğitimdeki Gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Dergisi.
  • Yazıcı, Z. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 3(2), 279-286.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 10, 269 - 281, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2014). Research DesignQualitative, and Mixed Methods Approaches. (S. B. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmaklı, K. (2010). Çocuk Yetiştirmek Sanattır (2. Baskı). Yağmur Yayınları.
  • Çay, Y., & Şanal, M. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ve Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 134-142.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 207-237
  • Çimen, L. K. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çocuk Sevme Eğilimlerine Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Turkısh Studies, 10(11), 811-830.
  • Demir, E., & Köse, M. (2016). Öğretmenliğin Rol Modelliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Akademik Bakış Dergisi(53), 38-57.
  • Gelbal, S., & Duyan, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(38), 127-137.
  • İman, E. D. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-504.
  • Kaynak, K., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (6-9 Haziran 2013). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları İle Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale .
  • Keskin, Y. (2013). Mesleki Yeterliliklerin Kazanılması Sürecinde Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(3), 319-339.
  • Türk, R., Özdemir, F. K., & Yıldız, G. K. (2017). Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 45-52.
  • Türkoğlu, M., Dincel, S., & Cansoy, R. (2012). Sevginin Eğitimdeki Gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Dergisi.
  • Yazıcı, Z. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Humanities, 3(2), 279-286.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hakemli Makaleler
Yazarlar

İlhan Turan 0000-0001-5690-8550

Ayşegül Yılmazer 0000-0002-1331-9243

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2019
Kabul Tarihi 2 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

ISNAD Turan, İlhan - Yılmazer, Ayşegül. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Çocuk Sevgisi”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5/10 (Aralık 2019), 269-281.

32674 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.