ÖZ: Geleceğin
öğretmenleri olan öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleği alan bilgisinin
yanı sıra çocukları sevmeleri, onlarla güçlü bir iletişim bağı kurmaları önem
taşımaktadır. Öğretmenlerin mesleklerinin görev ve sorumluluklarını yerine
getirebilmeleri, mesleki yeterlilikleri taşımaları kadar, mesleklerini
sevmeleriyle de yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler
öğretmeni adaylarının çocuk sevme durumlarını farklı değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan 187 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Barnett ve Sinisi tarafından kişilerin
çocuklara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla geliştirmiş oldukları ölçek
kullanılmıştır. Ölçek Duyan ve Gelbal tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Çocuk
Sevme Ölçeği Ölçeğinin güvenilirlik Cronbach Alpha değeri 0.85dir. Veri toplama araçlarının uygulanmasından
sonra, elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak bilgisayar
ortamında istatistiksel işleme tabi tutulmuş; bu bağlamda veriler üzerinde
betimsel istatistikler, Mann Whitney U Test ve
Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal
bilgiler öğretmenliğini sevme ile çocuk sevgisi arasında anlamlı bir ilişki
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.