This study explores the symptoms of post-traumatic stress disorder (PTSD) and the grieving processes of young adults who lost a first-degree relative during the Covid-19 pandemic. The research was performed through in-depth interviews using qualitative research method and within the framework of phenomenological design. The study included eight young adults who had lost a first-degree relative due to Covid-19. Participants varied in age, gender, educational background, and whether they received psychological support. Findings indicate that participants' experiences were categorized into six main themes: loss and grieving process, thoughts, emotions, behaviors, coping strategies, and challenges. Several recommendations were made based on the themes identified.
Covid-19 pandemic loss grief post-traumatic stress disorder young adult
Bu araştırma, Covid-19 pandemisi sırasında birinci dereceden yakınını kaybetmiş genç yetişkinlerin travma sonrası stres bozukluğu (TSSB) belirtileri ile yas süreçlerini incelemektedir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kullanılarak ve fenomenolojik desen çerçevesinde, derinlemesine görüşmeler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, Covid-19 kaynaklı birinci dereceden yakınını kaybetmiş 8 genç yetişkin katılmıştır. Katılımcılar, yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve psikolojik destek alma durumlarına göre çeşitlilik göstermektedir. Çalışmanın bulguları, katılımcıların deneyimlerini altı ana tema etrafında toplamıştır; kayıp ve yas süreci, düşünceler, duygudurum, davranışlar, başa çıkma stratejileri ve zorluklar. Elde edilen temalar ışığında birtakım öneriler getirilmiştir.
Covid-19 pandemisi kayıp yas travma sonrası stres bozukluğu genç yetişkin
Bu araştırma etik kurallara uygun olarak yürütülmüştür.
TÜBİTAK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kişilik ve Bireysel Farklılıklar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.