Hadis kitapları genellikle konularına göre veya
râvi esaslı olarak tasnif edilmişlerdir. Müsnedler, bunlardan râvi esaslı
sistemin bir türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu türün ortaya çıkmasındaki en
önemli etken; başlangıçta hadis eserlerinin, Hz. Peygamber’in (sas) hadislerinin yanında Sahâbe ve Tâbiûn görüşlerine
de yer vermesidir. Hz. Peygamber’e ait olanı diğerlerinden ayırmak isteyen bazı
muhaddisler, sadece Hz. Peygamber’in (sas)
hadislerini içeren kitaplar yazmaya başlayarak müsned türünün ortaya
çıkmasına öncülük etmişlerdir. Bu türün ilk örneği Tayâlisi’nin (ö.204/819) Müsned’i
olarak kabul edilirken, en meşhur örneği Ahmed b. Hanbel’in (ö.241/855) Müsned’idir.
Ülkemizde de müsnedlerle ilgili birtakım çalışmalar yapılmıştır. Bu makalede, müsnedlerle ilgili olarak ülkemizde yapılan
çalışmalar incelenerek, onların tanıtımı ve bazı örnekler üzerinden içerik değerlendirmesi
yapılacaktır.
Hadith
books are often classified according to their topics or narrators. Musnad books
are the types of narrator-based system. The most significant factor in
emergence of this type is that initial hadith books gave place to the views of sahaba
(companions) and tâbiûn (followers) of Prohet Muhammad (sas) in addition to his
hadiths. Several muhaddithun (traditionists) who want to seperate the hadiths
of The Prophet from other words, pioneered the emergence of the Musnad type by
writing books that only contained the hadiths of Prophet Muhammad (sas). The
first example of this type is Musnad of Tayâlisî and the most well-known
one is Musnad of Ahmed b. Hanbel. Several studies have been carried out
on musnads in our country. The goal of this paper is to analyze, introduce and
evaluate these studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 2 |