Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme

Yıl 2021, Sayı: 7, 288 - 297, 30.04.2021

Öz

Eğitimsel Hedeflerin Taksonomisi, öğretimin bir sonucu olarak öğrencilerin öğrenmesini istediğimiz ya da beklediğimiz açıklamaların sınıflandırılması için bir taslaktır. Taslak, her biri aynı eğitimsel hedefi ölçen madde öbekleri oluşturmak için çeşitli üniversitelerdeki öğretim üyeleri arasında sınav maddelerinin değişimini kolaylaştırmanın bir vesilesi olarak tasarlandı. O zamanlar Chicago Üniversitesi Sınav Kurulu Müdür Muavini olan Benjamin S. Bloom, yıllık kapsamlı sınavların hazırlanması işgücünü azaltacağını umarak bu fikri başlattı. Çabasına yardımcı olmak için, Amerika Birleşik Devletleri’nin dört bir yanından aynı problemle defalarca karşılaşan ölçme uzmanlarından bir grubu görevlendirdi. Bu grup 1949’dan başlayarak yılda yaklaşık iki kez ilerlemeyi düşünmek, gözden geçirmeler yapmak ve sonraki adımları planlamak için toplandı. Onların nihai taslağı şu başlık altında 1956’da yayımlandı: Eğitimsel Hedeflerin Taksonomisi: Eğitimsel Amaçların Sınıflandırılması. Klavuz I: Bilişsel Alan. Bundan sonra bu orijinal Taksonomi olarak anılacaktır. Theory Into Practice’in bu sayısının konusu olan bu taslağın gözden geçirilmişi, 45 yıl sonra hemen hemen aynı şekilde geliştirildi. Bundan böyle bu gözden geçirilmiş Taksonomi olarak anılacaktır. Bloom, orijinal Taksonomi’yi bir ölçüm aracından daha fazlası olarak gördü. O, taksonominin şunlara hizmet edebileceğine inandı: Sınıf seviyeleri, konu ve kişiler arasındaki iletişimi kolaylaştırmak için öğretimin amaçları hakkındaki ortak dile; Belirli bir ders ya da müfredat için, şu anki mevcut ulusal, eyalet ve yerel ölçütlerde bulunanlar gibi eğitim hedeflerinin özel anlamını belirlemenin temeline; Bir ünite, ders ya da müfredat üzerindeki eğitimsel hedeflerin, etkinliklerin ve değerlendirmelerin uyumunu belirlemenin araçlarına; Herhangi belirli bir eğitim plan ya da müfredatının sınırlı genişliğine ve derinliğinin karşılaştırılabilmesine dayalı eğitimsel imkânların çeşitliliğinin toplu görünümüne.

Kaynakça

  • Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman, 2001.
  • Bloom, B.S. (Ed.), Engelhart, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H., & Krathwohl, D.R. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook 1: Cognitive domain. New York: David McKay, 1956.
  • Dave, R.H. Psychomotor levels. In R.J. Armstrong (Ed.), Developing and writing educational objectives (pp. 33-34). Tucson AZ: Educational Innovators Press, 1970.
  • Harrow, A.J. A taxonomy of the psychomotor domain: A guide for developing behavioral objectives. New York: David McKay, 1972.
  • Krathwohl, D.R., Bloom, B.S., & Masia, B.B. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook II: The affective domain. New York: David McKay, 1964.
  • Simpson, B.J. The classification of educational objectives: Psychomotor domain. Illinois Journal of Home Economics, 10(4), (1966):110-144.
  • State of Minnesota. (1998). State educational standards coupled to lesson plans and resources: Language Arts, High standards (1998): Grade 12: Writing-Unit: Description, Academic. Retrieved April 20, 2001, from http://www.statestandards.com/showstate.asp?st=mn.

A Revision of Bloom's Taxonomy: An Overview

Yıl 2021, Sayı: 7, 288 - 297, 30.04.2021

Öz

The taxonomy of educational objectives is a framework for classifying statements of what we expect or intend students to learn as a result of instruction. The framework was conceived as a means of facilitating the exchange of test items among faculty at various universities in order to create banks of items, each measuring the same
educational objective. Benjamin S. Bloom, then Associate Director of the Board of Examinations of the University of Chicago, initiated the idea, hoping that it would reduce the labor of preparing annual comprehensive examinations. To aid in his effort, he enlisted a group of measurement specialists from across the United States, many of whom repeatedly faced the same problem. This group met about twice a year beginning in 1949 to consider progress, make revisions, and plan the next steps. Their final draft was published in 1956 under the title, Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. Hereafter, this is referred to as the original Taxonomy. The revision of this framework, which is the subject of this issue of Theory Into Practice, was developed in much the same manner 45 years later . Hereafter, this is referred to as the revised Taxonomy. Bloom saw the original Taxonomy as more than a measurement tool. He believed it could serve as a common language about learning goals to facilitate communication across persons, subject matter, and grade levels; basis for determining for a particular course or
curriculum the specific meaning of broad educational goals, such as those found in the currently prevalent national, state, and local standards; means for determining the congruence of educational objectives, activities, and assessments in a unit, course, or curriculum; and panorama of the range of educational possibilities against which the limited breadth and depth of any particular educational course or curriculum could be contrasted.

Kaynakça

  • Anderson, L.W. (Ed.), Krathwohl, D.R. (Ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., & Wittrock, M.C. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman, 2001.
  • Bloom, B.S. (Ed.), Engelhart, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H., & Krathwohl, D.R. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook 1: Cognitive domain. New York: David McKay, 1956.
  • Dave, R.H. Psychomotor levels. In R.J. Armstrong (Ed.), Developing and writing educational objectives (pp. 33-34). Tucson AZ: Educational Innovators Press, 1970.
  • Harrow, A.J. A taxonomy of the psychomotor domain: A guide for developing behavioral objectives. New York: David McKay, 1972.
  • Krathwohl, D.R., Bloom, B.S., & Masia, B.B. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook II: The affective domain. New York: David McKay, 1964.
  • Simpson, B.J. The classification of educational objectives: Psychomotor domain. Illinois Journal of Home Economics, 10(4), (1966):110-144.
  • State of Minnesota. (1998). State educational standards coupled to lesson plans and resources: Language Arts, High standards (1998): Grade 12: Writing-Unit: Description, Academic. Retrieved April 20, 2001, from http://www.statestandards.com/showstate.asp?st=mn.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Çeviriler
Yazarlar

David R. Krathwohl Bu kişi benim

Çevirmenler

Hasan Sabri Çeliktaş

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 23 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Krathwohl, D. R. (2021). Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme (H. S. Çeliktaş, çev.). Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi(7), 288-297.
AMA Krathwohl DR. Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme. Rumeli İslâm. Nisan 2021;(7):288-297.
Chicago Krathwohl, David R. “Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme”. çeviren Hasan Sabri Çeliktaş. Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 7 (Nisan 2021): 288-97.
EndNote Krathwohl DR (01 Nisan 2021) Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme. Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi 7 288–297.
IEEE D. R. Krathwohl, “Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme”, Rumeli İslâm, sy. 7, ss. 288–297, Nisan 2021.
ISNAD Krathwohl, David R. “Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme”. Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi. Hasan Sabri ÇeliktaşTrc 7 (Nisan 2021), 288-297.
JAMA Krathwohl DR. Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme. Rumeli İslâm. 2021;:288–297.
MLA Krathwohl, David R. “Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme”. Rumeli İslam Araştırmaları Dergisi, çeviren Hasan Sabri Çeliktaş, sy. 7, 2021, ss. 288-97.
Vancouver Krathwohl DR. Bloom Taksonomisinin Gözden Geçirilmesi: Genel Bir Değerlendirme. Rumeli İslâm. 2021(7):288-97.

RUMELİ

İslâm Araştırmaları Dergisi

مجلة روم ايلى للبحوث الإسلامية/ Rumeli Journal of Islamic Studies

ISSN: 2564-7903