Bu araştırma, öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarını etkileyen bireysel faktörleri kuramsal olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarını etkileyen olumlu ve olumsuz faktörlerin ortaya çıkarılmasının, öğrenen özelliklerinin daha iyi tanımlanmasında ve etkili öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda araştırmada başarı ve başarısızlığa yapılan yüklemeler, akademik öz yeterlik algısı, yabancı dil kaygısı ve dil öğrenme stratejileri bireysel faktörler olarak ele alınmıştır. Öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarına etki eden faktörlerin kuramsal olarak tartışıldığı bu araştırmanın, etkili yabancı dil öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde, hem program geliştiricilere hem de program uygulayıcılarına rehberlik edeceği düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak düzenlenen öğrenme ortamlarının öğrenenlerin öğrenme davranışlarının farkında olması ve dil öğrenimi konusunda olumlu tutum geliştirmesine de katkı getirmesi hedeflenmektedir.
This research aims to theoretically examine the individual factors that affect students' academic performance in English course. It is thought that revealing the positive and negative factors that affect the academic performance of students in English course will be beneficial in defining the learner characteristics better and in organizing effective learning environments. In this context, attributions to success and failure, academic self-efficacy perception, foreign language anxiety and language learning strategies were considered as individual factors. This study, in which the factors affecting students' academic performance in English course are discussed theoretically, is thought to be a guide for both program developers and program practitioners in organizing effective foreign language learning environments. It is aimed that the learning environments organized based on the results of this research will contribute to the awareness of learners' about their own learning behaviors and to the development of a positive attitude towards language learning.
Foreign language teaching English course, individual factors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 22 |