Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce dersi akademik performansını etkileyen bireysel faktörler

Yıl 2021, Sayı: 22, 267 - 279, 21.03.2021
https://doi.org/10.29000/rumelide.895790

Öz

Bu araştırma, öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarını etkileyen bireysel faktörleri kuramsal olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarını etkileyen olumlu ve olumsuz faktörlerin ortaya çıkarılmasının, öğrenen özelliklerinin daha iyi tanımlanmasında ve etkili öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde faydalı olacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda araştırmada başarı ve başarısızlığa yapılan yüklemeler, akademik öz yeterlik algısı, yabancı dil kaygısı ve dil öğrenme stratejileri bireysel faktörler olarak ele alınmıştır. Öğrencilerin İngilizce dersi akademik performanslarına etki eden faktörlerin kuramsal olarak tartışıldığı bu araştırmanın, etkili yabancı dil öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde, hem program geliştiricilere hem de program uygulayıcılarına rehberlik edeceği düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak düzenlenen öğrenme ortamlarının öğrenenlerin öğrenme davranışlarının farkında olması ve dil öğrenimi konusunda olumlu tutum geliştirmesine de katkı getirmesi hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Akpur, U. (2005). Öğrenilmiş Çaresizlik ve Kaygı Düzeylerinin İngilizce Başarı Düzeyine Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Altan, M. Z. (2003). Dil Öğrenme Stratejileri ve Yabancı Dil Başarısı. Eğitim ve Bilim, 28(129).
  • Altun, S. & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. Seval Fer (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları içinde(s. 27-37). Ankara: Anı.
  • Anyadubalu, C. C. (2010). Self-efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle-school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Human and SocialSciences, 5(3), 193-198.
  • Atitsogbui, E. N. (2014). Intrinsic and extrinsic motivational factors that influence students' interest in critical languages learning (Order No. 3703371). Erişim Adresi: https://search.proquest.com/dissertations-theses/intrinsic-extrinsic-motivational-factors-that/docview/1683996254/se-2?accountid=11248
  • Aydemir, Ö. (2007). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin İngilizce Dersinde Kullandıkları Başarı Başarısızlık Yüklemeleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi, Edirne. Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi, 4(1).
  • Bandura, A. (1977), Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191–215.
  • Baran, G.,ve Halıcı, P. (2006). Çocuklarda Yabancı Dil Eğitimi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 24,44-52.
  • Baş, G. (2014a). Lise Öğrencilerinde Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı: Nitel bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 101-119.
  • Baş, G. (2014b). Lise Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejileri İle İngilizce Dersindeki Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 166-180.
  • Başbay, A., ve Gözüm, E. (2019). Dil Öğrenme Stratejilerine Göre İngilizce Öz Yeterlik İnancı ve İngilizce Akademik Başarıları. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 12-29.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Besimoğlu, S., Serdar, H., & Yavuz, Ş. (2010). Exploring students’ attributions for their successes and failures in English language learning. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 75-89.
  • Bialystok, E. (1978). A theoretical model of second language learning. Language Learning, 28 (1), 69-83.
  • Bloom, B.S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.) Ankara: Pegem.
  • Cesur, M. O., ve Seval, F. E. R. (2011). Öğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Çevik, H.,Orakcı, Ş., Aktan, O., Toraman, Ç., ve Ayçiçek, B. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Kelime Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi (Ankara İli Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 796-814.
  • Chen, Y. (2020). Correlation between Self-Efficacy and English Performance. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 15(8), 223-234.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce Kaygısı ve Öz yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) .Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 141-153.
  • Demirel, Ö. (2020). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Doğan, A. (2008).Lise Öğrencilerinin İngilizce Öğrenimlerini Etkileyen Yabancı Dil Kaygısı. Dil Dergisi, (139), 48-67.
  • Erden, M ve Akman, Y. (2014). Eğitim psikolojisi: Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş.
  • Genç, G.,Kuluşaklı, E., & Aydın, S. (2016). Exploring EFL learners’ perceived self-efficacyandbeliefs on English languagelearning. AustralianJournal of TeacherEducation, 41(2), 4.
  • Gömleksiz, M.,&Kılınç, H. (2014). Lise 12. Sınıf öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarina ilişkin görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 43-60.
  • Güloğlu, B. (2015). Öğrenilmiş İyimserlik. Bengü Ergüner Tekinalp ve Şerife Işık Terzi (Ed.), Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları içinde (s.191-218). Ankara: Pegem Akademi.
  • Horwitz, E.K.,Horwitz, M. B. veCope, J. (1986). Foreign Language Classroom Anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.
  • Horwitz, E.K.(2001). Language Anxiety And Achievement .Annual Review of Applied Linguistics, 21, 112-126.
  • Karahan, V. (2007). Devlet İlköğretim Okulu Birinci Kademe Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenirken Kullandıkları Öğrenme Stratejileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kitikanan, P.,veSasimonton, P. (2017). The Relationship between English Self-Efficacy and English Learning Achievement of L2 Thai Learners. Learn Journal: Language Educationand Acquisition Research Network, 10(1), 149-164.
  • Li, M. (2016). Contributory factors to language learning as perceived by university-level chinese heritage language learners in the united states (Order No. 10297045). Available from ProQuestDissertations&Theses Global. (1847568626). Erişim Adresi: https://search.proquest.com/dissertations-theses/contributory-factors-language-learning-as/docview/1847568626/se-2?accountid=11248
  • Mahyuddin, R.,Elias, H., Cheong, L. S., Muhamad, M. F., Noordin, N., & Abdullah, M. C. (2006). The relationship between students' self efficacy and their English language achievement. Malaysian Journal of Educators and Education, 21, 61-71.
  • Memduhoğlu, H. B.,ve Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve ingilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16 (2), 17-32.
  • Nolen-Hoeksema, S.,Girgus, J. S., &Seligman, M. E. (1986). Learned helplessness in children: A longitudinal study of depression, achievement, and explanatory style. Journal of Personality and Social Psychology, 51(2), 435–442. Erişim Adresi: https://doi.org/10.1037/0022-3514.51.2.435.
  • Oğuz, A., Baysal E. A. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Kaygıları ve İngilizce Öz yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 107-117.
  • Özçelik, D.A.(2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem.
  • Özmat, D. (2017). İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özmat, D ve Senemoğlu, N . (2011). İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri .Milli Eğitim Dergisi . DOI: 10.37669/milliegitim.709347.
  • Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesinde Yabancı Dil Dersi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutumlarının ve Sınıf Kaygılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55), 79-97.
  • Perez, M. (1995). Factors affecting english as a second language learning for new and returning international college students enrolled at an english language institute in the united states (Order No. 9534411).
  • Ritchie, William F. (1999). An Exploration of College Student Explanatory Style and Its Relationship to Academic Performance (Unpublished Doctoral Dissertation). Cornell University, New York.
  • Raoofi, S., Tan, BeeHoon.,Chan, SweeHeng (2012). Self-Efficacy in Second/Foreign Language Learning Contexts. English Language Teaching, v5 n11 p60-73 2012 Seligman, M. E. P.(2007). Öğrenilmiş İyimserlik(Çev. S. Kunt Akbaş). Ankara: HYB.
  • Semiz, Ö. (2011). Bir Eğitim Programının Yükleme İnançları, Öz-yeterlik, Dil Öğrenme İnanışları, Başarı ve Öğrenci Çabası Üzerindeki Etkileri: Motivasyon Yönünden Risk Altındaki Yabancı Dil Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Senemoğlu,N. (2013).Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Shih, Huei-Ju (2019). L2 Anxiety, Self-Regulatory Strategies, Self-Efficacy, Intended Effort and Academic Achievement: A Structural Equation Modeling Approach. International Education Studies, 12 (3), 24-35.
  • Şad, S. N.(2011). İlköğretim Birinci kademe İngilizce Öğretim Programının Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedeflerini Gerçekleştirme Düzeyi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Taşkıran, A.,ve Aydın, B. D. P. (2017). İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Başarı ve Başarısızlıklarına Yaptıkları Nedensel Yüklemeler ve Boyutları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.17 (2), 11-26.
  • Tuncer, M. ve Doğan, Y. (2015). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin Yabancı Dil Ders Kaygıları ve Akademik Öz yeterlikleri Arasındaki İlişki. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 14, 153-167.
  • Tuncer, M, Uluğ, H. (2019). Yabancı dil öğrenim stratejileri ile öz yeterlik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi .International Journal of Social Sciences and Education Research, 5 (4) , 447-463 . DOI: 10.24289/ijsser.642305
  • Uslan, E. U. (2006). Öğrenme stratejileri kullanımının İngilizce dilbilgisi başarısı üzerindeki etkiliği (Doktora Tezi), DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünal, Ç. D., Onursal Ayırır, İ. ve Arıoğlu, S. (2011). İngilizce, Almanca ve Fransızca Öğrenen Üniversite Öğrencilerinde Yabancı Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Weda, S., Abdul Samad, I., Patak, A. A. ve Fitriani, S. S.(2018). 140 The Effects of Self-Efficacy Belief, Motivation, and Learning Strategies on Students’ AcademicPerformance in English in Higher Education. The Asian EFL Journal Quarterly, 20 (9.2). pp. 140-168. ISSN 1738-1460.
  • Weiner, B. (1986). An Attributional Theory of Motivation and Emotion. California: Springer-Verlag
  • Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: an overview. Theory Into Practice, 41(2), 64- 70, from Academic Search Premier Database.

Individual factors influencing academic performance in English language course

Yıl 2021, Sayı: 22, 267 - 279, 21.03.2021
https://doi.org/10.29000/rumelide.895790

Öz

This research aims to theoretically examine the individual factors that affect students' academic performance in English course. It is thought that revealing the positive and negative factors that affect the academic performance of students in English course will be beneficial in defining the learner characteristics better and in organizing effective learning environments. In this context, attributions to success and failure, academic self-efficacy perception, foreign language anxiety and language learning strategies were considered as individual factors. This study, in which the factors affecting students' academic performance in English course are discussed theoretically, is thought to be a guide for both program developers and program practitioners in organizing effective foreign language learning environments. It is aimed that the learning environments organized based on the results of this research will contribute to the awareness of learners' about their own learning behaviors and to the development of a positive attitude towards language learning.

Kaynakça

  • Akpur, U. (2005). Öğrenilmiş Çaresizlik ve Kaygı Düzeylerinin İngilizce Başarı Düzeyine Etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Altan, M. Z. (2003). Dil Öğrenme Stratejileri ve Yabancı Dil Başarısı. Eğitim ve Bilim, 28(129).
  • Altun, S. & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. Seval Fer (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları içinde(s. 27-37). Ankara: Anı.
  • Anyadubalu, C. C. (2010). Self-efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle-school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Human and SocialSciences, 5(3), 193-198.
  • Atitsogbui, E. N. (2014). Intrinsic and extrinsic motivational factors that influence students' interest in critical languages learning (Order No. 3703371). Erişim Adresi: https://search.proquest.com/dissertations-theses/intrinsic-extrinsic-motivational-factors-that/docview/1683996254/se-2?accountid=11248
  • Aydemir, Ö. (2007). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin İngilizce Dersinde Kullandıkları Başarı Başarısızlık Yüklemeleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi, Edirne. Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Dil ve Dilbilimi Çalışmaları Dergisi, 4(1).
  • Bandura, A. (1977), Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191–215.
  • Baran, G.,ve Halıcı, P. (2006). Çocuklarda Yabancı Dil Eğitimi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 24,44-52.
  • Baş, G. (2014a). Lise Öğrencilerinde Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı: Nitel bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 101-119.
  • Baş, G. (2014b). Lise Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejileri İle İngilizce Dersindeki Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 166-180.
  • Başbay, A., ve Gözüm, E. (2019). Dil Öğrenme Stratejilerine Göre İngilizce Öz Yeterlik İnancı ve İngilizce Akademik Başarıları. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 12-29.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Besimoğlu, S., Serdar, H., & Yavuz, Ş. (2010). Exploring students’ attributions for their successes and failures in English language learning. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 75-89.
  • Bialystok, E. (1978). A theoretical model of second language learning. Language Learning, 28 (1), 69-83.
  • Bloom, B.S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.) Ankara: Pegem.
  • Cesur, M. O., ve Seval, F. E. R. (2011). Öğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Çevik, H.,Orakcı, Ş., Aktan, O., Toraman, Ç., ve Ayçiçek, B. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Kelime Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi (Ankara İli Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 796-814.
  • Chen, Y. (2020). Correlation between Self-Efficacy and English Performance. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 15(8), 223-234.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce Kaygısı ve Öz yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) .Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Kullandıkları Dil Öğrenme Stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 141-153.
  • Demirel, Ö. (2020). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Doğan, A. (2008).Lise Öğrencilerinin İngilizce Öğrenimlerini Etkileyen Yabancı Dil Kaygısı. Dil Dergisi, (139), 48-67.
  • Erden, M ve Akman, Y. (2014). Eğitim psikolojisi: Gelişim-öğrenme-öğretme. Ankara: Arkadaş.
  • Genç, G.,Kuluşaklı, E., & Aydın, S. (2016). Exploring EFL learners’ perceived self-efficacyandbeliefs on English languagelearning. AustralianJournal of TeacherEducation, 41(2), 4.
  • Gömleksiz, M.,&Kılınç, H. (2014). Lise 12. Sınıf öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarina ilişkin görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 43-60.
  • Güloğlu, B. (2015). Öğrenilmiş İyimserlik. Bengü Ergüner Tekinalp ve Şerife Işık Terzi (Ed.), Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları içinde (s.191-218). Ankara: Pegem Akademi.
  • Horwitz, E.K.,Horwitz, M. B. veCope, J. (1986). Foreign Language Classroom Anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.
  • Horwitz, E.K.(2001). Language Anxiety And Achievement .Annual Review of Applied Linguistics, 21, 112-126.
  • Karahan, V. (2007). Devlet İlköğretim Okulu Birinci Kademe Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Öğrenirken Kullandıkları Öğrenme Stratejileri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kitikanan, P.,veSasimonton, P. (2017). The Relationship between English Self-Efficacy and English Learning Achievement of L2 Thai Learners. Learn Journal: Language Educationand Acquisition Research Network, 10(1), 149-164.
  • Li, M. (2016). Contributory factors to language learning as perceived by university-level chinese heritage language learners in the united states (Order No. 10297045). Available from ProQuestDissertations&Theses Global. (1847568626). Erişim Adresi: https://search.proquest.com/dissertations-theses/contributory-factors-language-learning-as/docview/1847568626/se-2?accountid=11248
  • Mahyuddin, R.,Elias, H., Cheong, L. S., Muhamad, M. F., Noordin, N., & Abdullah, M. C. (2006). The relationship between students' self efficacy and their English language achievement. Malaysian Journal of Educators and Education, 21, 61-71.
  • Memduhoğlu, H. B.,ve Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve ingilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16 (2), 17-32.
  • Nolen-Hoeksema, S.,Girgus, J. S., &Seligman, M. E. (1986). Learned helplessness in children: A longitudinal study of depression, achievement, and explanatory style. Journal of Personality and Social Psychology, 51(2), 435–442. Erişim Adresi: https://doi.org/10.1037/0022-3514.51.2.435.
  • Oğuz, A., Baysal E. A. (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Kaygıları ve İngilizce Öz yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 107-117.
  • Özçelik, D.A.(2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem.
  • Özmat, D. (2017). İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özmat, D ve Senemoğlu, N . (2011). İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri .Milli Eğitim Dergisi . DOI: 10.37669/milliegitim.709347.
  • Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesinde Yabancı Dil Dersi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Dersine Yönelik Tutumlarının ve Sınıf Kaygılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(55), 79-97.
  • Perez, M. (1995). Factors affecting english as a second language learning for new and returning international college students enrolled at an english language institute in the united states (Order No. 9534411).
  • Ritchie, William F. (1999). An Exploration of College Student Explanatory Style and Its Relationship to Academic Performance (Unpublished Doctoral Dissertation). Cornell University, New York.
  • Raoofi, S., Tan, BeeHoon.,Chan, SweeHeng (2012). Self-Efficacy in Second/Foreign Language Learning Contexts. English Language Teaching, v5 n11 p60-73 2012 Seligman, M. E. P.(2007). Öğrenilmiş İyimserlik(Çev. S. Kunt Akbaş). Ankara: HYB.
  • Semiz, Ö. (2011). Bir Eğitim Programının Yükleme İnançları, Öz-yeterlik, Dil Öğrenme İnanışları, Başarı ve Öğrenci Çabası Üzerindeki Etkileri: Motivasyon Yönünden Risk Altındaki Yabancı Dil Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Senemoğlu,N. (2013).Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Shih, Huei-Ju (2019). L2 Anxiety, Self-Regulatory Strategies, Self-Efficacy, Intended Effort and Academic Achievement: A Structural Equation Modeling Approach. International Education Studies, 12 (3), 24-35.
  • Şad, S. N.(2011). İlköğretim Birinci kademe İngilizce Öğretim Programının Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedeflerini Gerçekleştirme Düzeyi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Taşkıran, A.,ve Aydın, B. D. P. (2017). İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Başarı ve Başarısızlıklarına Yaptıkları Nedensel Yüklemeler ve Boyutları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.17 (2), 11-26.
  • Tuncer, M. ve Doğan, Y. (2015). Hazırlık sınıfı öğrencilerinin Yabancı Dil Ders Kaygıları ve Akademik Öz yeterlikleri Arasındaki İlişki. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 14, 153-167.
  • Tuncer, M, Uluğ, H. (2019). Yabancı dil öğrenim stratejileri ile öz yeterlik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi .International Journal of Social Sciences and Education Research, 5 (4) , 447-463 . DOI: 10.24289/ijsser.642305
  • Uslan, E. U. (2006). Öğrenme stratejileri kullanımının İngilizce dilbilgisi başarısı üzerindeki etkiliği (Doktora Tezi), DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünal, Ç. D., Onursal Ayırır, İ. ve Arıoğlu, S. (2011). İngilizce, Almanca ve Fransızca Öğrenen Üniversite Öğrencilerinde Yabancı Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Weda, S., Abdul Samad, I., Patak, A. A. ve Fitriani, S. S.(2018). 140 The Effects of Self-Efficacy Belief, Motivation, and Learning Strategies on Students’ AcademicPerformance in English in Higher Education. The Asian EFL Journal Quarterly, 20 (9.2). pp. 140-168. ISSN 1738-1460.
  • Weiner, B. (1986). An Attributional Theory of Motivation and Emotion. California: Springer-Verlag
  • Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: an overview. Theory Into Practice, 41(2), 64- 70, from Academic Search Premier Database.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Türk dili ve edebiyatı
Yazarlar

Özge Can Aran Bu kişi benim 0000-0003-3229-4325

Nazlı Demet Yılmaz Bu kişi benim 0000-0002-2756-5613

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Can Aran, Ö., & Yılmaz, N. D. (2021). İngilizce dersi akademik performansını etkileyen bireysel faktörler. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(22), 267-279. https://doi.org/10.29000/rumelide.895790

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.