Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı uyruklu öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: Bir durum çalışması

Yıl 2021, Sayı: Ö10, 192 - 213, 21.10.2021
https://doi.org/10.29000/rumelide.1011389

Öz

Bu çalışmanın amacı ilkokula devam eden yabancı uyruklu öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesidir. Çalışmada nitel araştırma durum çalışması deseni kullanılmış, maksimum çeşitlilik örneklemi çerçevesinde 14 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve doküman incelemesi yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma bulguları olarak uzaktan eğitim sürecinde MEB uygulamaları, uzaktan eğitimde ders süreci ve etkileyen faktörler ve beklenti ve çözüm önerileri olmak üzere 3 tema oluşmuştur. Uzaktan eğitim sürecinde Eba, TRT Eba TV, Eba destek noktaları, yaz kursları, hizmet içi eğitimler, materyal destekleri ve bilgilendirme çalışmaları uygulamalarının MEB tarafından hayata geçirildiği ancak bu uygulamaların yabancı uyruklu öğrenciler tarafından kullanılmadığı veya sınırlı kullanılabildiği sonucuna ulaşılmıştır. Uzaktan eğitimde ders sürecinde katılımın maddi durumlar, veli ilgisizliği ve dil sorunu sebepleriyle derslere katılımın azaldığı, ders veriminin düştüğü, sınıf yönetimi ve aktif katılımı sağlama konusunda sorunlar yaşandığı görülmüştür. Ders sürecindeki verimin düşmesinde ise öğrencinin ev ortamının, program açısından yaşanan zorlukların, materyaller konusunda yaşanan zorlukların, veli ile iletişim ve dil sorunu faktörlerinin rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcı öğretmenlerin maddi sorunların aşılması, veli desteği, Eba içeriğine yabancı öğrencilere uygun içerikler eklenmesi, yabancı uyruklu öğrencilere uygun materyaller hazırlanması ve hizmet içi eğitimler verilmesi şeklinde beklenti ve çözüm önerilerinin olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Agaton, C. B. ve Cueto, L. J. (2021). Learning at home: Parents’ lived experiences on distance learning during COVID-19 pandemic in the Philippines. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(3), 901–911. doi:10.11591/ijere.v10i3.21136
  • Akça, G. ve Akgün, E. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşadığı Sıkıntılar. EJERCongress 2020 Conference Proceedings, 402–409.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Journal of Turkish Studies, Volume 5 I(5), 728–749. doi:10.7827/TurkishStudies.1629
  • Bahçeci, F. ve Efe, B. (2018). Öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sitesine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 11(4), 676–692. doi:10.30831/akukeg.387055
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Durumlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619–4645. doi:10.26466/opus.903870
  • Boylu, E. ve Işık, P. (2020). Suriyeli Mültecilerin Yoğun Olarak Yaşadığı İllerde Türkçe Öğrenme Süreçleri Üzerine Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1113–1128. doi:10.17240/aibuefd.2020..-641783
  • Cırıt Karaağaç, F. ve Güvenç, H. (2019). Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 530–568. doi:10.26466/opus.530733
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel Araştırma Yöntemleri, Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (S. B. Demir ve M. Bütün, Ed.). Ankara: Siyasal.
  • Derince, D. (2019). Suriyeli Mülteci Çocuklar Özelinde: Savaş Mağduru Çocuklar ee Çocuk Sağlığı Sorunları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 57–70.
  • Diab, S. Y., Palosaari, E. ve Punamäki, R. L. (2018). Society, individual, family, and school factors contributing to child mental health in war: The ecological-theory perspective. Child Abuse and Neglect, 84(May 2017), 205–216. doi:10.1016/j.chiabu.2018.07.033
  • Ehntholt, K. A., Smith, P. A. ve Yule, W. (2005). School-based cognitive-behavioural therapy group intervention for refugee children who have experienced war-related trauma. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 10(2), 235–250. doi:10.1177/1359104505051214
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Suriyeli Öğrencilerin Eğitimi İle İlgili Yaşadıkları Problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377–405.
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148–163.
  • Eroğlu, M. (2020). Etnik Kimlik, Savaş ve Göç Olgularının Çocuklar ve Ergenler Üzerindeki Psikolojik Etkileri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 4(1), 94–105. doi:10.38015/sbyy.721964
  • GİGM. (2020). Geçici Koruma İstatistikleri. Erişim Tarihi: 9 Kasım 2020 Erişim Adresi: https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638.
  • Gültutan, S. ve Kan, M. O. (2019). Türkiye’de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşleri. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 7(2), 71–86. doi:10.35233/oyea.648597
  • Güngör, F. ve Şenel, E. A. (2018). Yabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerinin Eğitim – Öğretiminde Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124–173. doi:10.18039/AJESI.454575
  • HBOGM. (2020). 2019 Yılı İzleme ve Değerlendirme Raporu. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. Ankara. Erişim Adresi: http://hbogm.meb.gov.tr/dosyalar/izlemedegerlendirmerapor/2019/mobile/index.html.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B. M., Koçhan, N. Ö. ve Atik, U. (2021). Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılımlarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitim mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?” Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79–98. doi:10.29228/mutead.6
  • Kamer, S. T. ve Sarıahmetoğlu, H. (2020). Yabancı Uyruklu Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1611–1630. doi:10.17755/esosder.709695
  • Kara, Ö. T., Tiğit, A. ve Ağırman, F. (2020). Batman İl Merkezinde Çalışan Türkçe Öğreticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 5(2), 577–599. doi:10.32321/cutad.785028
  • Kesin, C. ve Baş, Ö. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Eba ve Eğitim Portalları İle İlk Okuma Ve Yazma Öğretimi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 93–115. doi:10.17943/etku.769901
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 13–26.
  • Koçoğlu, A. ve Yelken, T. Y. (2018). Suriyeli Öğrencilere Türkçe Dil Becerileri Kazandırma Sürecinde İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 131–160.
  • Koehler, C. ve Schneider, J. (2019). Young refugees in education: the particular challenges of school systems in Europe. Comparative Migration Studies, 7(28). doi:10.1186/s40878-019-0129-3
  • Korkmaz, Ö. ve İnal, M. (2019). Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmeye Dönük Tutumlarına ve Konuşma Becerilerine Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 898–913. doi:10.16916/aded.582203
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk Barışık, C. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293–322. doi:10.37669/milliegitim.787959
  • MEB. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinin Detayları. Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2021 Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-surecinin-detaylari/haber/21990/tr.
  • MEB Uzaktan Eğitim. (2021).MEB. Erişim Tarihi: 15 Haziran 2021 Erişim Adresi: https://uzaktanegitim.meb.gov.tr/.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Nobel Akademik.
  • OMDUSMANLIK. (2018). Türkiye’deki Suriyeliler. T.C KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU. Erişim Adresi:https://www.ombudsman.gov.tr/document/raporlar/ozel_raporlar/suriye_rapor/index.html.
  • Özenç, E. G. ve Saat, F. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Suriyeli Öğrencilerin Eğitiminde Karşılaştığı Sorunlar, 4(2), 60–74.
  • Öztürk, B. ve Çetinkaya, A. (2021). Pandemi Döneminde Bir Eğitim Aracı Olarak Televizyon: Trt Eba Tv. İNİF E - Dergi, 6(1), 140–162. doi:10.47107/inifedergi.886813
  • Rousseau, C., Drapeau, A. ve Corin, E. (1996). School performance and emotional problems in refugee children. American Journal of Orthopsychiatry, 66(2), 239–251. doi:10.1037/h0080175
  • Saygı, H. (2021). Kovid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109–129. doi:10.51948/auad.841632
  • T.C. İçişleri Bakanlığı. (2021). Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2021 Erişim Adresi:https://www.icisleri.gov.tr/.
  • TUBİTAK. (2020). Sıkça Sorulan Sorular | COVID-19 Türkiye Web Portalı. Erişim Adresi: https://covid19.tubitak.gov.tr/covid19/sikca-sorulan-sorular.
  • Tucker, S. (2001). Distance Education: Better, Worse, or As Good As Traditional Education? Online Journal of Distance Learning Administration, 4(4).
  • Tümkaya, S. ve Çopur, E. (2020). Suriyeli Ailelerin İlkokulda Aile Katılımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 368–386. doi:10.35379/cusosbil.746471
  • Tunga, Y., Ergin, G. ve Çağıltay, K. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir Alanyazın Taraması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 317–333. doi:10.17679/inuefd.535845
  • Ünal, R. ve Aladağ, S. (2020). Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları Bağlamında Sorunlar ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi. Journal Of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(1), 23–42.
  • UNHCR. (2020a). Trends At A Glance: Global Trends Forced Displacement İn 2019. UNHCR. Erişim Adresi: https://www.unhcr.org/5ee200e37.pdf.
  • UNHCR. (2020b). Türkiye’deki Mülteciler ve Sığınmacılar – UNHCR Turkey. Erişim Tarihi: 29 Kasım 2020 Erişim Adresi: https://www.unhcr.org/tr/turkiyedeki-multeciler-ve-siginmacilar.
  • Yavuz, Ö. ve Mızrak, S. (2016). Acil Durumlarda Okul Çağındaki Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği. Göç Dergisi, 3(2), 175–199. doi:10.33182/gd.v3i2.578
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Arastirma Yontemleri (8. bs.). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, V. (2020). Pandemi Öncesi ve Sırasında Türkiye’de Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Hizmetleri İzleme Raporu. Erişim Adresi: https://cisuplatform.org.tr/wp- content/uploads/2020/10/Pandemi-Oncesi-ve-Sirasinda-Turkiyede-CSUS-Hizmetleri-Izleme-Raporu-web.pdf.

Evaluation of distance education process of foreign students: A case study

Yıl 2021, Sayı: Ö10, 192 - 213, 21.10.2021
https://doi.org/10.29000/rumelide.1011389

Öz

This study aims to evaluate the distance education process of refugee students in primary schools. Qualitative research, case study design was used in this study and semi-structured interviews were conducted with 14 teachers within the framework of maximum diversity sampling and document analysis was conducted. As the study's findings, three themes emerged as Minister of Education practices in the distance education process, the lesson process in distance education and the factors affecting it, lastly expectations and solution suggestions. In the distance education process, It has been concluded that Eba, TRT Eba TV, Eba point of support, summer courses, in-service training, material support, and informative works have been implemented by the Minister of Education, but these applications are not used by refugee students or can be used in a limited way. During distance education, participation in the lessons decreased due to financial situations, parental indifference, and language problems. The efficiency of the lessons decreased, and there were problems in classroom management and active participation. In the decrease of efficiency in the course process; It has been concluded because of that the student's home environment, the difficulties experienced in terms of the program, the difficulties in the materials, the communication with the parents, and the language problem factors play a role. It has specified that Participating teachers have some solutions offers such as overcoming financial problems, parent support, adding appropriate content to the EBA content for refugee students, preparing appropriate materials for refugee students, and providing in-service training.

Kaynakça

  • Agaton, C. B. ve Cueto, L. J. (2021). Learning at home: Parents’ lived experiences on distance learning during COVID-19 pandemic in the Philippines. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(3), 901–911. doi:10.11591/ijere.v10i3.21136
  • Akça, G. ve Akgün, E. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşadığı Sıkıntılar. EJERCongress 2020 Conference Proceedings, 402–409.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Journal of Turkish Studies, Volume 5 I(5), 728–749. doi:10.7827/TurkishStudies.1629
  • Bahçeci, F. ve Efe, B. (2018). Öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sitesine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 11(4), 676–692. doi:10.30831/akukeg.387055
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Durumlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4619–4645. doi:10.26466/opus.903870
  • Boylu, E. ve Işık, P. (2020). Suriyeli Mültecilerin Yoğun Olarak Yaşadığı İllerde Türkçe Öğrenme Süreçleri Üzerine Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1113–1128. doi:10.17240/aibuefd.2020..-641783
  • Cırıt Karaağaç, F. ve Güvenç, H. (2019). Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 530–568. doi:10.26466/opus.530733
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel Araştırma Yöntemleri, Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (S. B. Demir ve M. Bütün, Ed.). Ankara: Siyasal.
  • Derince, D. (2019). Suriyeli Mülteci Çocuklar Özelinde: Savaş Mağduru Çocuklar ee Çocuk Sağlığı Sorunları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 57–70.
  • Diab, S. Y., Palosaari, E. ve Punamäki, R. L. (2018). Society, individual, family, and school factors contributing to child mental health in war: The ecological-theory perspective. Child Abuse and Neglect, 84(May 2017), 205–216. doi:10.1016/j.chiabu.2018.07.033
  • Ehntholt, K. A., Smith, P. A. ve Yule, W. (2005). School-based cognitive-behavioural therapy group intervention for refugee children who have experienced war-related trauma. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 10(2), 235–250. doi:10.1177/1359104505051214
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Suriyeli Öğrencilerin Eğitimi İle İlgili Yaşadıkları Problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377–405.
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148–163.
  • Eroğlu, M. (2020). Etnik Kimlik, Savaş ve Göç Olgularının Çocuklar ve Ergenler Üzerindeki Psikolojik Etkileri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 4(1), 94–105. doi:10.38015/sbyy.721964
  • GİGM. (2020). Geçici Koruma İstatistikleri. Erişim Tarihi: 9 Kasım 2020 Erişim Adresi: https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638.
  • Gültutan, S. ve Kan, M. O. (2019). Türkiye’de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşleri. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 7(2), 71–86. doi:10.35233/oyea.648597
  • Güngör, F. ve Şenel, E. A. (2018). Yabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerinin Eğitim – Öğretiminde Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124–173. doi:10.18039/AJESI.454575
  • HBOGM. (2020). 2019 Yılı İzleme ve Değerlendirme Raporu. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. Ankara. Erişim Adresi: http://hbogm.meb.gov.tr/dosyalar/izlemedegerlendirmerapor/2019/mobile/index.html.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B. M., Koçhan, N. Ö. ve Atik, U. (2021). Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılımlarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitim mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?” Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79–98. doi:10.29228/mutead.6
  • Kamer, S. T. ve Sarıahmetoğlu, H. (2020). Yabancı Uyruklu Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1611–1630. doi:10.17755/esosder.709695
  • Kara, Ö. T., Tiğit, A. ve Ağırman, F. (2020). Batman İl Merkezinde Çalışan Türkçe Öğreticilerinin Karşılaştıkları Sorunlar. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 5(2), 577–599. doi:10.32321/cutad.785028
  • Kesin, C. ve Baş, Ö. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Eba ve Eğitim Portalları İle İlk Okuma Ve Yazma Öğretimi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 93–115. doi:10.17943/etku.769901
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 13–26.
  • Koçoğlu, A. ve Yelken, T. Y. (2018). Suriyeli Öğrencilere Türkçe Dil Becerileri Kazandırma Sürecinde İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 131–160.
  • Koehler, C. ve Schneider, J. (2019). Young refugees in education: the particular challenges of school systems in Europe. Comparative Migration Studies, 7(28). doi:10.1186/s40878-019-0129-3
  • Korkmaz, Ö. ve İnal, M. (2019). Eğitsel Oyunların Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmeye Dönük Tutumlarına ve Konuşma Becerilerine Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 898–913. doi:10.16916/aded.582203
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Şentürk Barışık, C. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293–322. doi:10.37669/milliegitim.787959
  • MEB. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinin Detayları. Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2021 Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-surecinin-detaylari/haber/21990/tr.
  • MEB Uzaktan Eğitim. (2021).MEB. Erişim Tarihi: 15 Haziran 2021 Erişim Adresi: https://uzaktanegitim.meb.gov.tr/.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Nobel Akademik.
  • OMDUSMANLIK. (2018). Türkiye’deki Suriyeliler. T.C KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU. Erişim Adresi:https://www.ombudsman.gov.tr/document/raporlar/ozel_raporlar/suriye_rapor/index.html.
  • Özenç, E. G. ve Saat, F. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Suriyeli Öğrencilerin Eğitiminde Karşılaştığı Sorunlar, 4(2), 60–74.
  • Öztürk, B. ve Çetinkaya, A. (2021). Pandemi Döneminde Bir Eğitim Aracı Olarak Televizyon: Trt Eba Tv. İNİF E - Dergi, 6(1), 140–162. doi:10.47107/inifedergi.886813
  • Rousseau, C., Drapeau, A. ve Corin, E. (1996). School performance and emotional problems in refugee children. American Journal of Orthopsychiatry, 66(2), 239–251. doi:10.1037/h0080175
  • Saygı, H. (2021). Kovid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109–129. doi:10.51948/auad.841632
  • T.C. İçişleri Bakanlığı. (2021). Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2021 Erişim Adresi:https://www.icisleri.gov.tr/.
  • TUBİTAK. (2020). Sıkça Sorulan Sorular | COVID-19 Türkiye Web Portalı. Erişim Adresi: https://covid19.tubitak.gov.tr/covid19/sikca-sorulan-sorular.
  • Tucker, S. (2001). Distance Education: Better, Worse, or As Good As Traditional Education? Online Journal of Distance Learning Administration, 4(4).
  • Tümkaya, S. ve Çopur, E. (2020). Suriyeli Ailelerin İlkokulda Aile Katılımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 368–386. doi:10.35379/cusosbil.746471
  • Tunga, Y., Ergin, G. ve Çağıltay, K. (2020). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir Alanyazın Taraması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 317–333. doi:10.17679/inuefd.535845
  • Ünal, R. ve Aladağ, S. (2020). Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları Bağlamında Sorunlar ve Çözüm Önerilerinin İncelenmesi. Journal Of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2(1), 23–42.
  • UNHCR. (2020a). Trends At A Glance: Global Trends Forced Displacement İn 2019. UNHCR. Erişim Adresi: https://www.unhcr.org/5ee200e37.pdf.
  • UNHCR. (2020b). Türkiye’deki Mülteciler ve Sığınmacılar – UNHCR Turkey. Erişim Tarihi: 29 Kasım 2020 Erişim Adresi: https://www.unhcr.org/tr/turkiyedeki-multeciler-ve-siginmacilar.
  • Yavuz, Ö. ve Mızrak, S. (2016). Acil Durumlarda Okul Çağındaki Çocukların Eğitimi: Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler Örneği. Göç Dergisi, 3(2), 175–199. doi:10.33182/gd.v3i2.578
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Arastirma Yontemleri (8. bs.). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, V. (2020). Pandemi Öncesi ve Sırasında Türkiye’de Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Hizmetleri İzleme Raporu. Erişim Adresi: https://cisuplatform.org.tr/wp- content/uploads/2020/10/Pandemi-Oncesi-ve-Sirasinda-Turkiyede-CSUS-Hizmetleri-Izleme-Raporu-web.pdf.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Musa Çalışır 0000-0001-8647-9005

Hatice Özaslan Bu kişi benim 0000-0003-4902-951X

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: Ö10

Kaynak Göster

APA Çalışır, M., & Özaslan, H. (2021). Yabancı uyruklu öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi: Bir durum çalışması. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö10), 192-213. https://doi.org/10.29000/rumelide.1011389