Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce yabancı dil öğretmenlerinin yansıtma seviyeleri ve epistemolojik inanışları

Yıl 2022, Sayı: 28, 446 - 468, 21.06.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1132585

Öz

Son yıllardaki en büyük değişim öğretim programlarındaki “öğrenci merkezli eğitim” felsefesidir. Bu metodun kökleri araştırıldığında yapısalcı yaklaşımı etkileyen bir çok çalışma alanları olduğu görülmektedir. Bu disiplinlerarası alanlardan en önemlilerinden biri de epitemolojik çalışmalar alanıdır. Epistemolojik inanışlar bireyin psikolojik, sosyolojik, felsefi ve davranışsal gelişimleri üzerinde önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğretecek olacak olan öğretmen adaylarının yansıtma (reflection) seviyeleri ile ilgili olarak düşüncelerini belirlemektir. Öğretmenlerin epistemolojik inançları bilgi kaynaklarını işaret ediyor olması sebebiyle büyük bir önem taşımaktadır. Yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış seviyelerini ölçmek maksadıyla Chan ve Eliot(2004) tarafından geliştirilen epistemolojik inanış tarama anketi kullanılmıştır. Bu anket epistemolojik inanışları 4 boyut altında sınıflandırmaktadır. Bunlar, doğuştan/sabit kabiliyet, öğrenme gayreti/işlevi, yetkili/uzman bilgisi ve kesinlik bilgisi olarak adlandırılabilir. Yabancı dil olarak İngilizce öğretecek olan öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerini ölçmek için de Larrivee (2008) tarafından geliştirilen Reflection Levels anketi kullanılmıştır. Bu anket dört alt boyutu kapsamaktadır, bunlar; ön yansıtma, yüzey yansıtma, pedagojik yansıtma, ve eleştirsel yansıtma’dır. Çalışmaya İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenim gören 113 yabancı dil öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmanın sonuçları bize yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış ve seviyelerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Buna ilaveten yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış ve seviyelerinin alt ve üst sınıf bazında incelendiğinde belirgin farklar olduğu da tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, N. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Anık, C. (2009) Bilgi sosyolojisine göre bilginin işlevi ve bir model denemesi. Ankara: Bilig, 39
  • Ansarin, A. A., Farrokhi, F., & Rahmani, M. (2015). Iranian EFL teachers’ reflection levels: The role of gender, experience, and qualifications, The Asian Journal of Applied Linguistics, 2(2), pp. 140-155.
  • Barnes, N., Fives, H., Mabrouk-Hattab, S., SaizdeLaMora, K., (2020). Teachers’ epistemic
  • cognition in situ: evidence from classroom assessment, Contemporary Educational Psychology, doi: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101837
  • Borg, S. (2011). Language teacher education. In J. Simpson (Ed.), The Routledge handbook of applied linguistics (pp. 215-228). London: Routledge.
  • Brownlee, J., Boulton-Lewis, G. & Purdie, N. (2002). Core beliefs about knowing and peripheral beliefs about learning: Developing a holistic conceptualisation of epistemological beliefs. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, (2)1, 1-16.
  • Buehl, M. M. (2008). Assessing the multidimensionality of students’ epistemic beliefs across diverse cultures. In M.S. Khine (Ed.), Knowing, Knowledge and Beliefs (pp.65-112). Dordrecht, Springer
  • Burton, J. (2009). Reflective practice. In A. Burns, & J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 298-308). New York: Cambridge University Press.
  • Cevizci, A. (2010). Bilgi Felsefesi. Ankara: Say yayınları.
  • Chan, K.W. & Elliott, R.G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning, Teaching and Teacher Education 20, 817–831.
  • Deryakulu, D. (2004). Epistemolojik inanışlar: Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel.
  • Dewey, J. (1933). How to think: A re-statement of the relation of reflective thinking to the education context. Boston: DC: Heath, &Co.
  • Dewey, J. (1997). How we think. Chicago: Henry Regnery.
  • Eğitim (1994). Anna Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi içinde (c.11, s.109-111). İstanbul: Ana Yayıncılık.
  • Erginel-Şanal, S. (2006). Developing reflective teachers: A study on perception and improvement of reflection in pre-service teacher education. Yayımlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Fives, H., Barnes, N., Buehl, M. M., Mascadri, J., & Ziegler, N. (2017). Teachers' epistemic cognition in classroom assessment. Educational Psychologist, 52(4), 1-14. 270-283. doi: 10.1080/00461520.2017.1323218
  • Greene, J. A., & Yu, S. B. (2016). Educating critical thinkers: The role of epistemic cognition. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 3(1), 45–53. doi:10.1177/2372732215622223
  • Hofer, B. K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, (13)4, 353-83.
  • Hofer, B. K. (2002). Personal epistemology as a psychological and educational construct: An introduction. In B. Hofer & P. R. Pintrich (Ed.). Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp.3-14). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Hofer, B. K. & Pintrich P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, (67)1, 88–140.
  • Jacob, P. (1989). L’Épistémologie - L’ âge de l a science, Paris, Odile Jacob.
  • Kaplan, A. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması.Yayınlanmamış Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kardash, C. A. M., & Scholes, R. J. (1996). Effects of pre-existing beliefs, epistemological beliefs, and need for cognition on interpretation of controversial issues. Journal of Educational Psychology, 88, 260- https://psycnet.apa.org/record/1996-01756-006
  • Kırmızı, Ö., & Tosuncuoglu, I. (2019). Becoming Reflective Practitioners: A Case Study of Four Beginning Pre-service EFL Teachers in Turkey. English Language Teaching; Vol. 12, No. 4, 127-138. EN: 1916-4750.
  • Kuhn, D. (1991). The skills of argument. Cambridge University Press.
  • Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods macro strategies for language teaching. New Haven: Yale University Press.
  • Külcü, Ö. (2000). Kuramsal Bilginin Oluşumu ve Toplumsal Bilgiye Dönüşümünde Epistemoloji Bilgi Hizmetleri İlişkisi I. Ankara: Türk Kütüphaneciliği 14, 4 , 386-411
  • Palo, G. (2013). Bilginin Toplumsallaşmasi ve Sosyal Epistemoloji. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Journal of Social Sciences Sayı/Number 51, Aralık/December 2013, 75-84
  • Pence, H. M., & Macgillivray, I. K. (2008). The impact of an international field experience on preservice teachers. Teaching and Teacher Education, 24(1), 14-25. https://doi.org/10.1016/j.tate.2007.01.003
  • Rezaeyan, M., & Nikoopour, J. (2013). The relationship between teachers' reflectivity with Iranian students' achievement. Journal of Language Sciences & Linguistics, 1(1), 9-20. Richards, J. C. (1998). Beyond training: Perspectives on language teacher education. New York: Cambridge University Press.
  • Richards, J. C., & Farrell, T. S. C. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. New York, NY: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511667237
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498–504. https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2F0022- 0663.82.3.498
  • Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action (Vol. 5126). Basic books.
  • Sosu, E.M. & Gray, D.S. (2012). Investigating change in epistemic beliefs: An evaluation of the impact of student teachers’ beliefs on instructional preference and teaching competence, International Journal of Educational Research, 53, 80–92.
  • Tezci, E. ve Uysal, A. (2004). Eğitim teknolojisinin gelişmesine epistemolojik yaklaşımların etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (3)2.
  • Turgut, G. Ş. (2007). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretimin lise fizik öğrencilerinin epistemolojik inanışlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Üğüten, S. D., & Ekizer, F. N. (2017). Yabancı Dil Öğretiminde Yansıtıcı Öğrenme Nedir? In H. Yılmaz , E. Yücel, S. D. Üğüten, F. Şanal (Eds.), Farklı Yönleriyle Yabancı Dil Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları:796. Aralık 2017.
  • Van Manen, M. (1991). The tact of teaching: the meaning of pedagogical thoughtfulness. Albany, NY: Suny Press; London, Ont.: Althouse Press.
  • Whitmire, E. (2003). Epistemological beliefs and the information-seeking behavior of undergraduates. Library and Information Science Research, (25), 127-142.
  • Whitmire, E. (2004). The relationship between undergraduates’ epistemological beliefs, reflective judgment and their information - seeking behavior. Information Processing and Management, (40), 97-111.

Pre-Service EFL teachers reflection levels and epistemological beliefs

Yıl 2022, Sayı: 28, 446 - 468, 21.06.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1132585

Öz

The most important change in the recent years is the adopting of “learner-centred education” philosophy in teaching programmes. When the roots of this method are examined, it is seen that there are certain areas of study affecting the constructivism approach. One of the most effective ones among these interdisciplinary areas is the area of epistemology studies. The epistemological beliefs play an important role in the individual’s psychological, sociological, philosophical and behavioural development. The aim of the present paper is to measure pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs in relation to their reflection levels. Epistemological beliefs are important aspects of teachers’ thinking processes as they indicate beliefs about sources of information. In order to measure pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs, the epistemological beliefs survey, developed by Chan and Eliott (2004), was used. This survey conceptualizes epistemological beliefs under four dimensions; namely innate/fixed ability, learning effort/process, authority/expert knowledge and certainty knowledge. For measuring pre-service EFL teachers’ reflection levels, Reflection Levels Questionnaire, developed by Larrivee (2008), was used. This tool has four sub-dimensions, which are pre-reflection, surface reflection, pedagogic reflection, and critical reflection. The participants are 133 pre-service EFL teachers enrolled in an English Language and Literature department. The results of the study indicate that pre-service EFL teachers have moderate levels of epistemological beliefs and reflections levels. In addition, there are significant differences in epistemological beliefs and reflection levels in terms of grade level of the participants.

Kaynakça

  • Aksan, N. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Anık, C. (2009) Bilgi sosyolojisine göre bilginin işlevi ve bir model denemesi. Ankara: Bilig, 39
  • Ansarin, A. A., Farrokhi, F., & Rahmani, M. (2015). Iranian EFL teachers’ reflection levels: The role of gender, experience, and qualifications, The Asian Journal of Applied Linguistics, 2(2), pp. 140-155.
  • Barnes, N., Fives, H., Mabrouk-Hattab, S., SaizdeLaMora, K., (2020). Teachers’ epistemic
  • cognition in situ: evidence from classroom assessment, Contemporary Educational Psychology, doi: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101837
  • Borg, S. (2011). Language teacher education. In J. Simpson (Ed.), The Routledge handbook of applied linguistics (pp. 215-228). London: Routledge.
  • Brownlee, J., Boulton-Lewis, G. & Purdie, N. (2002). Core beliefs about knowing and peripheral beliefs about learning: Developing a holistic conceptualisation of epistemological beliefs. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, (2)1, 1-16.
  • Buehl, M. M. (2008). Assessing the multidimensionality of students’ epistemic beliefs across diverse cultures. In M.S. Khine (Ed.), Knowing, Knowledge and Beliefs (pp.65-112). Dordrecht, Springer
  • Burton, J. (2009). Reflective practice. In A. Burns, & J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 298-308). New York: Cambridge University Press.
  • Cevizci, A. (2010). Bilgi Felsefesi. Ankara: Say yayınları.
  • Chan, K.W. & Elliott, R.G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning, Teaching and Teacher Education 20, 817–831.
  • Deryakulu, D. (2004). Epistemolojik inanışlar: Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel.
  • Dewey, J. (1933). How to think: A re-statement of the relation of reflective thinking to the education context. Boston: DC: Heath, &Co.
  • Dewey, J. (1997). How we think. Chicago: Henry Regnery.
  • Eğitim (1994). Anna Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi içinde (c.11, s.109-111). İstanbul: Ana Yayıncılık.
  • Erginel-Şanal, S. (2006). Developing reflective teachers: A study on perception and improvement of reflection in pre-service teacher education. Yayımlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
  • Fives, H., Barnes, N., Buehl, M. M., Mascadri, J., & Ziegler, N. (2017). Teachers' epistemic cognition in classroom assessment. Educational Psychologist, 52(4), 1-14. 270-283. doi: 10.1080/00461520.2017.1323218
  • Greene, J. A., & Yu, S. B. (2016). Educating critical thinkers: The role of epistemic cognition. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 3(1), 45–53. doi:10.1177/2372732215622223
  • Hofer, B. K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, (13)4, 353-83.
  • Hofer, B. K. (2002). Personal epistemology as a psychological and educational construct: An introduction. In B. Hofer & P. R. Pintrich (Ed.). Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp.3-14). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Hofer, B. K. & Pintrich P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, (67)1, 88–140.
  • Jacob, P. (1989). L’Épistémologie - L’ âge de l a science, Paris, Odile Jacob.
  • Kaplan, A. Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inanışlarının okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasındaki yansımaları: Durum çalışması.Yayınlanmamış Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kardash, C. A. M., & Scholes, R. J. (1996). Effects of pre-existing beliefs, epistemological beliefs, and need for cognition on interpretation of controversial issues. Journal of Educational Psychology, 88, 260- https://psycnet.apa.org/record/1996-01756-006
  • Kırmızı, Ö., & Tosuncuoglu, I. (2019). Becoming Reflective Practitioners: A Case Study of Four Beginning Pre-service EFL Teachers in Turkey. English Language Teaching; Vol. 12, No. 4, 127-138. EN: 1916-4750.
  • Kuhn, D. (1991). The skills of argument. Cambridge University Press.
  • Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods macro strategies for language teaching. New Haven: Yale University Press.
  • Külcü, Ö. (2000). Kuramsal Bilginin Oluşumu ve Toplumsal Bilgiye Dönüşümünde Epistemoloji Bilgi Hizmetleri İlişkisi I. Ankara: Türk Kütüphaneciliği 14, 4 , 386-411
  • Palo, G. (2013). Bilginin Toplumsallaşmasi ve Sosyal Epistemoloji. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Journal of Social Sciences Sayı/Number 51, Aralık/December 2013, 75-84
  • Pence, H. M., & Macgillivray, I. K. (2008). The impact of an international field experience on preservice teachers. Teaching and Teacher Education, 24(1), 14-25. https://doi.org/10.1016/j.tate.2007.01.003
  • Rezaeyan, M., & Nikoopour, J. (2013). The relationship between teachers' reflectivity with Iranian students' achievement. Journal of Language Sciences & Linguistics, 1(1), 9-20. Richards, J. C. (1998). Beyond training: Perspectives on language teacher education. New York: Cambridge University Press.
  • Richards, J. C., & Farrell, T. S. C. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. New York, NY: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511667237
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498–504. https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2F0022- 0663.82.3.498
  • Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action (Vol. 5126). Basic books.
  • Sosu, E.M. & Gray, D.S. (2012). Investigating change in epistemic beliefs: An evaluation of the impact of student teachers’ beliefs on instructional preference and teaching competence, International Journal of Educational Research, 53, 80–92.
  • Tezci, E. ve Uysal, A. (2004). Eğitim teknolojisinin gelişmesine epistemolojik yaklaşımların etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (3)2.
  • Turgut, G. Ş. (2007). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretimin lise fizik öğrencilerinin epistemolojik inanışlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Üğüten, S. D., & Ekizer, F. N. (2017). Yabancı Dil Öğretiminde Yansıtıcı Öğrenme Nedir? In H. Yılmaz , E. Yücel, S. D. Üğüten, F. Şanal (Eds.), Farklı Yönleriyle Yabancı Dil Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları:796. Aralık 2017.
  • Van Manen, M. (1991). The tact of teaching: the meaning of pedagogical thoughtfulness. Albany, NY: Suny Press; London, Ont.: Althouse Press.
  • Whitmire, E. (2003). Epistemological beliefs and the information-seeking behavior of undergraduates. Library and Information Science Research, (25), 127-142.
  • Whitmire, E. (2004). The relationship between undergraduates’ epistemological beliefs, reflective judgment and their information - seeking behavior. Information Processing and Management, (40), 97-111.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dilbilim
Bölüm Dünya dilleri ve edebiyatları
Yazarlar

Özkan Kırmızı Bu kişi benim 0000-0003-3419-8257

İrfan Tosuncuoğlu Bu kişi benim 0000-0002-0213-3574

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Kırmızı, Ö., & Tosuncuoğlu, İ. (2022). Pre-Service EFL teachers reflection levels and epistemological beliefs. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(28), 446-468. https://doi.org/10.29000/rumelide.1132585

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.