Son yıllardaki en büyük değişim öğretim programlarındaki “öğrenci merkezli eğitim” felsefesidir. Bu metodun kökleri araştırıldığında yapısalcı yaklaşımı etkileyen bir çok çalışma alanları olduğu görülmektedir. Bu disiplinlerarası alanlardan en önemlilerinden biri de epitemolojik çalışmalar alanıdır. Epistemolojik inanışlar bireyin psikolojik, sosyolojik, felsefi ve davranışsal gelişimleri üzerinde önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğretecek olacak olan öğretmen adaylarının yansıtma (reflection) seviyeleri ile ilgili olarak düşüncelerini belirlemektir. Öğretmenlerin epistemolojik inançları bilgi kaynaklarını işaret ediyor olması sebebiyle büyük bir önem taşımaktadır. Yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış seviyelerini ölçmek maksadıyla Chan ve Eliot(2004) tarafından geliştirilen epistemolojik inanış tarama anketi kullanılmıştır. Bu anket epistemolojik inanışları 4 boyut altında sınıflandırmaktadır. Bunlar, doğuştan/sabit kabiliyet, öğrenme gayreti/işlevi, yetkili/uzman bilgisi ve kesinlik bilgisi olarak adlandırılabilir. Yabancı dil olarak İngilizce öğretecek olan öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerini ölçmek için de Larrivee (2008) tarafından geliştirilen Reflection Levels anketi kullanılmıştır. Bu anket dört alt boyutu kapsamaktadır, bunlar; ön yansıtma, yüzey yansıtma, pedagojik yansıtma, ve eleştirsel yansıtma’dır. Çalışmaya İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenim gören 113 yabancı dil öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmanın sonuçları bize yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış ve seviyelerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Buna ilaveten yabancı dil öğretmen adaylarının epistemolojik inanış ve seviyelerinin alt ve üst sınıf bazında incelendiğinde belirgin farklar olduğu da tespit edilmiştir.
Epitemolojik inanışlar yansıtma seviyeleri yabancı dil(İngilizce) öğretmen adayları pedagojik yansıtma
The most important change in the recent years is the adopting of “learner-centred education” philosophy in teaching programmes. When the roots of this method are examined, it is seen that there are certain areas of study affecting the constructivism approach. One of the most effective ones among these interdisciplinary areas is the area of epistemology studies. The epistemological beliefs play an important role in the individual’s psychological, sociological, philosophical and behavioural development. The aim of the present paper is to measure pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs in relation to their reflection levels. Epistemological beliefs are important aspects of teachers’ thinking processes as they indicate beliefs about sources of information. In order to measure pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs, the epistemological beliefs survey, developed by Chan and Eliott (2004), was used. This survey conceptualizes epistemological beliefs under four dimensions; namely innate/fixed ability, learning effort/process, authority/expert knowledge and certainty knowledge. For measuring pre-service EFL teachers’ reflection levels, Reflection Levels Questionnaire, developed by Larrivee (2008), was used. This tool has four sub-dimensions, which are pre-reflection, surface reflection, pedagogic reflection, and critical reflection. The participants are 133 pre-service EFL teachers enrolled in an English Language and Literature department. The results of the study indicate that pre-service EFL teachers have moderate levels of epistemological beliefs and reflections levels. In addition, there are significant differences in epistemological beliefs and reflection levels in terms of grade level of the participants.
Epistemological beliefs Reflection levels Pre-service EFL teachers Pedagogical reflection
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 28 |