Bu çalışma ile XX. yüzyıl İtalyan edebiyatının başta gelen isimlerinden biri olan ve ülkemizde “Tatar Çölü” romanı ile tanınan Dino Buzzati’nin “Ayıların Meşhur Sicilya Baskını” (La famosa invasione degli orsi in Sicilia) başlıklı resimli romanında aktarılan birey ve kimlik sorununun, tarih ve doğa arasındaki etkileşim üzerinden bir okuması yapılacaktır. Çalışmada incelenecek bu eser İtalyan çocuk edebiyatının önemli yapıtları arasında bulunmaktadır ve aynı zamanda yazarın resim sanatıyla olan derin ilişkisinin bir ürünüdür. Hayal ve gerçek arasında kurduğu sayısız bağlantı ile eserlerini kaleme alan Buzzati’nin yazar olmasının ardına saklanan ressamlığı, onun fantastik anlatı özelliklerinin izlerini taşır. Doğa ve insan arasındaki ilişkinin, savaş ve onu yaratan koşulların, birey ve onu var eden öz kültürünü kaybetmesi nedeniyle yüzleştiği kimlik yitiminin, doğa ve medeniyet çatışması bağlamında ele alınması hedeflenmektedir. İlk bölümde anlatı, birey-toplum ve doğa arasındaki ilişki ekoeleştiri çerçevesinden incelenecek olup devamında yaban hayatın fantastik anlatı özellikleri içerisinde nasıl sunulduğu belirlenecektir. İkinci bölümde anlatının aktardığı tarihsel öğelerden biri olan savaş olgusunun, onu yaratan koşullar bağlamında fantastik bir anlatıda nasıl aktarıldığı üzerine bir inceleme yapılması hedeflenmektedir. 1908-1995 yılları arasında İtalya’da çocuklara yönelik çıkarılan haftalık bir dergi olan Corriere dei Piccoli’de 1945 yılında yayımlanan bu fantastik anlatının yazarın aynı zamanda gazetecilik kariyeri aracılığıyla irdeleyip gözlemlediği gerçek konulara değiniyor olması eserin en belirgin özellikleri arasındadır.
With this study the problem of being individual and identity will be read through the interaction between history and nature in Dino Buzzati’s, who is one of the leading figures of 20the century Italian litetaure and wel-known fort he novel “The Desert of Tartars” in our country, illustrated novel titled “The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (La famosa invasione degli orsi in Sicilia). This novel, which will be examined in the study, is among the important works of Italian children’s literature and is also a product of the author’s deep relationship with the art of painting. Buzzati, who wrote his works with the countless connections he made between imagination and reality, and his painting, which hides behind his writer career, bears the traces of his fantastic narrative features. It is aimed to deal with the relationship between nature and human, the war and the conditions that created it, the loss of identity due to the loss of the individual and the self-culture that created him, in the context of the conflict between nature and civilization. In the first part, the relationship between narrative, individual-society and nature will be examined within the framework of ecocriticism, and then how wildlife is presented within fantastic narrative features will be determined. In the second part, it is aimed to examine how the phenomenon of war, which is one of the historical elements comunicated by narrative, is transmitted in a fantastic narrative in the context of the conditions that created it. One of the most distinctive features of the work is that this fantastic narrative, published in 1945 in Corriere dei Piccoli, a weekly magazine for children published in Italy between 1908-1995, also touches upon real issues that the author has examined and observed through his journalism career.
nature history ecocritism identity Italian childrend’s literature
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: Ö11 |