Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Sayı: Ö12, 114 - 123, 23.07.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1331484

Öz

Kaynakça

  • Akın, G. (2014). Andragoji Kavramı ve Andragoji ile Pedagoji Arasındaki Fark. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 47, (1), 279-300.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Hedef Kitlenin/Öğrenenin Önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7 (4), 2452-2463.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Boylu, E. ve Çangal, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İran örneği. International Journal of Language Academy, 2(4), 127-151.
  • Cummins, J. (2016). Interview mit Prof. Dr. Jim Cummins. (Röportajı Yapan R. Benati,) ZMI Magazine.
  • Demir, C. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme profillerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Durmuş, M. (2019). Dil Öğretiminde Öğretici Yeterlilikleri ve Pedagojik Muhakeme Becerisi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Gerrig , R. J. & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve Yaşam (Çeviri: Gamze Sart). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • İnal, E. (2021). Yabancı/ikinci dil öğretiminde konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik farklı bir uygulama alanı: Dublaj. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 118-126.
  • İnal, E. ve Çakır, M. (2021). Okul öncesi eğitim sürecinde ikinci dil edinimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Dü) içinde, İkidillilik ve İkidilli Çocukların Eğitimi (s. 135-176). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Karadağ, B. F., & GÖÇER, A. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Drama Yönteminin Akıcı Konuşma Üzerindeki Rolü. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 431-446.
  • Kurt, E. (2020). Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (6-11 ve 12-15 Yaş). Adana: Karahan Kitabevi.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar . OPUS International Journal of Society Researches, 8 (15) , 1426-1449.
  • Onursal, İ. (2019). Yabancı Dil Öğretimi/Öğreniminde Yaş Etkeni Üzerine Bir Değerlendirme. Dil Dergisi, 170(1), 40-53.
  • Saka, F. Ö. (2014). Şiirle çocuklara yabancı dil öğretimi. Dil Dergisi, (164), 26-38.
  • Santrock, John W. (2019). Yaşam Boyu Gelişim (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, L. & Koyuncu, A. (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çocuk Şarkılarının Değerler Öğretiminde Kullanımı . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 30 (2) , 221-230.
  • Tanrıkulu, L., & Sömek, Z. (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çizgi Filmlerin Yeri. International Journal of Language Academy, 8(4).
  • Temur, N., & Demir, T. (2021). Türkçe Öğretiminde Kültürlerarası Pedagoji ve İletişim. Studies On Turkish Culture, 18(22), 12.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.

Yabancı/ikinci dil öğretiminde farklı yaş gruplarının pedagojisi

Yıl 2023, Sayı: Ö12, 114 - 123, 23.07.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1331484

Öz

Yabancı/İkinci dil öğretimi hemen her yaştan bireyin çeşitli ihtiyaçları kapsamında başvurdukları geniş bir alandır. Dolayısıyla yabancı/ikinci dil öğrenenlerin yaş gruplarındaki farklılaşma onların ihtiyaçları, öğrenme biçimleri ve buna bağlı olarak uygulanacak programların niteliği, kullanılacak materyalin özellikleri gibi konularda bazı farklılıklar oluşturmaktadır. Bu farklılaşma söz konusu eğitim paydaşlarının hepsi için ayrı bir çerçeve oluşturmakta ve eğitim programları, materyallerin tasarımı gibi konuların yanında özellikle öğreticilerin yeterlikleri üzerine çok yönlü çalışmalar yapmayı gerektirmektedir. Bu kapsamda hangi dilin öğretimi olursa olsun dilin kendi tipolojik özelliklerinin dışında öğretildiği grubun yaş özelliklerinin esas alınmasıyla ve bu konuda her geçen gün gelişen teknoloji ve dönüşen öğretim yöntemleri kapsamında yenilikçi bakış açılarına ihtiyaç duyulmaktadır. Nitel desenle tasarlanan bu çalışmada yabancı/ikinci dil öğrenenlerin yaş gruplarına yönelik bir tasnif yapılarak literatür kapsamında bu yaş gruplarının yabancı/ikinci dil öğretimi çerçevesindeki ihtiyaçları ve uygulama özelliklerine yer verilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmanın hem öğrenenlerin öğrenme ortamlarındaki uygulamalara hem de öğreticilerin yeterlikleri kapsamında alan araştırmalarına katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Akın, G. (2014). Andragoji Kavramı ve Andragoji ile Pedagoji Arasındaki Fark. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 47, (1), 279-300.
  • Alyılmaz, S. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Hedef Kitlenin/Öğrenenin Önemi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7 (4), 2452-2463.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Boylu, E. ve Çangal, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe öğretiminde dil ihtiyaç analizi: İran örneği. International Journal of Language Academy, 2(4), 127-151.
  • Cummins, J. (2016). Interview mit Prof. Dr. Jim Cummins. (Röportajı Yapan R. Benati,) ZMI Magazine.
  • Demir, C. (2022). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme profillerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Durmuş, M. (2019). Dil Öğretiminde Öğretici Yeterlilikleri ve Pedagojik Muhakeme Becerisi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Erdem, C. (2017). Sınıfında mülteci öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve çözüme dair önerileri. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-42.
  • Gerrig , R. J. & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve Yaşam (Çeviri: Gamze Sart). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • İnal, E. (2021). Yabancı/ikinci dil öğretiminde konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik farklı bir uygulama alanı: Dublaj. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 118-126.
  • İnal, E. ve Çakır, M. (2021). Okul öncesi eğitim sürecinde ikinci dil edinimi. İ. Güleç, B. İnce ve H. N. Demiriz (Dü) içinde, İkidillilik ve İkidilli Çocukların Eğitimi (s. 135-176). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Karadağ, B. F., & GÖÇER, A. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Drama Yönteminin Akıcı Konuşma Üzerindeki Rolü. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 431-446.
  • Kurt, E. (2020). Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (6-11 ve 12-15 Yaş). Adana: Karahan Kitabevi.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar . OPUS International Journal of Society Researches, 8 (15) , 1426-1449.
  • Onursal, İ. (2019). Yabancı Dil Öğretimi/Öğreniminde Yaş Etkeni Üzerine Bir Değerlendirme. Dil Dergisi, 170(1), 40-53.
  • Saka, F. Ö. (2014). Şiirle çocuklara yabancı dil öğretimi. Dil Dergisi, (164), 26-38.
  • Santrock, John W. (2019). Yaşam Boyu Gelişim (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, L. & Koyuncu, A. (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çocuk Şarkılarının Değerler Öğretiminde Kullanımı . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 30 (2) , 221-230.
  • Tanrıkulu, L., & Sömek, Z. (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çizgi Filmlerin Yeri. International Journal of Language Academy, 8(4).
  • Temur, N., & Demir, T. (2021). Türkçe Öğretiminde Kültürlerarası Pedagoji ve İletişim. Studies On Turkish Culture, 18(22), 12.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Ezgi İnal 0000-0002-1573-9401

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: Ö12

Kaynak Göster

APA İnal, E. (2023). Yabancı/ikinci dil öğretiminde farklı yaş gruplarının pedagojisi. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö12), 114-123. https://doi.org/10.29000/rumelide.1331484