Hikâye kitapları, erken çocukluk döneminden itibaren çocukların bilişsel ve ruhsal gelişimlerini destekleyen; anlama ve ifade etme becerilerini geliştiren ve duygu ve düşünce dünyalarını zenginleştiren bir işleve sahiptir. Bu özelliklerinden dolayı çocukların erken yaşlarda nitelikli hikâye kitaplarıyla tanışması, sonraki yıllardaki gelişimleri açısından büyük bir önem taşır. Bu karşılaşma, Sever (2013)’in de vurguladığı gibi “çocuk-edebiyat-sanat etkileşiminin kapısını” aralar (s. 19). Nitelikli hikâye kitaplarıyla vakit geçiren çocuk, dilin inceliklerini sezmeye başlar. Bu sezgi, gündelik hayat deneyimlerinin arasına sızar ve çocuğun hayal dünyasını ve imgesel düşünme yetisini geliştirir. Böylece çocukların ileriki yaşlarında okuma zevkini kazanabilmesini de sağlar. Nitekim Baymur ve Demiray’ın da vurguladığı gibi (1961), “Okuma zevki kazanması istenen bir insana iyi kitapların verilmesi, onun bu eserler hakkında eleştirel bir görüşe sahip olabilmesi ve okudukları üzerinde düşünme alışkanlığını kazanması için gereklidir” (s.1).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi) |
Bölüm | Tanıtmalar-Değerlendirmeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 38 |