Amaç: Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye yönelik görüş ve tutumlarının belirlenmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında bir Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 312 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak tanıtıcı özellikler veri formu, hemşirelik eğitiminde çevrimiçi öğrenmeye ilişkin görüşler formu ve çevrimiçi öğrenme tutum ölçeği (ÇÖTÖ) kullanıldı. Veriler tanımlayıcı istatistiksel analizler ve nonparametrik testler ile değerlendirildi.
Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %59,9’unun hemşirelik eğitiminde örgün eğitimi tercih ettiği belirlendi. Öğrencilerin %76,9’unun çevrimiçi dersleri cep telefonu ile takip ettiği saptandı. Öğrencilerin genel kabul, bireysel farkındalık, kullanışlılık ve uygulama etkililiği alt boyut puanlarının sırasıyla 21,61±5,42, 17,49±6,60, 9,44±3,70, 13,97±3,16 ve ÇÖTÖ toplam puanın 62,53±17,22 olduğu belirlendi. Yaşa göre genel kabul, kullanışlılık alt boyut puanları ile ÇÖTÖ toplam puanı arasında fark tespit edildi. Erkek öğrencilerin genel kabul, bireysel farkındalık alt boyut puanlarının kız öğrencilerden daha yüksek olduğu saptandı. ÇÖTÖ alt boyut puanları ve toplam puanı yüksek olan öğrencilerin hemşirelik eğitiminde çevrimiçi öğrenmeye ilişkin olumlu görüş bildirdikleri belirlendi.
Sonuç: Bulgular doğrultusunda hemşirelik eğitiminde çevrimiçi öğrenmenin örgün eğitimi destekleyici bir öğretim yöntemi olarak kullanılması önerilebilir.
Aim: This study aims to find out the views and attitudes of nursing students towards online learning.
Material and Methods: The study was carried out with 312 students studying in a Department of Nursing at a Faculty of Health Sciences in the 2020-2021 academic year. Introductory features data form, online learning opinions form in nursing education and online learning attitude scale (OLAS) were used as data collection tools. Data were assessed through descriptive statistical analysis and nonparametric tests.
Results: It was determined that 59.9% of nursing students did not prefer online learning in nursing education. It was determined that 76.9% of the students followed the online lessons by their mobile phones. The sub-dimension scores of the general acceptance, individual awareness, usefulness and application effectiveness of the students participating in the study were 21.61 ± 5.42, 17.49 ± 6.60, 9.44 ± 3.70, 13.97 ± 3.16 and the total score of OLAS was found to be 62.53 ± 17.22 respectively. It was determined that difference between students age the general acceptance, usefulness sub-dimension scores and the total score of OLAS. It was determined that the general acceptance and individual awareness sub-dimension scores of male students were higher than female students. It was determined that the students with high sub-dimension scores and total score of OLAS reported positive opinions about online learning in nursing education. Conclusion: In line with the findings from the study, it is recommended that online learning methods be adopted as teaching methods that assist formal education in nursing.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |