Yaklaşık iki yıldır dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi tarihte benzeri görülmemiş küresel etkilere neden olmaktadır. COVID-19 pandemi süreci Dünya’da “yeni normal” kavramını gündeme getirmiş ve hayatın her alanında radikal değişikliklere yol açmıştır. Yeni normal kavramı ile birlikte dünya genelinde, sosyal, ekonomik, siyasal ve sağlık alanında önlemler alınmıştır. Enfeksiyon yayılımını önlemek için pandeminin başladığı ilk günlerden itibaren zorunlu karantina, kısıtlama, fiziksel mesafe kuralları, sosyal izolasyon gibi önlemler hayatın içine dahil olmuştur. Bu önlemler arasında yüz yüze eğitimin sonlandırılması ve hızlıca uzaktan eğitim sistemine geçiş yer almaktadır. Eğitim sistemindeki bu hızlı dönüşüm hem eğitimcilerin hem de öğrencilerin kısa sürede pandemi sürecinin getirdiği yeni yaşam durumlarına uyum sağlamalarını ve sisteme dâhil olmalarını gerektirmiştir. Bu dönüşümün, üniversite öğrencilerini ruhsal açıdan etkilemesi kaçınılmazdır. Bu önlemlerin süresinin uzaması, belirsizlik ve özgürlüklerin sınırlandırılması, öğrencilerde anksiyete, depresif duygu durum, dikkat ve odaklanmada güçlük, stres ve anksiyeteye bağlı uyku ve yeme bozuklukları gibi ruhsal belirtilerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Derleme niteliğindeki bu makalede, pandeminin ruhsal etkilerinin, kırılgan bir grup olan üniversite öğrencilerinin ruhsal açıdan etkilenme durumlarına ilişkin güncel bilgilerin ortaya konması ve olası çözüm önerilerinin mevcut literatür bilgisi ışığında irdelenmesi amaçlanmıştır.
The COVID-19 pandemic, which has been affecting the world for about two years, is causing unprecedented global effects in the history. The COVID-19 pandemic process has brought the concept of "new normal" to the agenda in the world and has led to radical changes in all areas of life. With the concept of new normal, measures have been taken in the social, economic, political and health fields worldwide. Since the first days of the pandemic in order to prevent the spread of infection, measures such as compulsory quarantine, restriction, physical distance rules and social isolation have been included in the life. Among these measures are the termination of face-to-face education and the rapid transition to the distance education system. This rapid transformation of the education system required both educators and students to adapt to the new life situations that brought by the pandemic process and to be included in the system in a short time. It is inevitable that this transformation will affect university students spiritually. The prolongation of the duration of these measures, uncertainty and the limitation of freedom cause psychological symptoms such as anxiety, depressive mood, difficulty in attention and focus, sleep and eating disorders due to stress and anxiety in the students. In this review article, it is aimed to reveal the current information about the psychological effects of the pandemic, the psychological effects of university students who are a vulnerable group, and to examine possible solution proposals with the light of current literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |