Amaç: Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını sebebiyle aniden geçilen uzaktan eğitim sisteminin sağlık alanında eğitim alan öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Uygulamalı eğitimin önemli bir yer tuttuğu Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Sağlık Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 505 öğrenci tarafından cevaplandırılan 43 soruluk anket çalışması faktör analizi ile incelendi. Sosyo-demografik veriler sayı ve yüzde olarak ifade edildi. Faktörlerin sosyodemografik değişkenlere göre değerlendirilmesinde cinsiyet için Mann-Whitney U; eğitim, okul ve uzaktan eğitime erişim şekli için ise Kruskal-Wallis testleri kullanıldı.
Bulgular: Anket çalışmasına 357 (%70,69) kadın, 148 (%29,31) erkek öğrenci katıldı. Bu kapsamda; öğrencilerin cinsiyetleri ile mesleki kaygı (p=0,030) ve online ders takibi (p=0,001) bakımından anlamlı farklılıklar bulundu. Ek olarak eğitim düzeyine göre sistemik altyapı (p=0,007) ve çevrimiçi ders takibi (p=0,029) açısından anlamlı farklılıklar görülmüştür. Öğrencilerin okudukları okul ile mesleki kaygı arasında ise anlamlılık gözlenmedi (p=0,101).
Sonuç: Öğrencilerin uzaktan eğitime bakışları olumlu olmakla birlikte, memnuniyetlerini etkileyen faktörler değişmektedir. Her ne kadar pandemi koşullarında uzaktan eğitim iyi bir bir altenatif olarak düşünülse de uygulamalı dersler açısından öğrenciler yüz yüze eğitimi tercih etmektedirler.
Çalışmada herhangi bir destek alınmamıştır
Araştırmacılar ankete katılarak destek veren BAİBÜ Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Sağlık Meslek Yüksek Okulu öğrencilerine teşekkür eder
Aim: The aim of this study is the evaluation of distance education system, the transition to which occurred suddenly due to coronavirus pandemic that affected the whole world, by students receiving education in the field of health.
Material and Methods: A questionnaire of 43 questions which was answered by 505 students studying at Bolu Abant İzzet Baysal University Faculty of Dentistry (FD), Faculty of Health Sciences (FHS), Faculty of Medicine (FM) and Vocational Health School (VS), where distance education has an important place, was analyzed with factor analysis. Socio-demographic data were expressed as numbers and percentage. In the evaluation of factors in terms of sociodemographic variables, Mann-Whitney U was used for gender, while Kruskal-Wallis test was used for the variables of education, school and way of access to distance education.
Results: 357 (70.69%) female and 148 (29.31%) male students participated in the study. In this context, significant differences were found in terms of students’ gender and professional anxiety (p=0.030) and following courses online (p=0.001). In addition, significant differences were observed in terms of systemic infrastructure (p=0.007) and online course follow-up (p=0.029) by education level. No significance was found between the school students were attending and professional anxiety (p=0.101).
Conclusion: While students have positive views about distance education, the factors that affect their satisfaction vary. Although distance education is considered to be a good alternative in pandemic conditions, students prefer face-to-face education in terms of applied courses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |