Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 33, 15.06.2021

Öz

Mobil öğrenme; yer ve zamandan bağımsız olarak, mobil cihazlar kullanılarak öğrenme içeriklerine erişebilecekleri bir öğrenme ortamı olarak tanımlanmaktadır. Hemşirelik eğitiminde, güncel ve doğru bilginin kullanılması amacıyla bilgiye ihtiyaç duyulan her yerde öğrenciler tarafından mobil öğrenme cihazlarının kullanımı önemlidir. Bu çalışma ile hemşirelik öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yarı deneysel tipteki bu çalışma, 2018-2019 akademik döneminde cerrahi hastalıkları hemşireliği kapsamında hastanede uygulamaya çıkan öğrenciler ile yürütüldü. Çalışmanın uygulama sürecinde hastane uygulaması için iki gruba ayrılan öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak alındı. Deney grubundaki öğrencilerin uygulama süresi boyunca kullanmaları için bir mobil uygulama kullanmaları sağlandı. Kontrol grubu herhangi bir mobil
uygulama ile desteklenmedi. Hastane uygulamaların bitiminde öğrencilere veri toplama formu yüz yüze uygulandı. Öğrenciler, deney grubu (n:86) ve kontrol grubu (n:85) olmak üzere iki gruba ayrıldı. Öğrencilerin yaşları 20.4±2.4 olup ve %74.9’u (n:128) kadındı. Çalışmada öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği toplam puanları 161.2 ±25.7 olarak belirlendi. Gruplar arası mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0.05, t:2.287). Deney grubundaki öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının anlamlı olarak yüksek olduğu görüldü. Sonuç: Mobil uygulamalar ile hastane uygulamaları desteklenen öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirdikleri görüldü. Hemşirelik eğitimi gibi klinik uygulama alanlarında, öğrencilerin doğru yönlendirildiği mobil uygulamalar öğrencileri motive eden, öğrenmeye teşvik eden öğrenme yöntemlerin olarak kullanılması önerilir.

Kaynakça

  • Turaç N, Çalışkan N, Gülnar E. Comparison of mastery learning model and WhatsApp assisted learning in teaching psychomotor skills: A triangulation study. Journal of Human Sciences. 2017;14(3):2601.
  • Kavalcı K, Ünal S. Y ve z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi [Internet]. 2016;20(3):1033–50. Available from: www.tdk.gov.tr
  • Ardiç E, Altun A. Dijital Çağın Öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2017;1:12–30.
  • Etlican G. X Ve Y Kuşaklarının Online Eğitim Teknolojilerine Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması. Bahçeşehir Üniversitesi; 2012.
  • Kavalci K, Ünal S. A Research on Comparing Consumer Decision- Making Styles and Learning Styles in Terms of the Generatıon Y and Z. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016;20(3):1033–50.
  • Zydney JM, Warner Z. Mobile apps for science learning: Review of research. Computers and Education [Internet]. 2016;94:1–17. Available from: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2015.11.001.
  • Şahin G, Başak T. Mobile learning in nursing “mlearning”<p>Hemşirelikte mobil öğrenme “m-öğrenme.” Journal of Human Sciences. 2017;14(4):4480.
  • Golenhofen N, Heindl F, Grab-Kroll C, Messerer DAC, Böckers TM, Böckers A. The Use of a Mobile Learning Tool by Medical Students in Undergraduate Anatomy and its Effects on Assessment Outcomes. Anatomical Sciences Education. 2020;13(1):8–18.
  • Şahin G, Başak T. Mobile learning in nursing “mlearning.” Journal of Human Sciences. 2017;14(4):4480. 10.Kim MS, Park JH, Park K-Y. Development and Effectiveness of a Drug Dosage Calculation Training Program using Cognitive Loading Theory based on Smartphone Application. Journal of Korean Academy of Nursing. 2012;42(5):689.
  • Özkütük N, Orgun F, Baysan A. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Palandöken Uluslararası Hemşirelik Eğitimi Kongresi. 2019.
  • İsmailoğlu Günay E, Kocaçal E, Şahan S. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri. 2021;13(2):338–45.
  • Athilingam P, Osorio RE, Kaplan H, Oliver D, O’Neachtain T, Rogal PJ. Embedding patient education in mobile platform for patients with heart failure: Theorybased development and beta testing. CIN - Computers Informatics Nursing. 2016;34(2):92–8.
  • Wu TT. Using smart mobile devices in social-networkbased health education practice: A learning behavior analysis. Nurse Education Today. 2014;34(6):958–63.
  • Ağca K, Bağcı H. Eğitimde Mobil Araçlarının Kullanıma İlişkin Öğrenci Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2013;2(4):2146–9199.
  • Mackay BJ, Anderson J, Harding T. Mobile technology in clinical teaching. Nurse Education in Practice. 2017;22:1–6.
  • Demir K, Akpınar E. Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2016;6(1).
  • Antonio A, Tuffley D. Creating Educational Networking Opportunities with Scoop.it. Journal of Creative Communications. 2014;9(2):185–97.
  • Toğay A, Akdur TE, Yetişkin İC, Bilici A. Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi. XIV Akademik Bilişim Konferansı. 2013;1–6.
  • Özel Erkan D. Web Tabanlı Hemşı̇relı̇k Tanilari Mobı̇l Öğrenme Sı̇stemı̇. Akdeniz Üniversitesi; 2016.
  • Gagnon MP, Gagnon J, Desmartis M, Njoya M. The impact of blanded teaching on knowledge, satisfaction, and self-directed learning in nursing undergraduates: A randomized, controlled trial. Nursing Education Perspectives. 2013;34(6):377–82.
  • Lee N, Chae S, Kim H, Lee J, Min HJ, Park D. MobileBased Video Learning Outcomes in Clinical. 2016;(January):8–16.
  • Briz-Ponce L, Juanes-Méndez JA, García-Peñalvo FJ, Pereira A. Effects of Mobile Learning in Medical Education: A Counterfactual Evaluation. Journal of Medical Systems. 2016;40(6).
  • Semerci R, Akgün Kostak M. Hemşirelik Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi. 2019;6(1):8–16.
  • Kirman MA, Schreglmann S. İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020;11(24):311–24.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ümmühan Yiğit Bu kişi benim 0000-0001-6791-2299

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yiğit, Ü. (2021). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Abant Sağlık Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi, 1(1), 24-33.
AMA Yiğit Ü. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SABİTED. Haziran 2021;1(1):24-33.
Chicago Yiğit, Ümmühan. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Abant Sağlık Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2021): 24-33.
EndNote Yiğit Ü (01 Haziran 2021) HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi 1 1 24–33.
IEEE Ü. Yiğit, “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”, SABİTED, c. 1, sy. 1, ss. 24–33, 2021.
ISNAD Yiğit, Ümmühan. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi 1/1 (Haziran 2021), 24-33.
JAMA Yiğit Ü. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SABİTED. 2021;1:24–33.
MLA Yiğit, Ümmühan. “HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Abant Sağlık Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2021, ss. 24-33.
Vancouver Yiğit Ü. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SABİTED. 2021;1(1):24-33.