Introduction and Aim: Internal medicine clinics are one type of clinic where nursing students do internship. The aim of this study was to gain a better understanding of the senior nursing students’ experiences in internal medicine clinics (IMCs). Methods: This study employed phenomenology, which is a qualitative research design. The study was conducted with 18 nursing students at the nursing department of a public university in Turkey. Three focus group interviews were held with six participants in each group. Data were collected using a demographic characteristics form, and a semi-structured questionnaire developed by the researchers. Results: Three themes evolved during data analysis: (1) description of an internal medicine clinic, (2) benefits of practicing in internal medicine clinics for their professional development, (3) difficulties in practicing in internal medicine clinics. Most students described IMCs as care-focused clinics for complex patients in need of care, especially elderly patients, with comorbidities and specific etiologies. Students stated that practicing in internal medicine clinics provided them with skills related to care practices and postgraduate professional competence. As for difficulty, students stated that they sometimes had difficulty collaborating with the health care team during care. Conclusions: A positive learning environment is important for the development of effective student performance skills, motivation for individual learning, and a successful professional socialization process. Academics should recognize the effect of clinical structure and healthcare professionals’ behavior on students and plan clinical interventions accordingly to make sure that students have positive clinical experiences.
Experience Internal medicine clinic Nursing student Qualitative
YOK
Giriş ve Amaç: İç hastalıkları klinikleri, hemşirelik öğrencilerinin uygulama yaptıkları kliniklerden biridir. Bu çalışmanın amacı iç hastalıkları kliniklerinde uygulama yapan son sınıf hemşirelik öğrencilerinin deneyimlerinin belirlenmesidir. Materyal ve Metot: Bu çalışmada nitel bir araştırma deseni olan fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırma, Türkiye'de bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 18 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Verilerin toplanması üç odak grup görüşmesi şeklinde, öğrencilerin demografik özelliklerini içeren soru formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla yapılmıştır. Bulgular: Araştırmada veri analizinde üç tema belirlenmiştir: (1) iç hastalıkları kliniklerine ilişkin tanımlamalar, (2) iç hastalıkları kliniklerinde uygulama yapmanın mesleki gelişimlerine sağladığı yararlar ve (3) iç hastalıkları kliniklerinde uygulama yapmanın güçlükleridir. Çoğu öğrenci, iç hastalıkları kliniklerini bakıma muhtaç karmaşık hastaların olduğu, özellikle komorbiditeleri ve spesifik etiyolojileri olan yaşlı hastalar için bakım odaklı klinikler olarak tanımlamıştır. Öğrenciler iç hastalıkları kliniklerinde çalışmanın kendilerine bakım uygulamalarına ilişkin beceriler ve mezuniyet sonrası mesleki yeterlilik kazandırdığını belirtmişlerdir. Güçlük konusunda ise öğrenciler bazen bakım sırasında sağlık ekibiyle işbirliği yapmakta zorlandıklarını belirtmişlerdir. Sonuç: Olumlu bir öğrenme ortamı, etkili öğrenci performans becerilerinin geliştirilmesi, bireysel öğrenme motivasyonu ve başarılı bir profesyonel sosyalleşme süreci için önemlidir. Akademisyenler, klinik yapının ve sağlık profesyonellerinin davranışlarının öğrenciler üzerindeki etkisini tanımalı ve öğrencilerin olumlu klinik deneyimler yaşamasını sağlamak için klinik müdahaleleri buna göre planlamalıdır.
Deneyim İç hastalıkları kliniği Hemşirelik öğrencisi Kalitatif
YOK
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |