Amaç: Bu çalışmada, Türkiye'de COVID-19 pandemisi sürecinde evde izole olan ve süreci evden gözlemleyen hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin yaşadıkları güçlükler ile hemşirelik mesleğine ilişkin algı ve düşüncelerinin araştırılması amaçlanmıştır.
Yöntemler: Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 16 birinci sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin cevapları, yorumların sıklığı, aynı yorumu yapan katılımcı sayısı, aynı kelimeleri kullanan katılımcı sayısı, cevaplayanın ne demek istediği ve orijinalliği dikkate alınarak içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: İçerik analizi sonucunda COVID-19 pandemisinde yaşanan sorunlar, sorunlarla başa çıkma, farkındalık artışı, hemşirelik mesleği algısı ve COVID-19 ile arkadaş olma olmak üzere beş ana tema ve on bir alt tema elde edilmiştir. Elde edilen.
Sonuç: Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin pandemi sürecinde başlangıçta ruhsal ve sosyal sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Ancak bu sorunlarla baş edebilmek için olumlu düşünme konusunda deneyim kazandıkları ve mesleklerine yönelik duygu ve düşüncelerinin olumlu yönde etkilendiği ortaya çıkmıştır.
yok
FBU/2020-007
Objective: This study aimed to investigate the difficulties experienced by first-year nursing students, who were isolated at home during the COVID-19 pandemic in Turkey and observed the process from home, and their perceptions and thoughts regarding the nursing profession.
Method: The study used a qualitative research design. The sample of the study consisted of a total of 16 first-year nursing students who were enrolled at a foundation university and voluntarily participated in the study. The responses of the students were assessed with content analysis by considering the frequency of the comments, the number of participants who made the same comments, the number of participants who used the same words, what the responder wants to say, and the originality of the response.
Results: As a result of the content analysis, five main themes, namely problems experienced during COVID-19 pandemic, coping with problems, increased awareness, perception of the nursing profession, and making friends with COVID-19, and eleven sub-themes were obtained.
Conclusion: The first-year nursing students were initially found to experience mental and social problems during the pandemic process. However, it turned out that they gained experience in positive thinking to cope with these problems and that their feelings and thoughts towards their profession were positively affected.
FBU/2020-007
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | FBU/2020-007 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |