Sürekli olarak koşulların değiştiği ve küreselleşen dünyada kurumların rekabet edebilmeleri her geçen gün zorlaşmaktadır. Aynı zamanda sağlık hizmetlerinin kalitesini artırırken maliyetleri düşürmek için de daha hızlı hareket edilmelidir. Hızlı hareket etmek için hizmet sürecinde ortaya çıkan problemler hızla çözülmelidir. Problemlerin çözümünde problemi tanımlamak, veri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için birçok yöntem kullanılır. Ancak problem çözme yöntemlerine geçmeden önce “problem” kelimesi iyi tanımlanmalıdır.
Problem; bireyin zihnini karıştırarak rahatsız edip ve mutluluğunu bozan olaylardır. Aynı zamanda bireyin ve kurumun etkinliğini bozarak amaca ulaşmasını engeller. Amaca yönelik çabaları engelleyen olaylar da kurum için problemdir. Bunların dışında üretim veya hizmet sürecinde müşteri ya da hizmet alanı memnun etmeyen her durumdur.
Problemin tanımı, problem çözmenin temel noktasını oluşturur. İyi tanımlanmış bir problem araştırmanın yarısını gerçekleştirmek demektir. Bir problemin ancak %15 i görünür diğer kısmı araştırıldıkça ortaya çıkar. Tanımı yapıldıktan sonra uygun problem çözme yöntemleri, süreçleri görüntülemek ve herhangi bir süreçten kaynaklanan bir problemi çözmek için destek sağlar.
Sürekli iyileştirme kapsamında problem çözüm tekniklerinin çalışanlar tarafından başarılı bir şekilde uygulanması gerekir. Kurum içindeki tüm çalışanların katılımıyla, hizmet ve süreçlerde doğru kararlar alabilmek için ana sebeplerin ve çözümlerinin doğru olarak teşhis edilmesi kurumda kalitenin sürekliliğini sağlar.
It is getting more difficult for institutions to compete in a world which is globalized and has constantly changing conditions. At the same time it is necessary to act quickly for increasing the quality of health services and to reduce costs. Problems that arise in the process of service must be resolved quickly. While solving problems, to define problems, to collect data, to analyze and interpret many methods are used. However, before proceeding to problem solving "problems" the word should be well defined.
Problems are events which disrupt happiness and bother individuals by stirring minds. At the same time it prevents achieving the goal of individuals and institutions by impairing their efficiency. The events prevents purposeful efforts are problems for corporations. Apart from these it is each case which does not satisfy customer or person that receiving service during the process of production or service.
Definition of the problem, forms the main point of problem solving. A well-defined problem means perform half of research. %15 of the problem appears, %85 reveals during investigation. After definition, appropriate problem-solving methods, processes, viewing processes and solving any problem caused from any process provides support.
Continuous improvement initiatives problem solving techniques should be applied successfully by employees. In order to take right decisions in services and processes by diagnosing correctly main causes and solutions with the participation of all employees ensures the continuity of the quality of institutions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |