BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim dersine ilişkin öğrenci görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 4, 249 - 252, 01.12.2017

Öz

Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin iletişim dersine ilişkin değerlendirmelerini belirlemek amacıyla, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesi kimya bölümü öğrencilerinden 12 öğrenciyle yapılmıştır. Çalışmada, öğrencilere açık uçlu sorular sorulmuş ve öğrencilerin cevapları değerlendirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin ifadeleri, örneklerde verilmiştir. Sonuçta, iletişim dersinin öğrencilerde temel iletişim tekniklerini geliştirdiği, hoşgörü, saygı ve empati becerilerini arttırdığı öğrenciler tarafından belirtilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Akyurt, N. (2009). Sağlıkta İletişim ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(11), 15-33.
  • 2. Babadağlı, B., Ekiz Erim, S., Erdoğan, S. (2006). Hekimlerin ve Hemşirelerin Hastayla İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(3), 52-68.
  • 3. Bulut Serin, N. Genç, H. (2011). Öfke Yönetimi Eğitim Programının Ergenlerin Öfke Denetimi Becerileri Üzerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 236-254.
  • 4. Çelik, E. Çağdaş, A. (2010). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Empatik Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 23-38.
  • 5. Elgünler, T.Ç. Fener, T.Ç. (2011). İletişimin kalitesini etkileyen engeller ve bu engellerin giderilmesi. TOJDAC, 1 (1), 35-39.
  • 6. Emold, C., Schneider, N., Meller, I. Yagil, Y. (2011). Communication skills, working environment and burnout emong oncolog nurses. European Journal of Oncology Nursing, September, 15 (4), 358-363.
  • 7. Erkuş, A. Günlü, E. (2009). İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldız Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar; 20 (1), 7-24.
  • 8. Harlak, H., Gemalmaz, A., Gurel, F.S., Dereboy, C. Ertekin, K. (2008). Communication skills training: Effect on attitudes toward communication skills and empathic tendency. Educ Health, 21(2), 62.
  • 9. Hisli Şahin, N., Durak Batıgün, A. Uzun, C. (2011). Anksiyete Bozukluğu: Kişilerarası Tarz, Kendilik Algısı ve Öfke Açısından Bir Değerlendirme. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12, 107-113.
  • 10. Iksan, Z. H., Zakaria, E., Mohd Meerah, T. S., Osman, K, Choon Lian, D. K., Diyana Mahmud, S. N. Krish, P. (2012). Communication skills among university students. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 59, 71-76.
  • 11. Jirve, M., Gerrish, K. Emami, A. (2010). Student nurses’experiences of communication in cross-cultural care encounters. Scand J Caring Sci, 24 (3), 436-444.
  • 12. Karahan, T. F. (2005). Bir İletişim ve Çatışma Çözme Eğitimi Programının Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Düzeylerine Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 217-230.
  • 13. Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Güven, M. Ç., Özkamalı, E. Dicle, A. N. (2006). İnsan İlişkileri ve İletişim Dersi’nin Öğretmen Adaylarının Çatışma Çözme ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi. Eurasian Journal of Education Research, 23, 127-136.
  • 14. Keçeci, A. Taşocak, G. (2009). Öğretim Elemanlarının İletişim Becerileri: Bir Sağlık Yüksek Okulu Örneği. DEUHYO ED, 2 (4), 131-136.
  • 15. Kocacık, F. (2006). Şiddet Olgusu Üzerine. C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 1-7.
  • 16. Kolay Akfert, S., Çakıcı, E. Çakıcı, M. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Sigara-Alkol Kullanımı ve Aile Sorunları ile İlişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 40-47.
  • 17. Korkut, F. (2005). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143-149.
  • 18. Kumcağız, H., Yılmaz, M., Balcı Çelik, S. Aydın Avcı, İ. (2011). Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi, 38 (1), 49-56.
  • 19. Öz, F. (2010). Sağlık alanında temel kavramlar. Yenilenmiş ikinci baskı. Ankara: Mattek Matbaacılık Bas. Yay. Tic. Ltd. Şti.
  • 20. Tutuk, A., Al, D. Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6 (2), 36-41.

The views of students regarding the communication lesson

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 4, 249 - 252, 01.12.2017

Öz

This study was conducted with 12 students from chemistry department of a state university in the academic year of 2012-2013 in order to identify the views of the university students regarding of communication lesson. In the study, the students were asked by open-ended questions and their answers were evaluated. In addition, the expressions of the students gave in the examples. As a result, it stated that the communication lesson has improved the basic communication techniques of the students; and also increased the tolerance, respect and empathy skills of them.

Kaynakça

  • 1. Akyurt, N. (2009). Sağlıkta İletişim ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(11), 15-33.
  • 2. Babadağlı, B., Ekiz Erim, S., Erdoğan, S. (2006). Hekimlerin ve Hemşirelerin Hastayla İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(3), 52-68.
  • 3. Bulut Serin, N. Genç, H. (2011). Öfke Yönetimi Eğitim Programının Ergenlerin Öfke Denetimi Becerileri Üzerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 236-254.
  • 4. Çelik, E. Çağdaş, A. (2010). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Empatik Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 23-38.
  • 5. Elgünler, T.Ç. Fener, T.Ç. (2011). İletişimin kalitesini etkileyen engeller ve bu engellerin giderilmesi. TOJDAC, 1 (1), 35-39.
  • 6. Emold, C., Schneider, N., Meller, I. Yagil, Y. (2011). Communication skills, working environment and burnout emong oncolog nurses. European Journal of Oncology Nursing, September, 15 (4), 358-363.
  • 7. Erkuş, A. Günlü, E. (2009). İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldız Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar; 20 (1), 7-24.
  • 8. Harlak, H., Gemalmaz, A., Gurel, F.S., Dereboy, C. Ertekin, K. (2008). Communication skills training: Effect on attitudes toward communication skills and empathic tendency. Educ Health, 21(2), 62.
  • 9. Hisli Şahin, N., Durak Batıgün, A. Uzun, C. (2011). Anksiyete Bozukluğu: Kişilerarası Tarz, Kendilik Algısı ve Öfke Açısından Bir Değerlendirme. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12, 107-113.
  • 10. Iksan, Z. H., Zakaria, E., Mohd Meerah, T. S., Osman, K, Choon Lian, D. K., Diyana Mahmud, S. N. Krish, P. (2012). Communication skills among university students. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 59, 71-76.
  • 11. Jirve, M., Gerrish, K. Emami, A. (2010). Student nurses’experiences of communication in cross-cultural care encounters. Scand J Caring Sci, 24 (3), 436-444.
  • 12. Karahan, T. F. (2005). Bir İletişim ve Çatışma Çözme Eğitimi Programının Üniversite Öğrencilerinin Güvengenlik Düzeylerine Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 217-230.
  • 13. Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Güven, M. Ç., Özkamalı, E. Dicle, A. N. (2006). İnsan İlişkileri ve İletişim Dersi’nin Öğretmen Adaylarının Çatışma Çözme ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi. Eurasian Journal of Education Research, 23, 127-136.
  • 14. Keçeci, A. Taşocak, G. (2009). Öğretim Elemanlarının İletişim Becerileri: Bir Sağlık Yüksek Okulu Örneği. DEUHYO ED, 2 (4), 131-136.
  • 15. Kocacık, F. (2006). Şiddet Olgusu Üzerine. C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2 (1), 1-7.
  • 16. Kolay Akfert, S., Çakıcı, E. Çakıcı, M. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Sigara-Alkol Kullanımı ve Aile Sorunları ile İlişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 40-47.
  • 17. Korkut, F. (2005). Yetişkinlere Yönelik İletişim Becerileri Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143-149.
  • 18. Kumcağız, H., Yılmaz, M., Balcı Çelik, S. Aydın Avcı, İ. (2011). Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi, 38 (1), 49-56.
  • 19. Öz, F. (2010). Sağlık alanında temel kavramlar. Yenilenmiş ikinci baskı. Ankara: Mattek Matbaacılık Bas. Yay. Tic. Ltd. Şti.
  • 20. Tutuk, A., Al, D. Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6 (2), 36-41.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Sevinç Mersin

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Mersin, S. (2017). İletişim dersine ilişkin öğrenci görüşleri. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 4(4), 249-252. https://doi.org/10.5455/sad.13-1509800503
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.