OzetSosyal Güvenlik Kurumu verilerine göre, 2014 yılında hastanelere yaklaşık 450 milyon başvuru gerçekleşmiştir. OECD Sağlık istatistikleri (2015) verilerine göre, sağlık harcamalarının %52’sini oluşturan hastaneler Türk Sağlık Sisteminde önemli bir rol üstlenmektedir. Bu hizmetlerin kalitesinin geliştirilmesi, aynı zamanda harcanılan kaynakların etkinliği ve geri ödeme sistemleri açısından da önem arz etmektedir. Ülkemizde sağlık hizmetlerinde kalitenin geliştirilmesine yönelik farklı uygulamalar gerçekleştirilmektedir. Bu çalışma, hastanelere yönelik olarak hazırlanmış bir standart setinin, Sağlık Hizmetleri Çok Boyutlu Kalite Modeli ile analiz edilmesini amaçlamaktadır. Böylece Model ilk kez bir standart setinin tamamının değerlendirilmesi amacıyla kullanılmıştır. Modelin ileride başka standart setleri ve kalite çalışmalarında da kullanılması beklenmektedir.
Kalite Yönetimi Sağlık Hizmetleri Hizmet Kalitesi Kalite Modelleri
AbstractAccording to the Social Security Institution data, nearly 450 million visits to hospitals has been realized in 2014. OECD Health Statistics (2015) data, constituting 52% of health spending are hospitals, play an important role in the Turkish Health System. Ensuring the quality of health care at this scale is crucial for the reimbursement systems and effectiveness of expendable resources in this sector. In our country, different practices for ensuring the quality of health care is carried out. This study is designed to analyze a set of standards for hospitals, with Multidimensional Quality Model in Health Services. The entire model is used firstly to evaluate a set of standards. The model is expected to be used in other standard sets and quality works.
Quality Management Health Services Service Quality Quality Models
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |