Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim: sağlık yönetimi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 42 - 54, 01.03.2022

Öz

Giriş ve Amaç: Çin merkezli olarak ortaya çıkan Yeni Tip Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin ülkemizde ilk tespit edildiği 11 Mart 2020 gününden itibaren salgının önlenmesi amacıyla çok sayıda önlem alınmıştır. Alınan bu önlemlerden biri de öncelikle örgün eğitime ara verilmesi, ardından uzaktan eğitim sürecinin başlatılması olmuştur. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin karantina sürecinde gerçekleştirilen uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma kesitsel tipte nicel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak literatür bilgisine dayanarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni Selçuk Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümüne kayıtlı olan 660 öğrencidir. Araştırmaya katılmaya gönüllü olan 321 öğrenci dahil edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonucunda sağlık yönetimi öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin yüksek oranda olumsuz görüşe sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların cinsiyeti, kullandıkları cihazlar ve cihazların teknik yeterliliği, sahip oldukları internet erişimi, uzaktan eğitimde kullanılan yöntem gibi özellikler ile uzaktan eğitime ilişkin bazı görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak gelecekte yapılacak olan uzaktan eğitim planlamalarında bu sonuçların göz önünde bulundurulması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • 1. Çavmak, D., Çavmak, S., Söyler, S. (2020). A cross-sectional examination of the effects of COVID-19 on turkish community: An integrated perspective of social, economic and public health issues. Management in Health, 24 (2), 8-13.
  • 2. Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • 3. Bakioğlu, B., Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15 (4), 109-129.
  • 4. Altıparmak, M., Dürdane Kurt, İ., Kapıdere, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: Akademik Bilişim’11 – XIII, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı, 319-327.
  • 5. Kılınç, M. (2015). Uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma (inönü üniversitesi uzaktan eğitim merkezi ilahiyat lisans tamamlama programı örneği), Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • 6. Akinde, T. A. (2016). Types and use of educational support systems by library educators in universities in nigeria: towards quality and effective teaching practices. Inter. J. Acad. Lib. Info. Sci, 4 (6), 158-171.
  • 7. Johnson, J. (2003). Distance education: the complete guide to design, delivery and improvements. New York: Teachers College Press.
  • 8. Keegan, D. (1996). Distance education. New York: Routledge.
  • 9. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • 10. Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: a systems view of online learning (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
  • 11. Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17 (1), 22-36.
  • 12. Karatepe, F., Küçükgençay, N., Peker, B. (2020). Öğretmen Adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7 (53), 1262-1274.
  • 13. Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7 (2), 13-26.
  • 14. Gürer, M. D., Tekinarslan, E., Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7 (1), 47-78.
  • 15. Çakmak, A. Ç. (2013). Uzaktan eğitim hizmetinin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi: karabük üniversitesi’nde bir uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 12 (23), 263-287.
  • 16. Tuncer, M., Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1 (2), 29-38.
  • 17. Yıldız, V.A. (2020). Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi aldıkları eğitime ilişkin görüşleri, 2st International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (Virtual Conference), 19-27.
  • 18. Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electronic Turkish Studies, 15 (4), 403-422.
  • 19. Zan, N., Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Electronic Turkish Studies, 15 (4), 1367-1394.
  • 20. Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27 (46), 92-100.
  • 21. Sahu, P. (2020). Closure of üniversities due to coronavirus disease 2019 (Covid-19): impact on education and mental health of students and academic staff, Cureus, 12 (4), 1-5.
  • 22. Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.G., McAleer, M. (2020). Risk management of covid-19 by üniversities in china. Journal of Risk and Financial Management, 13 (2), 1-6.
  • 23. Saltürk, A., Güngör, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, (36), 137-174.
  • 24. Kaya, S. (2020). Zorunlu Uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar: öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri, VIIth International Eurasian Educational ResearchCongress, 10-13.
  • 25. Şeren, N., Tut, E., Kesten, A. (2020). Koronavirüs sürecinde uzaktan eğitim: temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri, Turkish Studies, 15 (6), 4507-4524.
  • 26. Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 pandemic on life of higher education students: a global perspective. Sustainability, 12 (20), 8438.
  • 27. Son, C., Hegde, S., Smith, A., Wang, X., Sasangohar, F. (2020). Effects of covid-19 on college students’ mental health in the united states: interview survey study. Journal of Medical Internet Research, 22 (9), e21279.
  • 28. Birişçi, S. (2013). Video Konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1 (2), 24-40.
  • 29. Uzoğlu, M. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (16), 335-351.
  • 30. Paydar, S., Doğan, A. (2019). Öğretmen Adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1 (2), 154-162.
  • 31. Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S., Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9 (1), 19-28.
  • 32. Crosby, R.A., Salazar, L. F. (2021). Essentials of public health research methods. Burlington, MA: Jones & Bartlett Learning.
  • 33. Yıldız, E., Seferoğlu, S.S. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrim içi teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (1), 33-46.
  • 34. Koç, E. (2020). Üniversite öğretim elemanlarının gözünden yükseköğretimde uzaktan öğrenimin değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1), 25-39.
  • 35. Ali, A., Ramay, M., Shahzad, M. (2011). Key factors for determining student satisfaction in distance learning courses: a study of allama iqbal open university (auou) islamabad, Pakistan. Turkish Online Journal of Distance Education, 12 (2), 114-127.
  • 36. Çivril, H., Aruğaslan, E., Özkara, B. Ö. (2018).Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algıları: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8 (1), 39-59.
  • 37. Fidan, M. (2017). Metaphors of blended learning’ students regarding the concept of distance education. International Online Journal of Educational Sciences, 9 (1), 276-291.
  • 38. Lee, K. (2017). Rethinking the accessibility of online higher education: a historical review. Internet and Higher Education, 33, 15-23.
  • 39. Swan, K. (2002). Building learning communities in online courses: the importance of interaction. Education, Communication & Information, 2 (1), 23-49.
  • 40. Özyürek, A., Bedge, Z., Yavuz, F., Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 592-605.
  • 41. Andsoy, I.I., Güngör, T., Bayburtluoğlu, T., Yaman, S. (2012). Karabük üniversitesi sağlık yüksekokulu birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine ilişkin düşünceleri. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 4 (2), 66-73.
  • 42. Kahyaoğlu Süt, H., Küçükkaya, B. (2016). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13 (3), 235-243.
  • 43. Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız?. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (1), 121-128.
  • 44. Hebebci, M. T., Bertiz, Y., Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the coronavirus (covid-19) pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4 (4), 267-282.
  • 45. Akyol, C. (2020). Turizm ön lisans öğrencilerinin covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri. Studies in Educational Research and Development, 4 (2), 65-82.
  • 46. Händel, M., Stephan, M., Gläser-Zikuda, M., Kopp, B., Bedenlier, S., Ziegler, A. (2020). Digital readiness and its effects on higher education students’ socio-emotional perceptions in the context of the covid-19 pandemic. Journal of Research on Technology in Education, 1-13.
  • 47. Özgül, E., Uysal, Ö. (2016). Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 130-150.
  • 48. Tan, J., Du, H., Jan, C-H., Lin, R. (2019). Contributing factors on the effectiveness of delivering business technology courses: on-ground versus online. International Journal of Accounting and Financial Reporting, 9 (4), 19-40.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Mehmet Yorulmaz 0000-0001-6670-165X

Sait Söyler 0000-0002-7915-0073

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2022
Kabul Tarihi 25 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yorulmaz, M., & Söyler, S. (2022). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim: sağlık yönetimi öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 42-54. https://doi.org/10.52880/sagakaderg.953680
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.