Giriş ve Amaç: Araştırma, pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin fiziksel egzersiz düzeyleri ve psikolojik iyilik durumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma, Türkiye’deki bir üniversitenin 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde 314 hemşirelik öğrencisiyle kesitsel ve tanımlayıcı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Veriler, Algılanan Stres Ölçeği, 7 Maddelik Genelleştirilmiş Anksiyete Bozukluğu Ölçeği, Posttravmatik Stres Bozukluğu, Post-traumatic Stress Disorder Checklist-Civilian Version, Koronavirüsün Algılanan Etkisi, Yaşam Doyumu Ölçeği ve pandemi sürecinde haftalık fiziksel egzersiz süresi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmamızdan elde edilen veriler, SPSS 21.0 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Dini inanç ile stres, post-travmatik stres bozukluğu, anksiyete ve depresyon arasında negatif zayıf, yaşam doyumu arasında ise pozitif zayıf korelasyon belirlenmiştir (<.05). Pandemi sürecinde fiziksel aktivite algısının stres düzeyi açısından önemsiz olduğu bulunduğundan, regresyon modelinden çıkarılmıştır. COVID-19 pandemisi nedeniyle mezun olamama korkusu yaşayan ve dini inanç algısı düşük olan kadın öğrencilerin algılanan stres düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Pandemi sırasında mezun olamama korkusunun %28’ini kadın öğrenciler oluşturur. İlişki araştırması analizine göre, dini inanç algısı düşük olan kadın öğrencilerin pandemi sırasında mezun olma konusundaki endişelerinin diğerlerine göre %35 daha yüksek olduğu bulunmuştur (p<.05). Sonuç: Pandemi hemşirelik öğrencilerinin psikolojik iyi olma hali ile fiziksel egzersiz düzeyleri üzerine olumsuz etkilere sahip olmasına karşın dini inanç pandeminin olumsuz koşullarında öğrencilerin psikolojik iyi olma hali üzerinde olumlu etki oluşturmuştur.
Introduction and Objective: The research aimed to assess the relationship between the levels of physical exercise and the psychological well-being of nursing students during the pandemic period. Method: A crosssectional and descriptive research was conducted with 314 nursing students during the 2020-2021 academic year at a university in Turkey. Data were collected using the Perceived Stress Scale, The 7-item Generalized Anxiety Disorder, The Patient Health Questionnaire, Post-traumatic Stress Disorder Checklist-Civilian Version, Perceived Impact of Coronavirus, the Satisfaction with Life Scale, and weekly physical exercise duration during the pandemic. Data analysis was performed using SPSS 21.0 software. Statistical significance was accepted at p <0.05.
Results: A negative weak correlation was found between religious belief and stress, post-traumatic stress disorder, anxiety, and depression (<.05), while a positive weak correlation was found with life satisfaction. Physical activity during the pandemic was excluded from the regression model due to its insignificance in terms of perceived stress. Female students with low religious belief perception and fear of not being able to graduate due to the COVID-19 pandemic had higher perceived stress levels. Female students constituted 28% of the fear of not being able to graduate during the pandemic. According to the relationship explorer analysis, female students with low religious belief perception had concerns about graduating during the pandemic that were 35% higher than others (p <.05).
Conclusion: Despite the negative effects of the pandemic on the psychological well-being and physical exercise levels of nursing students, religious belief positively influenced students’ psychological well-being during the adverse conditions of the pandemic.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |