Girişi ve Amaç: COVİD-19 sağlık hizmet süreçlerini kalite çalışmaları ile önemli bir ölçüde etkilemiştir. Bu araştırma, COVİD-19 döneminde kaliteye yönelik çalışmaların bibliyometrik profilini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Veriler Web of Science (WoS) çekirdek koleksiyonundan elde edilmiştir (n=470). Pandemi döneminde sağlık hizmetleri alanında yapılan kalite çalışmalarına ulaşmak için takip eden arama kriteri kullanılmıştır. Bibliyometrik analizi SciMAT programı ile yapılmıştır.
Bulgular: COVİD-19 döneminde sağlık hizmetleri alanındaki kalite çalışmaları özellikle yaşam kalitesi kavramı üzerinde odaklanmıştır. Yaşam kalitesi (n=82) ve akıl sağlığı (n=80) en sık anahtar kelimelerdendir. Yaşam kalitesini etkileyen “uykusuzluk,” “depresyon,” ve “fiziksel aktivite” temaları da olarak en sık tartışılan konular arasındadır.
Sonuç: Pandemi döneminde araştırmalar yönetsel kalite araştırmalarından ziyade yaşam kalitesi konularına odaklanmıştır. Pandemilerde hastalar ve sağlık çalışanları için sağlık sonuçları öncelik olsa da yönetsel kalite konularının araştırmacılar, geniş bir perspektiften ele alınmalıdır.
Introduction and Objective: COVID-19 has significantly affected healthcare processes along with quality studies in healthcare services. This research aims to reveal the bibliometric profile of quality studies in healthcare during COVID-19.
Materials and Methods: The data were obtained from the Web of Science (WoS) core collection (n=470). The search criteria were used to access quality studies conducted in healthcare during the pandemic. Bibliometric analysis was made with the SciMAT program.
Results: During COVID-19, quality studies in healthcare focused on mental health subjects. "Quality of life" (n=82) and "mental health" (n=80) were the most frequent keywords. The themes of "insomnia," "depression," and "physical activity, which also affect the quality of life, were among the most frequent subjects.
Conclusion: During the pandemic period, research focused on subjects of quality of life rather than managerial quality research. Although health outcomes for patients and healthcare professionals are a priority in pandemics, managerial quality issues must be addressed from a broader perspective.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |