Amaç: Bu çalışma sağlık disiplini öğrencilerinin klinik uygulamalara yönelik düşünce ve kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma 20.07.2023-20.10.2023 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmaya Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi veri toplama sürecinde staj yapan 180 sağlık disiplini öğrencisi dahil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda geliştirilen 14 maddeden oluşan Tanıtıcı Bilgi Formu ve Durumluk Sürekli Kaygı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular : Çalışmamızda durumluk kaygı ölçeği puanı 34.53±5.6, sürekli kaygı ölçeği puanı 36(19-79) olarak belirlenmiştir. Sağlık disiplini öğrencilerinin durumluluk ve sürekli kaygı düzeyleri hafif seviyede olarak saptanmıştır. Bölümü isteyerek seçenlerin, bölümü okumaktan memnun olanların, kendini bölüme uygun ve staja çıkmaya hazır hissedenlerin, staj için teorik bilgisini yeterli bulanların ve stajda olumsuz bir deneyim yaşamaktan korkmayanların durumluluk ve sürekli kaygı ölçeği puanları daha düşük bulunmuştur.
Sonuç: Sağlık disiplini öğrencilerinin klinik uygulamalardan beklenilen kazanımları sağlayabilmeleri için klinik uygulamalar öncesinde eğitim sürecinde öğrenciyi merkeze alan düzenlemeler yapılması, sağlık disiplini öğrencilerinin meslek algılarının güçlendirilmesi, uygun eğitim ve öğretim ortamlarının oluşturulması ve teorik eğitimlerin uygulama öncesi etkin danışmanlıklarla pekiştirilerek klinik uygulamaya hazırlanması gerekmektedir. Böylece öğrencilerinin kaygılarının kontrol altına alınabileceği düşünülmektedir. Bu doğrultuda gelecekteki çalışmalarda sağlık disiplini öğrencilerinin klinik uygulama öncesi kaygı düzeylerinin derinlemesine ele alınması, daha fazla örneklem ve farklı bölümlerin de dahil edildiği kapsamlı çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Objective: The aim of this study was to determine the thoughts and anxiety levels of health discipline students towards clinical practice.
Materials and Method: The study was conducted between 20.07.2023-20.10.2023. The study included 180 health discipline students doing internship at Samsun Training and Research Hospital during the data collection process. Data were collected using a 14-item Descriptive Information Form and State Trait Anxiety Scale developed by the researchers in line with the literatüre.
Results: In our study, the state anxiety scale score was 34.53±5.6 and the trait anxiety scale score was 36 (19-79). State and trait anxiety levels of health discipline students were found to be mild. The state and trait anxiety scale scores of those who chose the department willingly, those who were satisfied with studying the department, those who felt themselves suitable for the department and ready for internship, those who found their theoretical knowledge sufficient for internship, and those who were not afraid of having a negative experience in internship were found to have lower state and trait anxiety scale scores.
Conclusion and recommendations: In order for health discipline students to achieve the expected gains from clinical practice, it is necessary to make student-centered arrangements in the education process before clinical practice, to strengthen health discipline students' perception of their profession, to create appropriate education and training environments, and to prepare them for clinical practice by reinforcing theoretical education with effective counseling before practice. Thus, it is thought that students' anxiety can be controlled. In this direction, it is recommended that in future studies, the anxiety levels of health discipline students before clinical practice should be addressed in depth, and comprehensive studies with more samples and different departments should be conducted.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 4 |