Okul Yönetimi (SAJ), tüm eğitim seviyelerinde eğitim liderliği, politikası ve yönetimine bilimsel katkıda bulunan yüksek kaliteli, hakemli makaleler yayınlar. Dergi, liderlik uygulamaları, politika analizi ve dış krizlerin eğitim sistemleri üzerindeki etkileri dahil olmak üzere okul yönetimindeki hem geleneksel konular hem de güncel sorunlar hakkında akademik çabayı teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Temel Odak Alanları:
•
Eğitim Liderliği: Dönüşümsel, dönüşümcü ve kültüre duyarlı liderlik dahil olmak üzere yenilikçi liderlik modellerini keşfetmek.
•
Politika ve Eğitim Reformu: Ulusal ve uluslararası eğitim politikalarının ve reform hareketlerinin okul yönetimi ve eğitim üzerindeki etkisini incelemek.
•
Kriz Yönetimi ve Liderlik: Savaşlar, doğal afetler ve halk sağlığı acil durumları gibi krizler sırasında eğitim liderliğinin rolünü, dayanıklılık ve iyileşmeye odaklanarak araştırmak.
•
Okul Yönetimi ve Organizasyonu: İnsan kaynakları, akreditasyon ve örgütsel gelişim dahil olmak üzere K-12 okullarının ve yüksek öğrenim kurumlarının yönetimini, idaresini ve operasyonel yapılarını analiz etmek.
•
Karşılaştırmalı ve Küresel Perspektifler: Farklı ülkeler ve bölgelerdeki okul yönetimi uygulamalarına ilişkin karşılaştırmalı perspektifleri sunmak ve kültürler arası liderlik ve yönetime vurgu yapmak.
•
Eğitimin Güncel Zorlukları: Eğitimde eşitlik, kaynak tahsisi, öğretmen tutma ve okul yönetiminde teknolojinin entegrasyonu gibi çağdaş zorlukları ele almak.
İlgi Çeken Temel Konular:
•
Kriz Sırasında Liderlik: Çatışma, yerinden edilme ve kriz dönemlerinde eğitim sürekliliğini yönetmede okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rolü.
•
Topluluk Katılımı: Eğitim sonuçlarını iyileştirmek için okul liderleri, öğretmenler, veliler ve daha geniş topluluk arasındaki iş birliğinin önemi.
•
Teknolojik Yenilikler: Dijital araçların, veri analitiğinin ve yapay zekanın okul yönetimi ve eğitim liderliği üzerindeki etkisini keşfetme.
•
Kapsayıcı Eğitim Liderliği: Eğitimde çeşitliliği, katılımı ve erişilebilirliği önceliklendiren liderlik uygulamalarını teşvik etme.
•
Öğretmen ve Yönetici Gelişimi: Eğitim kurumlarında mesleki gelişim, kariyer ilerlemesi ve örgütsel öğrenmeye odaklanma.
Sahanın Sesi
Akran denetimli akademik makalelere ek olarak, Okul Yönetimi (SAJ) eğitim liderlerinin, okul liderlerinin, öğretmenlerin ve uygulayıcıların seslerini duyurmayı bir gereklilik olarak görmektedir.
Eğitim liderliği ve öğretim rollerinde bulunanların karşılaştığı gerçek dünya zorluklarını vurgulayan, pratik çözümler ve içgörüler sunan katkıları bekliyoruz.
Bu akran denetimli olmayan gönderiler, uygulayıcıların deneyimlerini, uzmanlıklarını ve okul yönetimine yönelik yenilikçi yaklaşımlarını paylaşmaları için değerli bir platform sağlayacaktır.
Okul Yönetimi (SAJ), bu bakış açılarını dahil ederek akademik araştırma ile eğitim sisteminin pratik gerçekleri arasındaki boşluğu kapatmayı amaçlamaktadır.
Okul Yönetimi (SAJ), eğitim alanındaki araştırmacılar, politika yapıcılar ve uygulayıcılar için değerli içgörüler sağlayarak okul yönetiminin teorisini, uygulamasını ve zorluklarını tartışmak için önde gelen bir platform olmayı amaçlamaktadır.
Okul Yönetimi (SAJ)’ın Odaklandığı Konular ve Makale Türleri
Okul Yönetimi (SAJ), okul yönetimi, liderlik ve eğitim uygulamaları anlayışını ilerleten yüksek kaliteli, kapsamlı, pratik katkılar sunan akademik çalışmaları yayınlar. Okul Yönetimi (SAJ), hem deneysel araştırmaları hem de uygulayıcıların yaşanmış deneyimlerini yansıtmayı ve okul liderliği ve eğitim yönetimi konusunda geniş ve çeşitli bakış açıları sağlamayı amaçlamaktadır. Dergi, aşağıdaki kategorilerde gönderileri kabul etmektedir:
Makale Türleri:
1. Araştırma Makaleleri: Çeşitli araştırma metodolojilerini kullanarak okul yönetimi ve eğitim liderliğine yeni bilgi veya iç görüler katan orijinal betimsel çalışmalar.
2. Deneysel Çalışmalar: Okul yönetimi ve liderlik bağlamında müdahalelerin, politikaların veya uygulamaların etkinliğini araştıran çalışmalar.
3. Eylem Araştırması: Planlama, eylem, gözlem ve yansıtma döngüsü yoluyla okul liderlerini, yöneticileri ve öğretmenleri kendi eğitim bağlamlarında pratik sorunları çözmeye aktif olarak dahil eden araştırmalar.
4. İnceleme Makaleleri: Okul yönetimi alanındaki mevcut araştırmaları özetleyen ve değerlendiren sistematik incelemeler, meta-analizler ve meta-sentezler.
5. Teorik Makaleler: Eğitim liderliği ve yönetimiyle ilgili teorileri ve çerçeveleri öneren, eleştiren veya geliştiren makaleler.
6. Eleştirel Analizler: Okul yönetimi ve eğitim liderliğindeki güncel tartışmalar, eğilimler veya uygulamaların derinlemesine değerlendirmeleri ve eleştirileri.
7. Uygulayıcı Perspektifleri: Eğitim liderleri, öğretmenler ve uygulayıcıların okul yönetimindeki gerçek dünya deneyimlerini ve zorluklarını yansıtan, akran denetiminden geçmemiş katkıları.
8. Politika ve Enstitü İncelemeleri: Okul liderliğini ve yönetimini etkileyen eğitim politikaları, okul yönetim sistemleri veya kurumsal uygulamaların değerlendirmeleri.
9. Kısa Raporlar: Okul yönetimi alanındaki ortaya çıkan sorunlar veya yenilikçi uygulamalar hakkında kısa raporlar.
10. Konferans ve Etkinlik İncelemeleri: Okul liderliğiyle ilgili konferanslar, atölyeler ve diğer profesyonel toplantılardan elde edilen temel içgörülerin özetleri ve eleştirel analizleri.
11. Profesyonel Görüşler: Okul yönetimi alanındaki uygulayıcıların kişisel içgörüleri veya yansıtıcı parçaları, öğrenilen dersleri veya devam eden zorluklara ilişkin bakış açılarını sunar.
12. Liderlik Vaka Çalışmaları: Okul ortamlarındaki belirli liderlik zorluklarının, kararlarının veya uygulamalarının ayrıntılı incelemeleri.
13. Editöre Mektuplar ve Yorumlar: Güncel tartışmalara veya Okul Yönetimi (SAJ)'nde yayınlanan önceki makalelere yönelik görüşler, düşünceler veya eleştiriler.
14. Yenilikçi Uygulamalar ve Deneyler: Etkileri veya etkililiklerine dair kanıtlarla desteklenen, okul yönetimi veya liderliğine yönelik yeni, deneysel yaklaşımları tanımlayan katkılar.
Okul Yönetimi (SAJ)’ın Odak Alanları:
•
Akademik ve Pratik Denge: Gönderiler, hem okul yönetiminin teorik anlayışını hem de okul liderlerinin ve eğitimcilerin pratik, gerçek dünya deneyimlerini ilerletmeye odaklanmalıdır.
•
Disiplinlerarası Katkılar: Okul liderliğindeki zorlukları ele almak için liderlik çalışmaları, psikoloji, sosyoloji ve kamu yönetimi gibi çeşitli disiplinlerden içgörüleri bir araya getiren makaleler.
•
Uygulayıcı Seslerinin Dahil Edilmesi: Akran denetimli akademik makalelere ek olarak Okul Yönetimi (SAJ), okul liderleri ve öğretmenler de dahil olmak üzere uygulayıcıların akran denetimli olmayan gönderilerini yayınlamaya ve onların sesleri, deneyimleri ve uzmanlıkları için bir platform olmaya kararlıdır.
• Küresel ve Yerel Perspektifler: Dergi, hem eğitim liderliğinin evrensel yönlerini hem de bölgeye özgü zorlukları ve çözümleri inceleyen katkıları memnuniyetle karşılamaktadır.
•
Yenilikçi ve Eylem Odaklı: Okul Yönetimi (SAJ), uygulayıcılar ve politika yapıcılar için eyleme geçirilebilir içgörüler sunan, okul liderliği ve yönetiminde yeni yaklaşımlar veya yenilikçi uygulamalar öneren araştırma, düşünce ve raporlar yayınlamayı amaçlamaktadır.
Okul Yönetimi (SAJ), titiz araştırmalardan yansıtıcı uygulayıcı görüşlerine kadar uzanan geniş bir makale türü yelpazesini benimseyerek, okul yönetimi alanında bilgi alışverişi ve pratik söylem için dinamik bir platform olmayı hedeflemektedir.
Yayımlanma Ayları
Haziran
Aralık