Bu araştırmada eğitim yöneticilerinin norm kadro sayılarının yeterli olup olmadığına, yaşanan sorunların neler olduğuna, norm kadro planlamasına yönelik algıların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması uygulandığı çalışmanın verileri yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. İstanbul ili Tuzla ilçesindeki ilkokul, ortaokul, anadolu lisesi ve meslek lisesinde görev yapan 10 okul müdürü, 22 okul müdür yardımcısıyla görüşülerek çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda yönetici norm kadrolarının yeterli olmadığı; “öğrenci sayı kriterinin düşürülmesi”, “iş yüküne göre kadro”, “sabit yönetici kadrosu”, “müdür başyardımcılığı kadrosu açılması” görüşleri ortaya çıkmıştır.
Norm Kadro Okul Müdürü Okul Müdür Yardımcısı Eğitim Yöneticisi Planlama
The efficiency of the standard staff of administrators, the problems encountered, the perceptions on the planning of standard staff are aimed to study in this research. The data of the study which is one of the methods of qualitative research by using the structured interviewer form. The study is performed by interviewing with 10 school managers and 22 assistant managers working in primary, secondary, anatolian and vocational scholls of İstanbul, Tuzla district. As a result of the study the following opinions are revealed; the inefficiency of the standard staff of the Administrative staff, the requirement of reducing the criteria of the number of students, suitable standard staff for the workload, stable executive staff and the need of staffing of the head-assistant manager position.
Standard Staff School Manager Assistant Manager Education Manager Planning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |