Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin organ nakli ve
bağışı konusundaki bilgi, tutum ve davranışlarını belirlemek amacıyla yapıldı.
Tanımlayıcı-karşılaştırmalı tipteki bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı
bahar döneminde, Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören toplam 851 öğrenci ile yürütüldü. Veriler
Anket Formu ile toplandı. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, sayı,
yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve ki kare testleri kullanıldı. Çalışmada
öğrencilerin organ nakli ve bağışına yönelik bilgilerinin yeterli düzeyde
olmadığı; öğrencilerin organ bağışına yönelik olumlu tutumlarının olduğu,
ancak, organ bağışını düşünenlerin ve organ bağışında bulunanların oranının
düşük olduğu; organ bağışlamayı düşünme durumunun sınıf düzeyi, ailenin
yaşadığı bölge, babanın eğitim düzeyi, organ bağışı konusunda bilgisi olma,
organ bağışının hayat kurtarıcı bir rolü olduğuna inanma ve ailesinde organ
bağışına ihtiyaç duyan bireyin bulunma durumuna göre anlamlı farklılık
gösterdiği tespit edildi. Araştırma sonuçları doğrultusunda, hemşirelik eğitim
müfredatlarında organ nakli ve bağışı konularına daha fazla yer verilmesi ve bu
alanda uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için de organ nakli ve bağışını temel
alan seçmeli derslerin müfredatlara eklenmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.