Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ulusal ve Uluslararası Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Ağ Kullanımı ile Yalnızlık Düzeyi Arasındaki ilişki

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 3, 513 - 526, 01.12.2022
https://doi.org/10.25279/sak.1102113

Öz

Giriş: Teknoloji ve iletişim çağı olarak adlandırılan bu döneminde; sosyal ağ siteleri, bilgisayar, internet kullanımı ve cep telefonu üniversite öğrencilerinin hayatının vazgeçilmez parçasıdır. Üniversite öğrencileri bu ağ sitelerini çoğunlukla yalnızlık duygusunun azaltılması amacıyla kullanmaktadır. Amaç: Bu araştırmanın amacı, ulusal ve uluslararası üniversite öğrencilerinin sosyal ağ kullanımı ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma, sağlık alanında bölümlerde öğrenim gören 218 ulusal, 134 uluslararası üniversite öğrencisi ile yürütüldü. Araştırmanın verileri “Sosyodemografik Form”, “Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Amaçları Ölçeği” ve “UCLA Yalnızlık Ölçeği” kullanılarak toplandı. Bulgular: Katıtımcıların %59'u ulusal, %41'i uluslararası üniversite öğrencisidir. Katılımcıların %53.4'ü interneti günde 1 ile 3 saat arası kullandığı belirlendi. Ulusal ve uluslararası üniversite öğrencilerinin UCLA Yalnızlık Ölçeği toplam puanları ve AUSNS’nin sosyal etkileşim ve iletişim amaçlı alt ölçek puanı ile UCLA Yalnızlık Ölçeği puanının istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönde ancak çok zayıf bir ilişki gösterdiği belirlendi (r= 0.184; p= 0.013). AUSNS'nin diğer alt ölçekleri ve UCLA Yalnızlık Ölçeği toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmedi (p>0.05). Uluslararası öğrencilerin AUSNS genel toplamı (r= 0.180; p= 0.048), sosyal etkileşim ve iletişim amaçlı alt ölçek puanı ile UCLA Yalnızlık Ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif ancak çok zayıf bir ilişki tespit edildi (r= 0.182; p= 0.046), (p<0.05). Sonuç ve öneriler: Bu çalışma ile öğrencilerin sıklıkla kullandığı sosyal ağın Facebook olduğu, erkeklerin, Diş Hekimliği öğrencilerinin, üst sınıfta eğitim görenlerin daha yalnız olduğu saptandı. Uluslararası öğrencilerin daha yalnız, sosyal ağ sitelerini daha fazla kullandıkları, aylık gelirin yanlızlık üzerinde etkili olduğu, her iki grupta da yalnızlık düzeyi yüksek olan öğrencilerin sosyal ağ sitelerini sosyal etkileşim ve iletişim amacıyla kullandıkları belirlendi.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Proje numarası bulunmamaktadır

Kaynakça

  • Acar, S., ve Yenmiş, A. (2014). Eğitimde sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Facebook örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, Bürokon Özel Sayısı, 55-66.
  • Aznar-Díaz, I., Romero-Rodriguez, J. M., García-González, A., ve Ramírez-Montoya, M. S. (2020). Internet addiction and academic procrastination of Mexican and Hispanic university students: Correlation and potential factors. PLoS ONE, 15(5), e0233655.
  • Balhara, Y. P. S., Doric, A., Stevanovic, D., Knez, R., Singh, S., Chowdhury, M. R. R., & Le, H. L. T. C. H. (2019). Sekiz ülkedeki kolej ve üniversite öğrencileri arasında Problemli İnternet Kullanımının İlişkisi: Uluslararası bir kesitsel çalışma. Asya Psikiyatri Dergisi , 45 , 113-120.
  • Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social Network Sites: Sefiniton, History And Scholarship. Journal of Computer Mediated Communication, 13, 210-230.
  • Demir, A. (1989). UCLA the validity and reliability of the loneliness scale. Journal of Psychology, 7(23), 14–28.
  • Demkow-Jania, M., Kopera, M., Trucco, EM, Kobyliński, P., Klimkiewicz, A., Abramowska, M., March, A., ve Jakubczyk, A. (2021). Substance use disorder status moderates the association between personality traits and problematic mobile phone/ınternet use. Journal of Clinical Medicinei, 10 (5), 919.
  • Diehl, K., Jansen, C., Ishchanova, K., ve Hilger-Kolb, J. (2018). Loneliness at universities: determinants of emotional and social loneliness among students. Int J Environ Res Public Health, 15(9), 1865.
  • Erol, O., ve Cırak, N. S. (2019). Exploring the loneliness and ınternet addiction level of college students based on demographic variables. Contemporary Educatıonal Technology, 10(2), 156-172.
  • Fcca, S. A. B. S., Uddin, M. T., Imon, I. H., Fahim, A. Y., Islam, M. J., Riya, T. A., & Hossain, A. (2021). A comprehensive study of mental health issues: impact on overseas university students. Psychohealth: Scientific Journal of Psychology and Mental Health, 1(1), 1-11.
  • Gür, S., Bakırcı, Ö., Karabaş, B., Bayoğlu, F., ve Atlı, A.(2018). The effect of university students' social media addiction on academic procrastination behaviors. Journal of İnönü University Institute of Educational Sciences, 5(10), 68-77.
  • Gökyer, N. (2017). Psychological adaptation of foreign university students. Journal of Higher Education and Science,7(1), 98-108.
  • Hall, A. S., ve Parsons, J. (2021). Internet addiction: College student case study using best practices in cognitive behavior therapy. J Couns Psychol, 23(4), 312-327.
  • Kanat, S. (2019). The relationship between digital game addiction, communication skills and loneliness perception levels of university students. International Education Studies, 12(11), 80-93.
  • Karal, H., ve Kokoç, M. (2010). A scale development study to determine university students' purposes of using social networking sites. Turkish Journal of Computerand Mathematics Education, 1(3), 251-263.
  • Kozikoğlu, I, ve Aslan, M. (2018). Socio-cultural, psychological and academic problems of undergraduate Syrian students in Turkey. Issues in Educational Research, 28(3), 701-719.
  • Lin, M. P., Wu, J. Y. W., You, J., Hu, W. H. ve Yen, C. F. (2018). Prevalence of internet addiction and its risk and protective factors in a representative sample of senior high school students in Taiwan. J Adolesc, 62, 38-46.
  • McHugh Power, J., Hannigan, C., Hyland, P., Brennan, S., Kee, F., ve Lawlor, B. A. (2020). Depressive symptoms predict increased social and emotional loneliness in older adults. Aging Ment Health, 24(1), 110-118.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 30 Nisan 2021 tarihinde https://www.meb.gov.tr adresinden erişildi.
  • Mollaoğlu, M., Hastaoğlu, F., Başer, E., ve Mollaoğlu, S. (2019). Investigation of social media usage characteristics and attitudes of health services vocational school students. IBAD, 4(2), 157-166.

The Relationship Between Social Network Use and Loneliness Level in National and International University Students

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 3, 513 - 526, 01.12.2022
https://doi.org/10.25279/sak.1102113

Öz

Introduction: In this period, which is called the age of technology and communication; Social networking sites, computer, internet use and mobile phone are indispensable parts of university students' lives. University students mostly use these web sites to reduce the feeling of loneliness. Aim: The aim of this study is to determine relationship between the use of social networks and loneliness levels of national and international university students. Material and Methods: The research was conducted with 218 national and 134 international university students studying in health departments. The data of study were collected using “Sociodemographic Form”, “The Intended Use of Social Networking Sites Scale” and “UCLA Loneliness Scale”. Results: 59% of participants are national, 41% are international university students. It was determined that 53.4% of the participants used the internet for 1-3 hours a day. It was determined that the UCLA Loneliness Scale total scores of national and international university students and the AUSNS subscale score for social interaction and communication, the UCLA Loneliness Scale score showed a statistically significant, positive, but very weak relationship (r= 0.184; p= 0.013). There was no statistically significant correlation between the other subscales the AUSNS and the UCLA Loneliness Scale total scores (p>0.05). A statistically significant, positive but very weak correlation was found between the AUSNS grand total international students (r= 0.180; p= 0.048), social interaction and communication subscale scores and UCLA Loneliness Scale (r= 0.182; p= 0.046), (p<0.05). Conclusion: In this study, it was determined that social network that students frequently use is Facebook, and men, Dentistry students, upper-class students are more lonely. It was determined international students used social networking sites more alone, monthly income was effective loneliness, and students with high levels of loneliness in both groups used social networking sites for social interaction and communication.

Proje Numarası

Proje numarası bulunmamaktadır

Kaynakça

  • Acar, S., ve Yenmiş, A. (2014). Eğitimde sosyal ağların kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Facebook örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, Bürokon Özel Sayısı, 55-66.
  • Aznar-Díaz, I., Romero-Rodriguez, J. M., García-González, A., ve Ramírez-Montoya, M. S. (2020). Internet addiction and academic procrastination of Mexican and Hispanic university students: Correlation and potential factors. PLoS ONE, 15(5), e0233655.
  • Balhara, Y. P. S., Doric, A., Stevanovic, D., Knez, R., Singh, S., Chowdhury, M. R. R., & Le, H. L. T. C. H. (2019). Sekiz ülkedeki kolej ve üniversite öğrencileri arasında Problemli İnternet Kullanımının İlişkisi: Uluslararası bir kesitsel çalışma. Asya Psikiyatri Dergisi , 45 , 113-120.
  • Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social Network Sites: Sefiniton, History And Scholarship. Journal of Computer Mediated Communication, 13, 210-230.
  • Demir, A. (1989). UCLA the validity and reliability of the loneliness scale. Journal of Psychology, 7(23), 14–28.
  • Demkow-Jania, M., Kopera, M., Trucco, EM, Kobyliński, P., Klimkiewicz, A., Abramowska, M., March, A., ve Jakubczyk, A. (2021). Substance use disorder status moderates the association between personality traits and problematic mobile phone/ınternet use. Journal of Clinical Medicinei, 10 (5), 919.
  • Diehl, K., Jansen, C., Ishchanova, K., ve Hilger-Kolb, J. (2018). Loneliness at universities: determinants of emotional and social loneliness among students. Int J Environ Res Public Health, 15(9), 1865.
  • Erol, O., ve Cırak, N. S. (2019). Exploring the loneliness and ınternet addiction level of college students based on demographic variables. Contemporary Educatıonal Technology, 10(2), 156-172.
  • Fcca, S. A. B. S., Uddin, M. T., Imon, I. H., Fahim, A. Y., Islam, M. J., Riya, T. A., & Hossain, A. (2021). A comprehensive study of mental health issues: impact on overseas university students. Psychohealth: Scientific Journal of Psychology and Mental Health, 1(1), 1-11.
  • Gür, S., Bakırcı, Ö., Karabaş, B., Bayoğlu, F., ve Atlı, A.(2018). The effect of university students' social media addiction on academic procrastination behaviors. Journal of İnönü University Institute of Educational Sciences, 5(10), 68-77.
  • Gökyer, N. (2017). Psychological adaptation of foreign university students. Journal of Higher Education and Science,7(1), 98-108.
  • Hall, A. S., ve Parsons, J. (2021). Internet addiction: College student case study using best practices in cognitive behavior therapy. J Couns Psychol, 23(4), 312-327.
  • Kanat, S. (2019). The relationship between digital game addiction, communication skills and loneliness perception levels of university students. International Education Studies, 12(11), 80-93.
  • Karal, H., ve Kokoç, M. (2010). A scale development study to determine university students' purposes of using social networking sites. Turkish Journal of Computerand Mathematics Education, 1(3), 251-263.
  • Kozikoğlu, I, ve Aslan, M. (2018). Socio-cultural, psychological and academic problems of undergraduate Syrian students in Turkey. Issues in Educational Research, 28(3), 701-719.
  • Lin, M. P., Wu, J. Y. W., You, J., Hu, W. H. ve Yen, C. F. (2018). Prevalence of internet addiction and its risk and protective factors in a representative sample of senior high school students in Taiwan. J Adolesc, 62, 38-46.
  • McHugh Power, J., Hannigan, C., Hyland, P., Brennan, S., Kee, F., ve Lawlor, B. A. (2020). Depressive symptoms predict increased social and emotional loneliness in older adults. Aging Ment Health, 24(1), 110-118.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 30 Nisan 2021 tarihinde https://www.meb.gov.tr adresinden erişildi.
  • Mollaoğlu, M., Hastaoğlu, F., Başer, E., ve Mollaoğlu, S. (2019). Investigation of social media usage characteristics and attitudes of health services vocational school students. IBAD, 4(2), 157-166.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Makaleler
Yazarlar

Birsel Canan Demirbağ 0000-0002-7533-7201

Havva Öztürk 0000-0001-8515-6263

İlknur Kahriman 0000-0002-6968-9446

Proje Numarası Proje numarası bulunmamaktadır
Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2022
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demirbağ, B. C., Öztürk, H., & Kahriman, İ. (2022). Ulusal ve Uluslararası Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Ağ Kullanımı ile Yalnızlık Düzeyi Arasındaki ilişki. Health Academy Kastamonu, 7(3), 513-526. https://doi.org/10.25279/sak.1102113

Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.