Introduction and aim: The time spent during studying at a university is an important period for the acquisition of healthy life skills'. This study was conducted as a descriptive study in order to determine the healthy life skills of nursing students and the factors that might affect students' healthy life skills). Material and Method: 298 nursing students who were studying at the School of Health Sciences of a private university in Istanbul were included in the study. Data of the research was collected by using "Personal Information Form" and "Healthy Life Skills Scale”. For statistical analysis, percentage calculations, average measures, Kruskal Wallis test and Mann Whitney U test were used. Results: The overall score of the scale was 65.83±9.23. When the subscales of the scale were examined; It was found that "The Importance Given to Health" subscale score was the highest score (26.07 ± 3.91) and the "Health Priority” subscale score was the lowest score (10.66 ± 1.39). It was found that female students' healthy life skills were better than male students’ score (p<0.05 ). It was determined that the second year students and students who did not have smoking and drinking habits had healthier life skills (p<0.05). Conclusion: As a result of this study, the healthy life skills level of the nursing students was found to be above the average. Students' year level, gender, use of alcohol and smoking affected healthy life skills.
Nursing Students Health Health Behaviors Healthy Life Styles
Giriş ve amaç: Bir üniversitede okurken geçirilen süre, sağlıklı yaşam becerilerinin kazanılması için önemli bir dönemdir. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam becerilerini ve öğrencilerin sağlıklı yaşam becerilerini etkileyebilecek faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmaya İstanbul'da bulunan, bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Yüksekokulunda öğrenim görmekte olan 298 hemşirelik öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri "Kişisel Bilgi Formu" ve "Sağlıklı Yaşam Becerileri Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. İstatistiksel analiz için yüzde hesaplamaları, ortalama ölçümler, Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Bulgular: Ölçeğin toplam puanı 65.83±9.23’tür. Ölçeğin alt ölçekleri incelendiğinde; “Sağlığa Verilen Önem” alt ölçek puanının en yüksek puan (26.07 ± 3.91), “Sağlık Önceliği” alt ölçek puanının ise en düşük puan (10.66 ± 1.39) olduğu bulunmuştur. Kız öğrencilerin sağlıklı yaşam becerilerinin erkek öğrencilere göre daha iyi olduğu saptanmıştır (p<0.05). İkinci sınıf öğrencilerin ve sigara ve alkol alışkanlığı olmayan öğrencilerin daha iyi sağlıklı yaşam becerilerine sahip oldukları belirlenmiştir (p<0.05). Sonuç: Bu çalışma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı yaşam becerileri düzeyi ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Öğrencilerin yaş düzeyi, cinsiyeti, alkol ve sigara kullanımı sağlıklı yaşam becerilerini etkilemiştir.
Sağlık Sağlık Tutumu SağlıklıYaşam Tarzı Hemşirelik Öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.