Giriş: Bu çalışma etkili emziren ve emzirmede yeterli olduğunu düşünen annelerin bebekleriyle bağlanma düzeyinin belirlenmesi’ amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma Gaziantep Kavaklık Rotary Aile Sağlığı Merkezinde Mart-Haziran 2017 tarihleri arasında yapılmıştır. Bu çalışmada Kadınların Sosyo-Demografik Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Anket formu, latch emzirme tanılama ve değerlendirme ölçeği, Emzirme Öz-Yeterlilik Ölçeği ve Maternal bağlanma ölçeği kullanılmıştır. Veriler, SPSS for Windows 17 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskall Wallis ve Mann Whitney U testi, Spearman Korelasyon testi ,Kurtosis ve skewness katsayıları, İç tutarlılık Cronbach α katsayısı kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan kadınlar LATCH emzirme tanılama ve değerlendirme ölçeğinden ortalama 9.87±0.42, emzirme öz yeterlilik ölçeğinden 63.51±10.71 ve maternal bağlanma ölçeğinden 101.58±2.28 puan almışlardır. Eğitim düzeyi ve emzirme zamanına göre emzirme öz yeterlilik puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Emzirme öz yeterlilik puanı ile maternal bağlanma puanı arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü, düşük düzeyli anlamlı ilişki vardır (p<0.05).
Sonuç: Emzirme öz-yeterlilik düzeylerinin annenin yaşı ve emzirme zamanından etkilendiği, maternal bağlanma düzeyinin de annenin yaşından etkilendiği belirlenmiştir. Emzirme öz yeterlilik puanı arttıkça maternal bağlanma puanı da artmaktadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda emzirmede başarı oranı yüksek annelerin emzirme öz yeterliliği ve meternal bağlama düzeyinin de yüksek olduğu görülmektedir.
Anahtar kelimeler: Emzirme, Sağlık hizmetleri araştırması, Anne-çocuk ilişkisi, Hemşirelik, anne-çocuk
Emzirme Sağlık hizmetleri araştırması Hemşirelik Anne-çocuk ilişkisi Hemşirelik, anne-çocuk
yok
-
Çalışmaya gönüllü olarak katılan kadınlara teşekkür ederiz.
Objective: This study aims to determine the relationship between breastfeeding success and breastfeeding self-efficacy and maternal infant attachment.
Methods: The study was conducted in xxx Family Health Center between March -June 2017. The questionnaire form, the LATCH Breastfeeding Identification and Assessment Scale, the Breastfeeding Self-Efficacy Scale, and the Maternal Attachment Inventory were used to collect data in the study. The Kruskall Wallis Analysis Mann, Whitney-U Analysis, Spearman Correlation and Kurtosis and skewness coefficients, Internal consistency Cronbach α coefficient were used in data analysis.
Results: The women who participated in the study had an average score of 9.87±0.42 in the LATCH Breastfeeding Identification and Assessment Scale, 63.51±10.71 in the Breastfeeding Self-Efficacy Scale and 101.58±2.28 in the Maternal Attachment Inventory. The difference between the average Breastfeeding Self-Efficacy Scores according to the level of education and time when breastfeeding started was statistically significant (p<0.05). The statistical relationship between the Breastfeeding Self-Efficacy Scale Score and Maternal Attachment Inventory Score was positive and significant at a low level (p<0.05).
Conclusion: It was found that breastfeeding self-efficacy levels were affected by the mother’s age and the time when breastfeeding started, and that maternal attachment levels were affected by the mother’s age. Young mothers had lower attachment levels. It was observed that as breastfeeding self-efficacy score increased, maternal attachment score increased. Based on the study results, mothers with a high success rate in breastfeeding also had high breastfeeding self-efficacy and maternal bonding levels.
Breast feeding Health services research Mother-child relationship Nursing Maternal-Child.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kadın Hastalıkları ve Doğum |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.