Giriş: Covid-19 pandemisinde, Covid-19 tedavisinin olmaması, bireyleri tedavi arayışında farklı yolları araştırmaya sebep olmuştur. Bu yollardan biri bağışıklık arttırıcı ürünler ve onların bu ürünlerde önemli bir yeri olan fitoterapi tedavisidir. Amaç: Bu çalışmada COVID-19 pandemisinde google trends üzerinden Türkiye’de insanların fitoterapi ve fitoterapik ürünleri araştırma ilgilerinde bir değişiklik olup olmadığı görülmek istenmiştir. Gereç ve yöntem:09.04.2018-31.01.2021 tarihleri arasında Google Trends üzerinde yapılan araştırma hacimleri değerlendirildi. Fitoterapi ürünlerine yönelik insanların yaptıkları arama hacimlerini belirlemek üzere 30 ‘arama terimi’ kullanıldı. Excel ve SPSS programları kullanılarak aylık, yıllık ve pandemi öncesi-sonrası dönem rakamları belirlendi. Bulgular: COVID-19 pandemisi öncesinde Fitoterapi arama terimlerine yönelik arama hacmi ortalaması 33.17 iken, COVID-19 pandemisi döneminde 41.84 olarak belirlendi. COVID-19 pandemisi döneminde Fitoterapi uygulamaları arama hacmi, COVID-19 pandemi öncesi dönemine göre anlamlı seviyede yüksek olarak saptandı (p=0.001). Çalışmamızda, pandemi döneminde arama hacmi ortalaması en sık görülen terimler 2021 yılı için yeşil çay, rezene, papatya çayı, melisa çayı, biberiye olarak belirlendi. Pandemi döneminin başladığı 2020 yılı için de rezene, biberiye, anason, papatya çayı, yeşil çay, adaçayı, hatmi, yaban mersini olarak tespit edildi. Sonuç: İlginin arttığı fitoterapinin uygulanmasında sağlık çalışanlarının primer görev yapması ve halkı bu konuda bilinçlendirmesi büyük öneme sahiptir.
Yoktur.
Yoktur.
Introduction: In the Covid-19 pandemic, the lack of Covid-19 treatment has led individuals to search for different ways to seek treatment. One of these ways is immune-enhancing products and phytotherapy treatment, which has an important place among these products. Aim: In this study, it was aimed to see whether there is a change in people's research interest in phytotherapy and phytotherapy products in Turkey through google trends during the COVID-19 pandemic. Material and Methods: The research volumes made on Google Trends Between 09.04.2018 and 31.01.2021 were evaluated. 30 'search terms' were used to determine the volume of searches people made for phytotherapy products. Using Excel and SPSS programs, monthly, annual and pre-post-pandemic period figures were determined. Results:While the average search volume for Phytotherapy search terms had been 33.17 before the COVID-19 pandemic, it was 41.84 during the COVID-19 pandemic. The search volume for phytotherapy applications during the COVID-19 pandemic was found to be significantly higher than before the COVID-19 pandemic (p=0.001). The most common terms with the average search volume during the pandemic period were determined as green tea, fennel, chamomile tea, lemon balm tea, rosemary for 2021. Fennel, rosemary, anise, chamomile tea, green tea, sage, marshmallow, blueberry were detected for the year 2020, when the pandemic period began. Conclusion and suggestions: In the application of phytotherapy, which has gained interest, it is of great importance that the health workers perform a primary duty and raise the awareness of the public on this issue.
Yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Hastalıkları, Geleneksel, Tamamlayıcı ve Bütünleştirici Tıp |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yoktur. |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.