Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ SÜRECİN BAZI BOYUTLARINA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Sayı: 14, 161 - 174, 09.05.2013

Öz

Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin program, planlama, sınıf birleştirmeleri ve görev süreçlerine
ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma örneklemini Kırşehir
ilinde görev yapmakta olan 219 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı
tarafından geliştirilen ve Cronbach Alpa iç tutarlık katsayısı 0,82 olan ölçek ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans, yüzde, ağırlıklı ortalama ve standart sapma değerlerine
bakılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, okullarda program hedeflerine yerli düzeyde ulaşılamamakta,
öğretmenler programın geliştirme sürecine aktif katılma isteğinde bulunmakta, kendilerinin
mesleki gelişmelerinde hizmet öncesi eğitim veren kurumları önemli görmekte ve mevcut
mekanı etkili kullanma görüşündedirler. Buna karşın, sınıf birleştirmeleri, ekip öğretimi konularına
yeterince taraf olmamaktadırlar.

Kaynakça

  • ARSEVEN, A.D., Alan Araştırma Yöntemi. Ankara: Gül Yayınevi-1993.
  • BELLON, J.J, J.R.HANDLER,. Curriculum Development and Evaluation a Desing For Improvement, Kendal /Hunt P.C.-1982.
  • DEMİREL, Ö., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık -1999.
  • DOĞAN, H., Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Ankara – 1997.
  • ERTÜRK,S., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara:Yelkentepe Yay. :4 - 1984.
  • GÜVEN, İ., “Etkili Bir Öğretim İçin Öğretmenden Beklenenler”, Milli Eğitim Dergisi, sayı 164-2004.
  • KAPTAN, S., Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Rehber Yayınevi – 1998.
  • KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Sanem Matbaacılık, 4.Basım- 1991.
  • KEMP, J.E., Planning and Producing Audivisual Materials, New York:T.Y.Crowell- 1975.
  • MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü., Öğretmen Yeterlikle- ri. Ankara: Millî Eğitim Basımevi-2002.
  • MEB., Milli Eğitim İstatistikleri-2006.
  • http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/turkıye_egıtım_ıstatıstıklerı_2005_2006.pdf (Eri- şim tarihi: 14.08.2006).
  • OLIVER, A.I., Curriculum Improvement:A Guide To Problems, Principles And Procedurs, New Ork, Head Mead And Co – 1968.
  • SAYLOR, J.G. ve W.M. ALEXANDER., Curriculum Planning For Better Teaching And Learning, New York, Rinehart and Co-1968.
  • SCHALLCROSS, T. ve SPINK, E., “How Primary Trainee Teachers Perceive The Development of Their Own Scientific Knowledge: Links Between Confidence and Competence?”, International Journal of Science education, 24(12), 1293-1312- 2002.
  • SEFEROĞLU, S.S., “Öğretmen Yeterlikleri ve Meslekî Gelişim”,Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, yıl: 5 sayı: 58.-2004.
  • SÖNMEZ, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara:Pegem Y:12 – 1981.
  • TABA, H., Curriculum Development, N.Y:Harcourt, Brace and Word Inc.-1962.
  • TAŞDEMİR, M., Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Ocak Yayınları, 2.basım, An- kara - 2003.
  • VARIŞ F., Eğitimde Program Geliştirme, A.Ü.Yayınları.157-1988.
  • YALIN, H.İ., Öğretim Tasarımı, Pegem yayıncılık, Ankara- tarihsiz.
  • YÖK., Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Bilkent.-1998.

MESLEKİ SÜRECİN BAZI BOYUTLARINA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Sayı: 14, 161 - 174, 09.05.2013

Öz

This research has been performed in order to determine teachers’ views on curriculum, planning, classroom linking and duties. The study was carried over with the 219 classroom teachers working in Kırşehir. The research data were obtained through the scale which was developed by the researcher, and of which the Cronbach Alpha internal consistency coefficient was 0.82. Frequencies, percentages, weighted mean, and standard deviation values were considered in the analysis of the data. The research findings suggest that the curriculum objectives are not sufficiently achieved, that teachers are willing to take active part in the process of curriculum development, they attach importance to the institutions providing pre-service training for their professional development, and that they are of the opinion that the available locations should be used effectively. On the other hand, they are in part against classroom linking and team teaching.

Kaynakça

  • ARSEVEN, A.D., Alan Araştırma Yöntemi. Ankara: Gül Yayınevi-1993.
  • BELLON, J.J, J.R.HANDLER,. Curriculum Development and Evaluation a Desing For Improvement, Kendal /Hunt P.C.-1982.
  • DEMİREL, Ö., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık -1999.
  • DOĞAN, H., Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Ankara – 1997.
  • ERTÜRK,S., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara:Yelkentepe Yay. :4 - 1984.
  • GÜVEN, İ., “Etkili Bir Öğretim İçin Öğretmenden Beklenenler”, Milli Eğitim Dergisi, sayı 164-2004.
  • KAPTAN, S., Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Rehber Yayınevi – 1998.
  • KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Sanem Matbaacılık, 4.Basım- 1991.
  • KEMP, J.E., Planning and Producing Audivisual Materials, New York:T.Y.Crowell- 1975.
  • MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü., Öğretmen Yeterlikle- ri. Ankara: Millî Eğitim Basımevi-2002.
  • MEB., Milli Eğitim İstatistikleri-2006.
  • http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/turkıye_egıtım_ıstatıstıklerı_2005_2006.pdf (Eri- şim tarihi: 14.08.2006).
  • OLIVER, A.I., Curriculum Improvement:A Guide To Problems, Principles And Procedurs, New Ork, Head Mead And Co – 1968.
  • SAYLOR, J.G. ve W.M. ALEXANDER., Curriculum Planning For Better Teaching And Learning, New York, Rinehart and Co-1968.
  • SCHALLCROSS, T. ve SPINK, E., “How Primary Trainee Teachers Perceive The Development of Their Own Scientific Knowledge: Links Between Confidence and Competence?”, International Journal of Science education, 24(12), 1293-1312- 2002.
  • SEFEROĞLU, S.S., “Öğretmen Yeterlikleri ve Meslekî Gelişim”,Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, yıl: 5 sayı: 58.-2004.
  • SÖNMEZ, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Ankara:Pegem Y:12 – 1981.
  • TABA, H., Curriculum Development, N.Y:Harcourt, Brace and Word Inc.-1962.
  • TAŞDEMİR, M., Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Ocak Yayınları, 2.basım, An- kara - 2003.
  • VARIŞ F., Eğitimde Program Geliştirme, A.Ü.Yayınları.157-1988.
  • YALIN, H.İ., Öğretim Tasarımı, Pegem yayıncılık, Ankara- tarihsiz.
  • YÖK., Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Bilkent.-1998.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Taşdemir Bu kişi benim

Adem Taşdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2013). MESLEKİ SÜRECİN BAZI BOYUTLARINA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 161-174.