Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin program, planlama, sınıf birleştirmeleri ve görev süreçlerine
ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma örneklemini Kırşehir
ilinde görev yapmakta olan 219 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı
tarafından geliştirilen ve Cronbach Alpa iç tutarlık katsayısı 0,82 olan ölçek ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans, yüzde, ağırlıklı ortalama ve standart sapma değerlerine
bakılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, okullarda program hedeflerine yerli düzeyde ulaşılamamakta,
öğretmenler programın geliştirme sürecine aktif katılma isteğinde bulunmakta, kendilerinin
mesleki gelişmelerinde hizmet öncesi eğitim veren kurumları önemli görmekte ve mevcut
mekanı etkili kullanma görüşündedirler. Buna karşın, sınıf birleştirmeleri, ekip öğretimi konularına
yeterince taraf olmamaktadırlar.
Sınıf Öğretmeni Eğitim Programı Planlama Yeterliği İlköğretim Programını Algılama Düzeyi Mesleki Süreç Sınıf Birleştirmesi
This research has been performed in order to determine teachers’ views on curriculum, planning, classroom linking and duties. The study was carried over with the 219 classroom teachers working in Kırşehir. The research data were obtained through the scale which was developed by the researcher, and of which the Cronbach Alpha internal consistency coefficient was 0.82. Frequencies, percentages, weighted mean, and standard deviation values were considered in the analysis of the data. The research findings suggest that the curriculum objectives are not sufficiently achieved, that teachers are willing to take active part in the process of curriculum development, they attach importance to the institutions providing pre-service training for their professional development, and that they are of the opinion that the available locations should be used effectively. On the other hand, they are in part against classroom linking and team teaching.
Classroom teacher educational curriculum planning competence the level of perceiving the primary education curriculum professional process classroom linking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 14 |