Bilişim teknolojilerindeki gelişmelerin yansımaları eğitimin her alanında olduğu gibi
matematik öğretiminde de yoğun bir şekilde hissedilmektedir. Bu çalışmada, ilk ve
ortaöğretim seviyesinde matematik derslerinde cebirsel ve geometrik işlemleri aynı
ortamda sunmayı hedefleyen bir yazılım geliştirmek amaçlanmıştır. Yazılım, matematik
öğretiminde çoğu soyut olan kavramları somutlaştırarak, etkileşime imkân veren, üç
boyutlu ortamlardaki çalışmalara olanak sağlayan niteliklere sahiptir. Yazılımın
geliştirilmesi öncelikle ihtiyaç tespiti ile başlamıştır. Bu süreçte; matematik eğitiminde 3
akademisyen, ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan 20 matematik öğretmeniyle anket
ve mülakat çalışmaları yürütülmüştür. Çalışmayı yürüten araştırmacılar, bu alanda daha
önceden geliştirilmiş olan 20 matematik öğretim yazılımını incelemiş ve katılımcıların
görüşlerini yazılı mülakat yardımıyla almışlardır. Elde edilen bulgular, katılımcıların
cebirsel ve geometrik işlemleri bir arada sunabilen bir matematik öğretim yazılımının
gerekliliği konusunda hemfikir olduklarını ortaya çıkarmıştır. Geliştirilen yazılımın
kullanabilirliği ile ilgili katılımcı gruba yapılan anketten elde edilen sonuçlar yazılımın;
biçimsel uygunluğunun %93, eğitim programıyla uygunluğunun %76, öğretimsel
uygunluğunun %80 ve programlama uygunluğunun %85 olduğunu ortaya koymuştur.
Yapılan araştırmadan elde edilen bulgular öğretim yazılımının ele alınan tüm boyutlar
açısından yeterli olduğunu göstermektedir. Ancak elde edilen bulgular doğrultusunda
öğretim yazılımının eğitim programı uygunluğunun diğer boyutlarla kıyaslandığında
geliştirilmesi gerektiğini belirtebilir.
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Eğitim Teknolojisi Öğretim Yazılımı
The implications of recent developments in information technologies can be seen apparently in mathematics instruction as well as in all fields of education. This study was developed in the light of this fact, and its objective is to develop software which will provide both algebraic and mathematical operations at elementary and secondary education levels in the same environment. The software is designed to allow the concretization of mathematical concepts, the majority of which are abstract, and to bring interaction to the forefront and undertake three-dimensional projects. The first stage of the process of developing the software was about the identification of the needs. At this stage, questionnaires were held with 3 academics and 20 mathematics’ teachers from elementary and secondary schools. The findings of the study show that all the participants agree about the need of instructional software in mathematics which will provide both algebraic and mathematical operations. In the subsequent stages, the researcher examined 20 different software samples previously developed in this field and shared ideas with participant academics and mathematics’ teachers. According to the results; formal the compliance of the material was found to be 93%, its compliance with the education environment 76%, instructional compliance 80% and programming compliance 85%. The findings of this study show that developed software can be used as appropriate software for facilitating students’ learning of mathematics. Also the material has to developed the compliance with the education environment.
Computer Based Mathematics Instruction Educational Technology Instructional Software
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 18 |