This study, which is based on the search of students’ academic performances, is made in the form of experimental design. The study comprehends 7th graders, who were students in the 2009-2010 Academic Year, at Sakarya University Foundation College, Serdivan, Sakarya. As means of data gathering, 2009 and 2010 SBS results, both 2008-2009 and 2009-2010 Academic year oral and written exam results, in addition, Project and Performance studies are used. The gathered data, is conveyed into SPSS Parker programme and analyzed with “t test”. 0,05 signifance level is taken into consideration while comparing the first and the last points of the participants. As a result, academic coaching has a significant effect on the success of
students’ academic performances.
Akademik koçluğun öğrencilerin derslerdeki ve sınavlardaki başarılarına olan
etkisini belirlemeye yönelik olarak gerekleştirilen bu araştırma, deneysel bir
çalışmadır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında Sakarya İli, Serdivan İlçesi,
Sakarya Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören 7. sınıf
öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, 2009 ve 2010 Seviye
Belirleme Sınavları ile 2008-2009 ve 2009-2010 eğitim öğretim yıllarına ait
öğrencilere öğretim yılı içerisindeki derslerde uygulanan sözlü ve yazılı sınavlar,
proje ve performans çalışmaları kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS Paker
programına aktarılmış ve “t testi” (Paired-Samples t Test) ile analiz edilmiştir.
Grubun ilk puanları ile son puanları arasındaki karşılaştırmada 0,05 anlamlık
düzeyi dikkate alınmıştır. Sonuç olarak akademik koçluğun öğrencilerin başarıları
üzerinde belirgin bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 20 |